Videokaart defect nu alleen nog maar restwaarde ?

Pagina: 1
Acties:

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18
Beste Tweakers,

Ik heb een jaar geleden een XFX 7950 GX2 aangeschaft.
Die begon ongeveer 3 maand geleden raar te doen die opgestuurt naar de webshop waar ik hem had gekocht, die heeft hem vervolgens naar zijn leverancier gestuurd die hem op zijn buurt weer door stuurde naar de fabrikant. Nu eindelijk 2 maand later heb gehoord wat er aan de hand was de webshop had mij van tevoren al verteld dat ik een andere kaart mocht uitzoeken, nu komt het erop neer dat de videokaart niet meer gerepareerd kan worden en ik krijg alleen de restwaarde weer wat zo'n 285 euro bedraagt terwijl ik 1 jaar geleden 575 euro voor dit kreng heb neergeteld.
Nu is mijn vraag wat moet ik hier nou mee ? Ik mocht een andere kaart uitzoeken ik heb de webshop toen al verteld dat ik graag een 9800 GX2 wou en nu komen ze met het verhaal dat ik alleen restwaarde weer krijg ik ben diep teleurgesteld.

Alvast bedankt.

Mixpower

It's All In The "Mix"

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:20

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Binnen 1 jaar = garantie = gelijkwaardige vervanging

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een evensnelle videokaart zou eerlijk zijn. Eigenlijk denk ik dat je met die devaluatie wel redelijk ok zit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mixpower
Angeloonie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:55:
Maar wat versta je onder gelijkwaardig ?
De webshop bied me nu deze opties:

1) Ik krijg de 285 euro gecrediteerd
2) Ik krijg een gelijkwaardige kaart een 8800 GTS 512Mb
3) Ik betaal 144 euro bij en krijg en 9800 GX2

It's All In The "Mix"

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Angeloonie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:55:
En die kun je zeker halen voor €285 (8800GTS G92 oid) en dan houd je alsnog geld over :).

Edit: keuze 1 dus en dan zelf ergens anders iets snellers voor minder halen.

[ Voor 13% gewijzigd door AntonH op 01-04-2008 20:01 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik vind de winkel op zich best redelijk.

Getuige het feit dat het defect onder garantie valt, moeten ze je een gelijkwaardige vervanging bieden. Met andere woorden: een XFX Geforce 7950 GX2 of gelijkwaardig. Kijken we dan even in de Pricewatch, dan zien we dit: pricewatch: Club3D GeForce 7950 GX2: 261,80 €.

In plaats van deze vervangende kaart, kun je van hen ook een bepaald bedrag krijgen als korting bij het uitkiezen van een nieuwe kaart. Dat bedrag is door hen vastgesteld op de prijs van de 7950 GX2, met andere woorden: als jij voor een 'gelijkwaardige vervanging' kiest, dan kost het je niks.

De rest is in prinicipe coulance van de winkel.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je die 285 euro terug krijgt haal je dan toch gewoon een 8800 GTS 512MB. Die is sneller dan je oude kaart en hou je nog geld over ook. Een echt probleem is dit toch niet ?

• Mixpower
Yoeri schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:59:
Ik vind de winkel op zich best redelijk.

Getuige het feit dat het defect onder garantie valt, moeten ze je een gelijkwaardige vervanging bieden. Met andere woorden: een XFX Geforce 7950 GX2 of gelijkwaardig. Kijken we dan even in de Pricewatch, dan zien we dit: pricewatch: Club3D GeForce 7950 GX2: 261,80 €.

In plaats van deze vervangende kaart, kun je van hen ook een bepaald bedrag krijgen als korting bij het uitkiezen van een nieuwe kaart. Dat bedrag is door hen vastgesteld op de prijs van de 7950 GX2, met andere woorden: als jij voor een 'gelijkwaardige vervanging' kiest, dan kost het je niks.

De rest is in prinicipe coulance van de winkel.
Aha, oke nou ik vind het wel behoorlijk beroerd maarja het is dan niet anders.

It's All In The "Mix"

• Rukapul
  • Nu online
Mixpower schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:57:
[...]

