Rare voltages Maximus Formula + QX9650

Pagina: 1
Acties:

• LittlestFluffy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Beste,

Ik ben bezig het pogen tot het overclocken van mijn QX9650 op een Maximus Formula. Echter krijg ik hele rare voltage waarde terug.

Ik had ook diverse reviews gelezen dat deze makkelijk op 4ghz te krijgen, maar zelfs op 1.5v met een FSB400x10MP kreeg ik hem niet stabiel.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen en/of suggesties hebben.

Bij voorbaat dank,

[ Voor 7% gewijzigd door LittlestFluffy op 27-11-2022 10:42 ]

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:50
ik denk dat het mss wel iets te maken kan hebben met een bepaalde bios setting die je al dan niet enabled/disabled hebt.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:16

Xer0X

Gotha know??

Ik zie eigenlijk niks raars? Als je bedoeld dat de V-core lager is onder load dan klopt dat wel. Dat noemen ze V-droop.
Wat betreft het overclocken. Uit het verleden gehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Maar soms is enkel het verhogen van de v-core niet genoeg om de boel stabiel te krijgen.
Je heb natuurlijk niet voor niks zoveel bios opties op je mooie Maximus Formula ;)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ga eens kijken naar een BIOS-update of een flash. Een maat van me vermoordde daarmee zijn VDroop, zijn BIOS-waarden waren op 0.01v na gelijk aan zijn Load-waarden. Make sure dat je voeding het trekt, anders wordt je niet blij ;)

• LittlestFluffy
  • Niet online
Ik draai op het moment de laatste BIOS release (1004).

Ik heb in mijn systeem een CoolerMaster 850W zitten, ik ga er op het moment niet vanuit dat dit de bottleneck is.

Mijn volledige setup staat op deze site: http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmpxaJ1nk2ad/view/

Verwijderd

1004 is de laatste beta release, niet de WHQL bios, dat is namelijk de 0907.

Als je eens wat searchwerk doet (bijv. op Xtremesystems staat hier een topic over) zijn veel mensen totaal niet tevreden over deze bios en switchen ze terug naar 0907/0505/0401(volgens sommige dé overclockbios)

Ook kan ik aan je twee cpu-z screens niet zien wat je geheugen aan het doen is?!

Edit:

Als ik zo onbeleefd mag zijn:
Waarom koopt iemand een processor van 800 euro als hij zoiets simpels niet op kan zoeken en aan de hand van die informatie dingen gaat proberen???

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 20:10 ]

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Heb je al geprobeerd het Northbridge voltage wat te verhogen? Een hogere multiplier werkt namelijk ook vrij zwaar op je NB. Ik heb geen idee tot hoeveer de stock voltages van de Maximus Formula willen, maar stapje erbij kan geen kwaad en met een beetje mazzel werkt dat. Succes!

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Mijn Northbridge heeft vanaf 3,6GHz 1,5V nodig.. (1,47 in bios)

Voltages Maximus F.: Afbeeldingslocatie: http://aycu04.webshots.com/image/51603/2000228355693486961_th.jpg

Kepi_nl

• LittlestFluffy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:51:
1004 is de laatste beta release, niet de WHQL bios, dat is namelijk de 0907.

Als je eens wat searchwerk doet (bijv. op Xtremesystems staat hier een topic over) zijn veel mensen totaal niet tevreden over deze bios en switchen ze terug naar 0907/0505/0401(volgens sommige dé overclockbios)

Ook kan ik aan je twee cpu-z screens niet zien wat je geheugen aan het doen is?!

Edit:

Als ik zo onbeleefd mag zijn:
Waarom koopt iemand een processor van 800 euro als hij zoiets simpels niet op kan zoeken en aan de hand van die informatie dingen gaat proberen???
Ik heb de bios downgraded naar 0907.

Om antwoord te geven op je vraag:
Eens in de 5 jaar schaf ik een volledig nieuw systeem aan, mijn vorige systeem was 'slechts' een AMD 64 3200+ wat vanuit zichzelf al een zeer slechte overclockpotentie had. Sindskort ben ik aan het verdiepen in overclocking en ik heb dus inderdaad hier nog niet zoveel ervaring mee. De keuze van deze 45nm processor was omdat dit de enige was die leverbaar is/was en de vele goede reviews die ik gelezen had.

En natuurlijk moet iedereen ooit ergens een keer beginnen, en zijn dit dus mijn eerste pogingen om te overclocken. Natuurlijk zal ik in het begin veel dingen over het hoofd zien (zoals nu). Vandaar dan ook deze post =)

Verwijderd

Ik denk dat je zowiezo meer gegevens van je systeem moet vermelden. Stabiel draaien kan meerder oorzaken hebben.. Voeding, geheugen, instellingen BIOS, crossfire ja of nee...

Meer info is denk ik wel handig om een antwoord te krijgen op je vraag...
En computers zijn vreemde dingen, laatst moest ik 2 cores uitzetten om voorbij een bepaalde FSB Wall te komen.

• LittlestFluffy
  • Niet online
Goed, ik ben nu bezig met mijn FSB wall/geheugen limiet aan het opzoeken.. tot zover stabiel op 450FSB, Zie screenshot (tevens heb je dan een kleine indicatie van mijn systeem)

Afbeeldingslocatie: http://temp.fayntic.com/0001.png
Pagina: 1