Anti- Guus Flater actie ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Flater
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 18:23
(Wanneer dit topic of verhaaltje/verzoek hier niet geplaatst mag worden, dan bied ik mijn excuses hiervoor aan. En verzoek ik een moderator of deze bereid zou willen zijn dit stukje op de correcte locatie te verplaatsen. Bij voorbaat dank.)

Ook alvast mijn excuses voor de titel.

Ik ben een beetje erg boos en geirriteerd over de wijze hoe er op mij is gemoddereerd.
Zie link van het betrefffende topic:
nieuws: Creative in geweer tegen alternatieve Vista-drivers

Ik was bij mijn eerste reactie misschien "kort door de bocht". Maar zoals van iedereen wordt verwacht als deze een reactie wilt plaatsen, is om het betreffende artikel en aanverwante zaken (links) door te lezen. De "kort door de bocht-reactie" van mij verdient zeker geen schoonheidsprijs.

Maar daarna werd elke normale reactie van mij omlaag gehaald. Bij 1 reactie was ik "erg boos" en liet ik zeker merken gezien mijn bewoordingen.
(Er was voor mij geen andere weg of wijze om mijn vorige reactie te onderbouwen door dan daar weer een reactie op te geven.)

Maar wanneer de andere reactie's van mede-tweakers worden bekeken, ziet mijn eerste reactie er niet veel anders uit dan van andere tweakers die daarvoor niet omlaag gemod zijn.
Dat is dus ook de reden van mijn laatste reactie bij het betreffende topic.

Ik verwacht bij deze een kleine "sorry" en een aanpassing van de -1 scores. Iedereen maakt fouten en ook ik ben zeker geen perfect persoon. Maar ik probeer mij wel volwassen te gedragen, zo verwacht ik ook van een moderator.

Mijn laatste reactie bij het betreffende topic blijft van kracht, ondanks dat ik ook daar weer omlaag gemod ben. (Deze -1 begrijp ik wel, ondanks dat een volwassenen mijn probleem (vraag/verzoek) wel had begrepen dat ik probeerde te verduidelijken.)
Dus (helaas) nogmaals mijn verzoek over uitleg om zelf mijn account op Tweakers.net op te kunnen zeggen. (Dat is in eerste intensie niet mijn opzet, maar zie ik als laatste uitweg om onder dat "anti-Guus Flater-gevoel" uit te komen.)

Hopelijk is er iemand van de moderators bereid om te reageren op "ons" probleem.

Mvg
Guus Flater.

[ Voor 5% gewijzigd door Guus Flater op 01-04-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik vraag me af wat de bedoeling is van dit topic. Ik begrijp je probleem namelijk niet helemaal.
Natuurlijk mag iedereen z'n mening geven. We leven immers in een "vrij" land. Echter begrijp ik best waarom je posts een -1 score heeft. Het voegt namelijk niks toe te aan het nieuwsbericht.

Waarom denk je eigenlijk dat het een Anti Guus Flater actie is? het heeft helemaal niks met jou persoonlijk te maken maar met de input van je posts.
Net zoals de reactie van Dutchzilla die voegt ook geen nuttige informatie toe aan het nieuwsbericht.

[ Voor 20% gewijzigd door svandelft.nl op 01-04-2008 20:25 ]

System Spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Je voelt je na 5 posts op GoT al onderdeel van een complottheorie :')?

Ik neem aan dat je er van op de hoogte bent dat het volk zélf modereert. Uiteraard gaat dat niet altijd concequent omdat niet maar 1 iemand beoordeeld. Overigens als je een post wijzigt in iets onzinnigs, heb je kans dat er mensen zijn die je oude post nooit hebben gelezen en pas modereren bij je wijziging. Dan is het logisch dat je -1 krijgt. En als je zo'n heisa maakt van een "verkeerde" becijfering en het publiekelijk uit in de comments, tja dan moet je imo nog even wat threads doornemen met hoe het wél moet. Bekijk het eens anders: Welke meerwaarde heeft jouw geblaat over eencomplottheorie voor iemand die het nieuwsbericht wil lezen + comments die er over gaan?

En je eerste reactie is gewoon 13 in 1 dozijn, wat mij betreft mogen er dan nog veel meer posts op -1.

[ Voor 58% gewijzigd door MsG op 01-04-2008 20:29 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:26:
Je voelt je na 5 posts op GoT al onderdeel van een complottheorie :')?

Ik neem aan dat je er van op de hoogte bent dat het volk zélf modereert. Uiteraard gaat dat niet altijd concequent omdat niet maar 1 iemand beoordeeld.
mee eensch.
Daarnaast zijn er best een aantal andere reacties "weggemod".

Waarom zeg je eigenlijk "ons" probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je eerste reactie voegt nauwelijk iets toe. Alleen het laatste zinnetje is enigszins ontopic, maar meldt ook niets nieuws. -1 vanwege de nutteloosheid van de reactie, al had ik me een 0 wel voor kunnen stellen. De tweede reactie bestaat alleen uit moderatiegeklaag, en dat hoort niet thuis op de FP. Terechte -1 dus. Je derde reactie gaat helemaal nergens over en je laatste reactie is één grote rant op het moderatiesysteem.

