draadloos netwerk probleem (ja, ik ook)

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42
Hoi allemaal,

ik zie een hele hoop topics met draadloos netwerkproblemen, maar mijn probleem komt er niet in voor, vandaar dit topic.

Het probleem:
mijn vriendin heeft een laptop, en sinds een half jaar een draadloos netwerk kaart er in via de cardbus aansluiting van het merk Belkin (type:F5D7010). De software geinstalleerd, netwerksleutel ingesteld, alles werkte vlekkeloos.

tot dus een maandje geleden. de pc ziet de naburige draadloos netwerken, de sterkte van het eigen netwerk is ruim voldoende (2 tot 5 streepjes), maar kan er maar geen verbinding mee maken :(
in het verbinding-beheerprogramma van Belkin zegt ie dat er geen verbinding gemaakt kan worden omdat het netwerk niet meer beschikbaar is. Maar het netwerk heeft wel nog volle sterkte, ook als je gewoon direct naast de draadloos router zit.
Daarna een Tornado usb draadloos netwerk ding geprobeerd, met het zelfde resultaat.

resets, nieuwe installatie van de drivers, verwijderen drivers (ook in register, voor zover mogelijk) dan opnieuw opstarten en weer opnieuw installeren, maar niets helpt.

in de router en computer is niets veranderd aan instellingen.

wat kan er zijn en hoe kan ik het fixen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Router gereset naar fabrieks instelling of bedoel je dat met reset?

Probeer is zonder beveiliging te verbinden

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:04

Fiber

Beaches are for storming.

Tja... Ik neem maar even aan dat er Windows op de laptop draait... ;)

Ik zou zeggen, kaart er uit halen, alle Belkin software er af gooien (Netjes verwijderen!) en alle draadloze netwerkverbindingen deleten. (via configuratiescherm, klasiek, netwerkverbindingen)

Dan de kaart er weer in steken, als het goed is herkent Windows de nieuwe hardware en installeert hem automatisch. Nu zou hij het weer moeten doen. Zo niet dan de router terugzetten naar factory defaults.

Pas als alles het weer doet eventueel de Belkin software weer instaleren.

[ Voor 0% gewijzigd door Fiber op 01-04-2008 23:46 . Reden: draadloze... ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
de belkin software heb je waarschijnlijk niet echt nodig -> maakt het alleen maar lastig voor jezelf en ondersteuning van ons.. probeer bovenstaand eens, maare bedenk eerst eens of het niet aan je router ligt? of werken andere clients wel?

you had me at EHLO

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ondersteunt die Belkin WPA2? Wellicht dat de router op WPA2 staat, en de NIC dat niet ondersteunt...?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
Exorcist schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:52:
Ondersteunt die Belkin WPA2? Wellicht dat de router op WPA2 staat, en de NIC dat niet ondersteunt...?
hij heeft toch wel gewoon internet :)

you had me at EHLO

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
Probeer eens het kanaal van de router aan te passen naar een vast (laag) kanaal.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TheNymf schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:23:
[...]

Waar maak jij dat uit op? Ik lees dat het tot een halfjaar geleden werkte..

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42
TheNymf schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:23:
[...]

beveiliging is WPA, ook op de (nogal oude) router, via een hexadecimale sleutel.
Fiber schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:43:
Tja... Ik neem maar even aan dat er Windows op de laptop draait... ;)

Ik zou zeggen, kaart er uit halen, alle Belkin software er af gooien (Netjes verwijderen!) en alle draadloze netwerkverbindingen deleten. (via configuratiescherm, klasiek, netwerkverbindingen)

Dan de kaart er weer in steken, als het goed is herkent Windows de nieuwe hardware en installeert hem automatisch. Nu zou hij het weer moeten doen. Zo niet dan de router terugzetten naar factory defaults.

Pas als alles het weer doet eventueel de Belkin software weer instaleren.
dat gebeurde allemaal toen ik de software en drivers heb verwijderd. en toen deed de verbinding het nog niet...
Arnout schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:27:
Probeer eens het kanaal van de router aan te passen naar een vast (laag) kanaal.
staat (meen ik) op 6, standaard ingegeven in de router. op kanaal 2 zitten de buren (zie je als je je netwerk selecteerd). moet ik dan op bijv. onder de 4 zitten?
TheNymf schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:45:
de belkin software heb je waarschijnlijk niet echt nodig -> maakt het alleen maar lastig voor jezelf en ondersteuning van ons.. probeer bovenstaand eens, maare bedenk eerst eens of het niet aan je router ligt? of werken andere clients wel?
andere clients? ik heb een tornado usb ding ook geprobeerd, met exact de zelfde fout.

het werkt ook niet als ik ipv de belkin utility de windows untility gebruik. beide is mogelijk (vinkje in de belkin utility) en zijn beide correct geconfigureerd (wachtwoorden ed). windows zegt eenvoudigweg dat hij geen verbinding kan maken (na 5 min proberen).

Router reset en router terug naar fabrieksintellingen ga ik proberen zodra ik weer daar ben :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probeer gewoon eens een heel hoog kanaal, bijvoorbeeld 11. In ieder geval ook nakijken dat je de router niet zo hebt ingesteld dat hij zelf het beste kanaal zoekt (sommige routers kunnen dat en dat leidt nogal eens tot problemen).

[ Voor 59% gewijzigd door ik222 op 02-04-2008 19:28 ]

Pagina: 1