HP 2207h + 9600GT XT via HDMI = luidspreker probleem

Pagina: 1
Acties:

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-04 13:51
Op verzoek en eigenwil een eigen topic.

Sinds vorrige week heb ik mijn HP 2207h 22" monitor. Deze is aangesloten op mijn 9600GT XT via een HDMI naar DVI kabel (grafischekaart beschikt geen HDMI aansluiting). Het scherm is aangesloten op port 1. Zodra Vista in het inlogscherm komt beginnen de luidsprekers van het scherm brommende en ploffende/knallende geluiden te maken.

Dit probleem verdwijnt als ik het scherm op de DVI PORT 2 van mijn videokaart aansluit.
Ook stopt het vreemde geluid als ik de luidsprekers op 0% zet via de volumeknop van het beeldscherm.

Heeft iemand dit probleem ook ooit gehad met een ander scherm dat HDMI heeft?
Of weet je toevallig wat het probleem kan zijn, of dat het schade kan aanrichten?

Ik hoor het allemaal graag!

Mijn dank is groot

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Ik denk dat het probleem in de DVI naar HDMI kabel zit. daar kan immers ook geluid over verzonden worden. Probeer eens een andere als dat mogelijk is.

• whiteclear
Tha Ra schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:34:
Ik denk dat het probleem in de DVI naar HDMI kabel zit. daar kan immers ook geluid over verzonden worden. Probeer eens een andere als dat mogelijk is.
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam. Echter als ik het beeldscherm aansluit aan mijn vorrige pc (pentium4 vista business) dan is het probleem niet aanwezig.

Bedankt voor je reactie

[ Voor 3% gewijzigd door whiteclear op 01-04-2008 22:18 ]

• whiteclear
Probleem opgelost.

XFX 9600GT XT vervangen voor de ASUS EAH3870 (deze heeft HDMI support)