Je eerste reactie is discutabel, maar de overige reacties zijn zwaar ongewenst op de FP. Moderatiegeklaag hoort niet thuis op de FP en staat zo goed als altijd garant voor een -1 (geen "anti-Guus Flater actie" dus, maar gewoon moderatiebeleid)

Je snapt toch zelf ook wel dat wanneer je zo onwijs gaat lopen ranten op de FP, waar men verwacht dat je op het artikel reageert, een -1 voor je kiezen krijgt? Als je het dan niet eens bent met de moderaties moet je dat hier posten.. maar je hebt inmiddels de weg naar TMF gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Guus Flater schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:53:
Ik was bij mijn eerste reactie misschien "kort door de bocht".
.. maar vervolgens ging je op overtuigende wijze los. Complimenten.

Heb je niet op korte termijn een website nodig? Ik zou je graag als klant hebben. Niets leuker dan af en toe lekker over en weer kunnen schelden met een kort aangebonden standje wat iedere vorm van controle over z'n eigen gedrag verliest om denkbeeldige redenen.

Het zout in de pap wat helpdeskwerk leuk houdt. })

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 01-04-2008 20:37 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ten eerste, zoals al correct opgemerkt hierboven, moderaties worden gedaan door de gebruikers zelf. Er is dus niet één mod die toevallig een hekel aan jou heeft en daarom al jouw reacties naar beneden modereert.

Daarnaast, zoals RoD (en anderen) ook al terecht aangeven, staan je reacties gewoon op de juiste score. De enige reactie waar je over zou kúnnen twijfelen is je allereerste. Maar ook daar had ik een -1 voor gegeven. Waarom? Het is vrij simpel, voor de lezer van het nieuwsartikel is de reactie overbodig. En het moderatiesysteem is er tenslotte voor die lezers. :)

De betreffende reactie:
In het verleden kocht ik altijd Creative geluidskaarten. Maar dat is nu over.
Dag Creative, vanaf nu koop ik nooit meer een kaart van hun.
Ik hoop dat hun werkwijze bij de potentiele kopers de ogen opent.
Wat voegt dit nu toe aan een nieuwsartikel? Zeker in zo'n populaire thread als die van Creative met inmiddels dik zeven pagina's aan reacties, waarin je echt niet 100 keer wil lezen dat 'iemand geen Creative meer koopt'. Dáárom horen deze soort reacties onder het maaiveld thuis.

Over al je reacties daarna kan ik kort zijn; hoger dan -1 zou gewoon fout zijn. Het is alleen maar geklaag over het moderatiesysteem en de laatste is zoals je zelf al stelt totaal offtopic. Dat soort rants horen absoluut niet thuis op de FP. Hier in TMF kun je er over discussiëren, maar op de FP willen we dat niet zien.

En voor de duidelijkheid, er is écht geen sprake van een anti-Guus actie o.i.d. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Flater
Ten eerste mijn excuses voor de onterechte "verdacht-makingen" mijnerzijds.
Ik dacht dat de moderators een "vast clubje" waren die gezamelijk een site in goed banen leiden.
Zo dacht ik ook dat er voor elke groep of onderdeel op T.net, een vast aantal moderaters was toegewezen.

Blijft het feit dat wanneer ik dat nodig mocht vinden, ik niet weet hoe ik mijn account kan opzeggen.
Dat geldt waarschijnlijk niet alleen voor mij, maar zou misschien duidelijker weer gegeven kunnen worden. Niet dat dit voor mij nog nodig mocht zijn, ik zie mijn fout nu zeker in.

Maar ik wil nog wel zeggen dat het modden van reactie's best wel objectief zou mogen gebeuren en dat gebeurt helaas niet altijd. Voor mij houdt dat dus in dat ik niet al te zwaar moeten tillen aan -1 of +1 waardering.

Nu heb ik nog een vraag.
Is het toegestaan om mijn berichten (reactie's) te verwijderen c.q. aan te passen. En dan bedoel ik die reactie's waarin ik mijzelf voor schut zet. Ik begrijp dat het niet gebruikelijk is, maar deze reactie's waren gericht aan "een vaste groep denkbeeldige moderators" die dus niet bestaan.

