Beste tweakers,
Mijn nieuwe home cinema setje zat verlegen om een subwoofer. Maar als echte tweaker koop je natuurlijk niet een kant en klare subwoofer maar bouw je er zelf eentje. En dan het liefts zo goed en goedkoop mogelijk.
In de garage had ik toevallig nog een pioneer gm 4000-f auto versterker liggen. Aangezien ik het zonde vond die niet te gebruiken moest ik nu nog bijpassende speakers vinden.
Mijn oog viel op de Visatonw 250 s 4 ohm Waarom deze?

2 kasten, niet zoveel last van inteferentie van de woofers op elkaar. En zo kan ik ze apart neerzetten waar ik wil. De poort heb ik aan de voorkant gezet aangezien ik de woofers niet van de muur kan zetten. 100 liter bassreflex, (grootte en poort op aanraden van visaton) De verhoudingen komen van Winsid, die heb ik alleen op aanraden van Speaker & co gedraaid zodat de kast dieper zou zijn ipv. breed. De complete binnenkant wordt bedekt met noppenschuim. Het wordt 22mm mdf geschroefd+ gelijmd dus voorlopig nog even geen verstevigingen.
Dat leid uiteindelijk tot de volgende verzameling onderdelen:

Nu ga ik morgen het hout laten zagen (snijplan zit al bij het ontwerp
) Eigenlijk wou ik vandaag al, maar heb nu geen puf meer. Dat geeft mij gelijk de kans om mijn projectje te laten beoordelen door de kritische tweaker
Suggiesties? Opmerkingen? Vragen? Verbeteringen? ik hoor het graag!
Mijn nieuwe home cinema setje zat verlegen om een subwoofer. Maar als echte tweaker koop je natuurlijk niet een kant en klare subwoofer maar bouw je er zelf eentje. En dan het liefts zo goed en goedkoop mogelijk.
In de garage had ik toevallig nog een pioneer gm 4000-f auto versterker liggen. Aangezien ik het zonde vond die niet te gebruiken moest ik nu nog bijpassende speakers vinden.
Mijn oog viel op de Visatonw 250 s 4 ohm Waarom deze?
- Budget voor de drivers +/- 100 eur.
- Ik wil 2 drivers, aangezien de versterker 2 kanalen kan bridgen van de 4.
- Drivers moeten 4 ohm zijn anders krijgt de versterker er niet genoeg vermogen doorheen.
- Wil het liefste dichtbij en met garantie dus speaker & co R'dam

2 kasten, niet zoveel last van inteferentie van de woofers op elkaar. En zo kan ik ze apart neerzetten waar ik wil. De poort heb ik aan de voorkant gezet aangezien ik de woofers niet van de muur kan zetten. 100 liter bassreflex, (grootte en poort op aanraden van visaton) De verhoudingen komen van Winsid, die heb ik alleen op aanraden van Speaker & co gedraaid zodat de kast dieper zou zijn ipv. breed. De complete binnenkant wordt bedekt met noppenschuim. Het wordt 22mm mdf geschroefd+ gelijmd dus voorlopig nog even geen verstevigingen.
Dat leid uiteindelijk tot de volgende verzameling onderdelen:

Nu ga ik morgen het hout laten zagen (snijplan zit al bij het ontwerp
Suggiesties? Opmerkingen? Vragen? Verbeteringen? ik hoor het graag!