[Themaforum] Examens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb de search zo even bekeken, en dit is volgens mij een ritueel wat elk jaar terug komt, dus ook in 2008. De examens komen er weer aan, ook voor vele GoTters en er is genoeg om over te praten.

Kan er dus een examenforum komen voor ons leergierige mensjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tjoh, dit jaar ben ik dan ook van de partij, lijkt me idd wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ik voel me weer geroepen om een minderheidsgroep te vertegenwoordigen. De examens in België vallen niet altijd samen met die in Nederland, hoe kan dit worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De GC crew is momenteel druk aan het onderhandelen met de onderwijsbonden, en het lijkt erop dat er wellicht dit weekend al een akkoord bereikt gaat worden en het Themaforum Examens geopend kan worden :)

Ives, ik denk dat jij gewoon het best kan verhuizen naar Nederland ;). Wanneer zijn de examens in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
Er zijn hier examens
  • Net voor kerstmis
  • Voor Pasen (niet voor iedereen)
  • Begin januari (niet voor iedereen)
  • Begin-midden juni (voor de Grote Vakantie van juli en augustus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

dan kan je toch gewoon meepraten in de laatste examen fase van de belgen?

het forum is ook eigenlijk voor de Centraal Exames welke mensen maken aan het einde van de middelbare school...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ook binnen het voortgezet onderwijs in Nederland bestaat – op kleine schaal nog, dat wel – de mogelijkheid om op andere momenten dan in mei (dan zijn de CE toch?) examen te doen. Het zou me niet verbazen als dat uitgebreid gaat worden de komende jaren, dus dan wordt januari ook een examenmaand voor bepaalde groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Schoolexamens worden in Nederland ook het hele jaar door gegeven. Alleen het CE is in juni, en aangezien dat het enige moment is dat iedereen examen doet is dat het enige moment dat zo'n forum interessant is. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:51
Er zijn in Nederland ongeveer 15 scholen die meedoen aan een proef van OC&W met flexibele examens, dit houdt in dat de Centraal Schriftelijke examens óók in Januari en Augustus kunnen worden afgenomen. Eventuele ervaringen post ik wel in het Topic want ik zat op 1 van die 15 scholen.
Maar in ieder geval, daar komt het verhaal vandaan.
EDIT: Journaalreportage over de flexibele examens

[ Voor 51% gewijzigd door Jorrit op 07-04-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:39
-NMe- schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:07:
Schoolexamens worden in Nederland ook het hele jaar door gegeven. Alleen het CE is in juni, en aangezien dat het enige moment is dat iedereen examen doet is dat het enige moment dat zo'n forum interessant is. ;)
Sterker nog, het schoolexamen word in delen gegeven, voor sommige vakken is dat 2 jaar lang (en voor vwo waarschijnlijk 3 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dank voor het openen van het forum! :)
Pagina: 1