GPT disk backuppen naar NTFS

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Gents,

Ik heb hier een GPT disk met een wat (300GB) data.
Deze disk heb ik nu in mijn XP (x86) machine gehangen. Ik wil nu graag deze data kunnen backuppen naar een NTFS partitie.

Probleem: XP ziet de disk wel, maar kan er niets mee.
Nu is het wel een optie om de schijf terug te hangen in mijn NAS, een andere schijf te formatteren als NTFS en dan via de NAS de boel te kopieren, maar eigenlijk is dat me teveel moeite.
Zeker met de opkomst van GPT.. (ik weet nu al dat dit soort dingen me vaker gaan overkomen)

Nu heb ik google al afgespeurd, maar ik kan helaas nergens vinden hoe ik een GPT disk zichtbaar/leesbaar/backupbaar kan maken in Windows XP.

Het is geen optie om de disk te cleanen met Diskpart. (Want dan ben ik mijn data kwijt)
Iemand enig idee?

Alvast bedankt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Om eerst even wat recht te zetten: NTFS partities kunnen zowel onder MFT als GPT indeling bestaan.

Om verder te gaan op je vraag: XP ondersteunt idd geen GPT. Hiervoor heb je Vista, Win2k3 of Win2k8 nodig. En voor zover ik weet zijn er nog geen 3rd party partitioneringstools die GPT ondersteunen.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Fauna schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:46:
Om eerst even wat recht te zetten: NTFS partities kunnen zowel onder MFT als GPT indeling bestaan.

Om verder te gaan op je vraag: XP ondersteunt idd geen GPT. Hiervoor heb je Vista, Win2k3 of Win2k8 nodig. En voor zover ik weet zijn er nog geen 3rd party partitioneringstools die GPT ondersteunen.
Aha, duidelijk :)
Maar inderdaad XP ondersteunt het niet.. dan installeer ik misschien wel server of ik hang de schijven even in mijn Vista machine.
Dank je wel.
Mocht er toch nog iemand een 3rd party tool weten, ik hou me aanbevolen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

http://www.mediafour.com/products/gptmounter/ Deze zou onder XP en 2000 werken

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ok, ben ik weer :)
Heb het nog steeds niet kunnen oplossen.
Heb windows server 2003 geinstalleerd (incl. SP1) maar de schijven worde nog steeds niet herkend.
Het zijn dus schijven met het UFS filesystem..

Ik heb ze al geprobeerd met Freenas te mounten, maar dat doet ie niet.. (weet niet waarom)
Kan ik nu met een Ubuntu? CD de schijf wel lezen?
Of is er nog iets wat ik kan proberen. Heb me al helemaal rot gezocht, maar ik kon wederom nergens iets bruikbaars vinden

Verwijderd

http://sourceforge.net/projects/ufs2tools/

Is dit niet wat je zoekt?
Pagina: 1