Dat is een rekkelijk begrip, maar met gelijkwaardig kun je denken aan een product wat minimaal dezelfde of betere eigenschappen heeft voor die eigenschappen die voor jou belangrijk zijn. Uiteindelijk moet de klant met een product achterblijven dat aan zijn verwachtingen voldoet :)

Heb je een kaart gekocht om een bepaald spel met X fps te spelen, dan is een gelijkwaardige kaart er een die dat ook minimaal kan. Uiteraard kan het ook een hele andere eigenschap zijn, bv de uitgangen, de kleurprestaties, etc.

@Youri: die kaart is bij de enige vermeldde winkel in de Pricewatch niet meer leverbaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 01-04-2008 20:03 ]

• Mixpower
PilatuS schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:01:
Als je die 285 euro terug krijgt haal je dan toch gewoon een 8800 GTS 512MB. Die is sneller dan je oude kaart en hou je nog geld over ook. Een echt probleem is dit toch niet ?
Nou, ik vroeg me dus af of dit wel fair is wat die webshop doet.

It's All In The "Mix"

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Tja, computerspul devalueert nu eenmaal snel.

Zeg nu zelf: als jij een 9800 GX2 had kunnen meenemen, dan kun je dat moeilijk 'eerlijk' noemen natuurlijk. Dat kost de winkel handenvol geld en jij hebt een gloednieuwe kaart uit 2008, terwijl je voor een kaart uit 2007 betaald hebt. In computertermen is dat een eeuwigheid :)

Zoals al gezegd wordt in dit topic: je krijgt een snellere kaart, wat erop neer komt dat je een jaar lang gratis van je 7950GX2 gebruik hebt kunnen maken, van de winkelier. Dat kun je niet echt 'beroerd' noemen toch.

[ Voor 25% gewijzigd door Yoeri op 01-04-2008 20:04 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• PilatuS
  • Niet online
Mixpower schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:01:
[...]

Aha, oke nou ik vind het wel behoorlijk beroerd maarja het is dan niet anders.
Als je mijn post hier boven leest waarom is het dan beroerd ? Je kan een snellere kaart kopen en houd geld over. Op zich ga je er gewoon op vooruit en krijg je nog geld ook.
Mixpower schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:02:
[...]

Nou, ik vroeg me dus af of dit wel fair is wat die webshop doet.
Ik vind het helemaal niet onredelijk van die webshop. Je gaat er niet op achteruit en dan is het op zich al goed, en je houd nog geld over ook.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 01-04-2008 20:04 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mixpower schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:57:
[...]

De webshop bied me nu deze opties:

1) Ik krijg de 285 euro gecrediteerd
2) Ik krijg een gelijkwaardige kaart een 8800 GTS 512Mb
3) Ik betaal 144 euro bij en krijg en 9800 GX2
Ik zou lekker die € 285 incasseren en vervolgens deze halen. Sneller als je oude kaart en je houdt nog geld over ook, wat wil je nog meer ?

[ Voor 32% gewijzigd door Dick op 01-04-2008 20:08 ]

• JvS
  • Laatst online: 13:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je bent dan wel lekker de zeer onredelijke consument aan het uithangen moet ik zeggen! Je vindt het beroerd dat je evengoed af bent en dat je gewoon het product wat je eerder kocht nieuw terug krijgt?

8)7

Consumentisme oid zou ik zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mixpower
Yoeri schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:02:
Tja, computerspul devalueert nu eenmaal snel.

Zeg nu zelf: als jij een 9800 GX2 had kunnen meenemen, dan kun je dat moeilijk 'eerlijk' noemen natuurlijk. Dat kost de winkel handenvol geld en jij hebt een gloednieuwe kaart uit 2008, terwijl je voor een kaart uit 2007 betaald hebt. In computertermen is dat een eeuwigheid :)
Ja, oke daar heb je wel gelijk in.

It's All In The "Mix"

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:14

HugoBoss1985

Xenotech

Ik moet ook zeggen dat je niet slecht af bent.
Als je een 7950gt tweedehands verkoopt vang je echt niet meer dan 75 Euro.

In dit geval ligt het echt aan de webshop waar je hebt gekocht, hoe de service van een EOL product precies is.

• PilatuS
  • Niet online
GX2 geen GT. Da's nogal een groot verschil.

Ik zou gewoon lekker die 285 euro nemen. Bestel dan ergens anders een 8800GTS 512MB. Dan heb je een kaart die sneller is en hou je geld over. Dan heb je ook weer 2 of 3 jaar garantie.