Bij deze nogmaals mijn excuses aan een ieder die zich aangesproken voelt.
Ik probeer zelf nooit een schuldig vingertje naar iemand te wijzen. Maar nu wijs ik zeker naar mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Guus Flater schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:03:
Ten eerste mijn excuses voor de onterechte "verdacht-makingen" mijnerzijds.
Kan gebeuren :)
Blijft het feit dat wanneer ik dat nodig mocht vinden, ik niet weet hoe ik mijn account kan opzeggen.
Dat geldt waarschijnlijk niet alleen voor mij, maar zou misschien duidelijker weer gegeven kunnen worden. Niet dat dit voor mij nog nodig mocht zijn, ik zie mijn fout nu zeker in.
Eerlijk gezegd weet ik niet of dat mogelijk is, noch hoe dat in zijn werk gaat. Dat zal iemand anders voor je moeten beantwoorden.
Nu heb ik nog een vraag.
Is het toegestaan om mijn berichten (reactie's) te verwijderen c.q. aan te passen. En dan bedoel ik die reactie's waarin ik mijzelf voor schut zet.
Het staat je vrij je eigen reacties te editen op de FP. Dit kan in principe zolang een reactie niet is aangepast door een PowerMod/Admin, maar daar is geen sprake van.
Je kunt je reactie wijzigen door op het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/comments/editcomment.gif-icoontje voor je naam te klikken. De reacties waarom het hier draait zijn gewoon nog aan te passen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Ik denk dat je eerder moet denken dat veel 0 reacties eigenlijk -1 reacties horen te zijn. Maar dat een echt goede +1 of +2 post ligt aan de mensen die het modden vind ik wat te simpel. Als jij een echt goede post maakt zie je vanzelf dat mensen hem ook waarderen. Een -1 waardige post zal dan ook uiteindelijk nooit een +1 of +2 krijgen. En over het niet goed modden... Heb je een beter alternatief? Juist de input van veel mensen geeft uiteindelijk de beste score mijnsinziens.

Een vast clubje mensen die hun vrije tijd wil opofferen om GoT leuk te houden is er inderdaad, maar dit geldt meer voor het forum en voor hele erge reacties. De normale nieuwsreacties worden in principe gemodereerd voor iedereen die dat wil.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet kan je zelf je account en berichten niet verwijderen, maar moet je administratiekosten betalen om dit te laten verwijderen (blijkbaar krijgt Tweakers.net het eigendom over jouw tekst op het moment dat je post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
wolkje schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:16:
Eerlijk gezegd weet ik niet of dat mogelijk is, noch hoe dat in zijn werk gaat. Dat zal iemand anders voor je moeten beantwoorden.
Het verwijderen van accounts gebeurd niet. Dit zou namelijk gaten in de database opleveren en wat heb je aan discussies waar berichten uit ontbreken? Wat wel mogelijk is, is om je profiel leeg te halen, een nickchange aan te vragen, je emailadres te wijzigen naar onzin en daar een nieuw wachtwoord naar toe te laten zenden. Op die manier zijn in principe jouw reacties niet meer naar jou herleidbaar.

Of zoals letterlijk in de AV
8. Een lid is te allen tijde gerechtigd om zijn/haar account op te zeggen. De persoonsgebonden gegevens van het desbetreffende account zullen worden verwijderd. Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies.

[ Voor 22% gewijzigd door Dirk op 01-04-2008 22:40 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je mag sowieso je eigen berichten editten, maar ze worden niet weggehaald om gaten in discussies te voorkomen. Fysiek verwijderen wordt nooit gedaan, omdat het een publieke forum/site is en je bent zelf verantwoordelijk voor wat je post. Je kunt natuurlijk altijd eventueel gevoelige (persoonlijke) berichten aanpassen en/of je profiel leeghalen en dan is niks naar jou te herleiden dus dit is in principe hetzelfde als verwijderen.

edit:
Ben wat laat zo te zien ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 01-04-2008 22:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
8. Een lid is te allen tijde gerechtigd om zijn/haar account op te zeggen. De persoonsgebonden gegevens van het desbetreffende account zullen worden verwijderd. Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies.
Spuit 11 :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Guus Flater schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:03:

Maar ik wil nog wel zeggen dat het modden van reactie's best wel wel objectief zou mogen gebeuren en dat gebeurt helaas niet altijd.
De meeste reacties komen toch wel goed te staan. Maar er komen nog steeds mismods voor ja.
Voor mij houdt dat dus in dat ik niet al te zwaar moeten tillen aan -1 of +1 waardering.
Het slimste wat je kunt doen is om ze hier in TMF, in het mismodtopic te melden. Dan wordt er naar gekeken en zo nodig wordt het snel genoeg rechtgezet. :)
Nu heb ik nog een vraag.
Is het toegestaan om mijn berichten (reactie's) te verwijderen c.q. aan te passen. En dan bedoel ik die reactie's waarin ik mijzelf voor schut zet. Ik begrijp dat het niet gebruikelijk is, maar deze reactie's waren gericht aan "een vaste groep denkbeeldige moderators" die dus niet bestaan.
Ach, ze staan nu toch op -1... kun je ze net zo goed wegeditten ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Flater
Dank voor jullie begrip en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Mocht je je nog steeds afvragen waarom sommige reacties -1 en andere +1 krijgen, Wil je wel waarde kunnen hechten aan moderaties en heb je even tijd over, lees dan de moderatie-FAQ eens.

Daar kan je vinden wie er modereert (iedereen die dat wil), waarom er word gemodereert, hoe er word gemodereerd en hoe je zelf kan modereren.

When you only live once, try not to die?

Pagina: 1