Het voorstel van de webshop is prima en zeker niet onredelijk.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:07:
Ik moet ook zeggen dat je niet slecht af bent.

In dit geval ligt het echt aan de webshop waar je hebt gekocht, hoe de service van een EOL product precies is.
Het gaat hier dan weer wel om een 7950 GX2 die nog wel flink wat meer waard zijn in de verkoop, maar nog steeds lang geen € 285,- Klik

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
Ik vind de winkel meer dan redelijk zelfs, in plaats van dezélfde kaart te geven als vervanging bieden ze je een betere, of een bedrag waarmee je ook een betere videokaart zou kunnen kopen. Ik zou het niet eens in m'n hoofd durven halen om aan een 9800 GX2 te denken al zou ik in jouw situatie zitten...

Want waarom denk jij nu nog recht te hebben op een videokaart die nú €575 kost? Als je die 7950 GX2 verkoopt krijg je niet eens de helft daarvan en je kan allang niet meer je geld terugvragen omdat de terug-breng-termijn (hoe noem je zoiets? :+) al verstreken is.

The devil is in the details.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 22:33

Emiel1984

Made in NL

Naar mijn mening verdient dit een gouden douche. Ik wou dat ik zo een aanbod had gekregen toen mijn videokaart defect ging. Ik kreeg een referbished kaartje terug. Jij krijg een beter en een nieuwe.

Vind persoonlijk dat je het allemaal wat negatief ziet want er is niks negatiefs aan... :+ . Of is dit topic soms een 1 april grap...

[LTS][MTS][HTS]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Net aanbod van die winkel :)

Hoe je het ook bekijkt, je gaat er niet op achteruit(, zelfs vooruit als je goed kiest). Win-win zeg ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 01-04-2008 20:53 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Mixpower
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
IK wou gewoon graag weten of dit fair was de zaak deed aangezien ik dit nog nooit gehad heb met garantie.
Ik heb toch maar een 9800 GX2 besteld.

Topic kan dicht.

It's All In The "Mix"

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Topics zoals deze doen we niet dicht, omdat iemand een keer met een gelijkwaardig probleem kan zitten. :)

Persoonlijk vind ik de regeling zoals de winkel heeft voorgesteld erg goed, buitengewoon zou ik haast zeggen, welke winkel was het als ik vragen mag?

Bericht hierboven

Verwijderd

Een 9800 GX2 is beslist niet gelijkwaardig en je hebt er absoluut geen recht op. Ik vind 285 retour voor die kaart echt heel redelijk. Dat is bijna honderd euro méér dan een 8800GT die veel sneller is dan die 7950GX2.

Die honderd euro kun je in je zak steken. Ze hadden je ook gewoon een 8800GT kunnen aanbieden, dat is immers een gelijkwaardig product, en dan was je die contante cash ook nog misgelopen. Hebberdje!

Edit: beetje mosterd na de maaltijd zie ik nu, maar mijn punt blijft staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 12:30 ]

• Mixpower
Floor-is schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:52:
Topics zoals deze doen we niet dicht, omdat iemand een keer met een gelijkwaardig probleem kan zitten. :)

Persoonlijk vind ik de regeling zoals de winkel heeft voorgesteld erg goed, buitengewoon zou ik haast zeggen, welke winkel was het als ik vragen mag?
Oke, snap ik.
Het is 4U-Web.
En iedereen kan wel op mij gaan lopen zeuren enzo, maar aangezien ik nooit met dit soort garantie regelingen temaken heb gehad wou ik graag weten of het klopte wat deze zaak doet, en dat klopt dus ben ik tevreden. Heb gewoon een 9800 GX2 gekocht dus.

It's All In The "Mix"

Verwijderd

Mooi geregelt van de webshop, een 9800GX2 vragen ter vervanging van een kaart die een jaar geleden 575 euro kost is onredelijk.
7950GX2 kost nu 261 nieuw omdat er gewoon betere kaarten op de markt zijn, hartstikke logisch dat je dan een gelijkwaardige videokaart word aangeboden.
Je kan bij de ferrari dealer toch ook geen 10 jaar oude Ferrari inruilen voor een spliksplinter nieuwe.

• Mixpower
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:46:
Mooi geregelt van de webshop, een 9800GX2 vragen ter vervanging van een kaart die een jaar geleden 575 euro kost is onredelijk.
7950GX2 kost nu 261 nieuw omdat er gewoon betere kaarten op de markt zijn, hartstikke logisch dat je dan een gelijkwaardige videokaart word aangeboden.
Je kan bij de ferrari dealer toch ook geen 10 jaar oude Ferrari inruilen voor een spliksplinter nieuwe.
Het is toch opglost, waarom moet je dan nog zo'n post er neerzetten terwijl 20 andere mensen hetzelfde zeggen.

It's All In The "Mix"

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Floor-is schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:52:
Dit soort dingen zijn toch niet aan de goedheid van de shop te danken, maar gewoon aan de regelingen die shops er met leveranciers (en die op hun beurt weer met fabrikanten) op nahouden? Misschien dat andere shops een deel van het verschil opstrijken, maar dan zijn zij de kluit aan het belazeren. De helft van de prjis als restwaarde na een jaar lijkt me heel redelijk, maar ook niet meer dan dat. Ik vraag me af of shops die de zaak eerlijk afhandelen kunnen concurreren met shops die gewoon een gelijkwaardige kaart leveren en het geld in hun zak steken.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06-2025

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Tja ik had ook een XFX 7950GX2 en net na een jaar ook problemen. Naar ongeveer 4 maanden wachten kreeg ik dus maar 119 euro terug voor die kaart. Dus wat is dan redelijk?
Doe mij dat bedrag wat jij ervoor hebt gekregen dan maar hoor! 8)7

• ybysaia
  • Laatst online: 22-01 05:26
Ik heb ongeveer hetzelfde.
Had een XFX 7900 gt. De kaart is bijna twee jaar oud. Destijds voor €295 gekocht. De kaart nu (niet van XFX maar van Evga) kost nu nieuw €152. Vlak voor het eind van de garantieperiode begaf hij het, dus ik heb hem opgestuurd.
Hij kreeg de end of life-status en ik kon hem crediteren. €50 is wat de kaart nog waard is!
Voor dat bedrag kan ik geen kaart kopen die qua prestaties gelijkwaardig is aan de 7900GT.
Ik heb ze al gemaild dat ik dit niet leuk vond, met goede onderbouwing.

Hier de mail die ik als antwoord heb gekregen.

"Het bedrag wat wij aan u hebben doorgegeven is de huidige dagwaarde gecrediteerd door de fabrikant.

Dit moeten wij ook doorgeven aan de eindgebruiker, u moet er ook rekening mee houden dat de kaart al 2 jaar oud is en bijna buiten garantie. De prijs op tweakers.net is een prijs die zelf gehanteerd word door een winkel/webshop, dit is niet de dagwaarde van de fabrikant.

Helaas zijn er geen 7900 modellen meer leverbaar voor replacement, hierdoor kunnen we ook niet een vervanging doen.
We hebben ook op onze technische dienst gekeken of e daar nog iets hadden, helaas is daar ook geen vervanger gevonden.

Natuurlijk heeft u ook garantie op de kaart, maar wel voor de huidige dagwaarde qua creditering, dit is bij alle fabrikanten en merken hetzelfde. Wij als winkel voeren slechts deze informatie door die aan ons bekend word gemaakt.

Wat u zou kunnen doen is kijken in ons assortiment of u iets naar wens vindt of het bedrag laten crediteren. Het slimste lijkt me dat u dit bedrag gebruikt

Om een nieuwe videokaart uit te zoeken, aangezien de Technology al weer een stap verder is natuurlijk en directX10 de nieuwe standaard word.

Alvast bedankt voor uw begrip en reactie."

Ze boden een 8500gt als alternatief.

Hieronder zie je een aantal benchmarks van mijn oude kaart en de kaart die zij als vervanging aanbieden.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ybysaia/image002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ybysaia/image003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ybysaia/image004.jpg

Is er iets dat ik kan doen? Heb ik recht op een videokaart die gelijke prestaties levert of staan zij volledig in hun recht? Ik zou graag willen weten wat mijn mogelijkheden zijn en wat redelijk is.
Zelf dacht ik dus dat het niet onredelijk is dezelfde videokaart terug te vragen (maar die hadden ze helaas niet meer) of een nieuwe kaart die dezelfde prestaties levert.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:29:
Ik vind 285 retour voor die kaart echt heel redelijk.
Sterker zelfs, op V&A staat een 1 jaar oude 7950GX2 voor €125 incl verzending (V&A aangeboden: Asus Geforce 7950 GX2 1GB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) EN7950GX2/2PHT). €285 is dus een pak boven de tweede hands waarde van die kaart.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

@ ybysaia: hoofdregel is reparatie of vervanging. Reparatie is onmogelijk, dus dan kan je vervanging (door een gelijkwaardig product) eisen. In het kader van een videokaart kan je bij gelijkwaardigheid letten op voornamelijk prestaties, compatibiliteit en (afhankelijk van de originele kaart) dingen als zuinigheid en geluidsdruk.

Wanneer er niet aan vervanging voldaan kan worden staat het de koper vrij om de overeenkomst te ontbinden. Dit houdt in beginsel in creditering van het gehele aankoopbedrag.

Het is overigens verstandiger om in het vervolg een nieuw topic aan te maken voor dit soort dingen; nu gaan er allemaal figuren reageren op de originele TS die niet meer ter zake doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 10:23 ]

• ybysaia
Hey Mockingbird,

Ontzettend bedankt voor je reactie.
Ik zat te twijfelen om een nieuw topic te openen, maar zoals op de eerste pagina te lezen valt wilde de moderator dit topic niet sluiten omdat er misschien meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ik ging er dus vanuit dat ik mijn probleem binnen dit topic moest plaatsen.

Heb je misschien bronnen waar je je informatie vandaan hebt? Ik sta op het punt ze nog een mail te sturen, maar wil eerst zeker weten dat wat ik erin zet ook klopt.

Niet dat ik aan je kennis twijfel, maar als ik er bronnen bij vermeld komt het misschien wat beter over allemaal.

Nogmaals bedankt!

Verwijderd

De wet :p

boek 7 BW om precies te zijn. Het product is niet conform nu het defect is (7:17 BW). Hier bestaat blijkbaar geen discussie over daar zij dit ook erkennen. Nu het niet beantwoordt aan het overeengekomene kan je, voor zover relevant, eisen (art. 7:21) herstel (lid 1 sub b) danwel vervanging (lid 1 sub c). Als de koper niet wil/kan voldoen aan deze eis dan ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst voor de koper (7:22 BW). Gevolgen van ontbinding zijn te vinden in 6:271 BW; welke simpelweg neerkomen op het ontstaan van een verbintenis tot het ongedaan maken van de reeds door hen ontvangen prestaties (kortgezegd: terugbetaling koopsom en teruglevering van videokaart).

Let hierbij op dat ingevolge 7:5 jo. 7:6 BW alles wat hier boven staat vermeld in boek 7 van dwingend recht is bij verkoop in uitoefening van beroep of bedrijf aan een consument; dit houdt - kort door de bocht - in dat er niet ten nadele van de koper van afgeweken kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 22:40 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

edit

nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door WPN op 01-07-2008 22:47 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• ybysaia
Wederom bedankt! Je bericht geeft hoop! :D
Heb de mail verzonden. Nog geen gebruik gemaakt van de wetsartikelen. Wil het eerst een beetje fatsoenlijk proberen.
Afhankelijk van hun antwoord zal ik je al dan niet quoten in een volgende mail. :P
Ben benieuwd wat er uiteindelijk zal gebeuren. Mooiste zou inderdaad zijn dat ik het volledige aankoopbedrag terugkrijg. Kans is wel klein denk ik, aangezien ze dan zeer waarschijnlijk een nieuwe videokaart geven die gelijk is qua prestaties, maar minder kost.
Maakt mij niet zoveel uit. Ik wil gewoon een degelijke kaart terug.
Ik houd je/jullie op de hoogte.

update:
Jeej! De woorden 'recht' en 'garantie' hebben indruk gemaakt. Ze stelden me twee andere alternatieven voor, de 2600xt hd en de 7950gt. Na het bekijken van wat benchmarks bleek de 7950 een goede vervanger. Morgen heb ik hem binnen. De garantie van mijn oude kaart blijft wel van kracht.

Mockingbird, heel erg bedankt voor je reactie en kennis. Ik ben blij.

[ Voor 23% gewijzigd door ybysaia op 02-07-2008 13:05 . Reden: een update ]

Pagina: 1