Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB 2005] Datatable naam met underscore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment begonnen met een nieuwe applicatie.

Wanneer ik in mijn vorige applicatie een datasource koppelde aan een table uit mijn SQL Server 2005 database, dan kon ik altijd d.m.v. (bijvoorbeeld):

Visual Basic .NET:
1
me.relatieTableAdapter.fill(me.dsRelaties.Relaties) 

mijn dataset laten vullen.

Echter heb ik nu (bij de nieuw applicatie) het 'probleem' dat de datatable 'namen' aangeroepen moeten worden met daarvoor een underscore. Deze is dus door VB zelf toegevoegd. Bijvoorbeeld:

Visual Basic .NET:
1
me.relatieTableAdapter.fill(me.dsRelaties._Relaties)

Waarom gebeurd dit? Ik heb al heel wat gezocht, maar hier nog steeds geen antwoord op kunnen vinden. Het is op zich geen groot probleem, maar ik 'baal' er een beetje van dat ik niet kan vinden waarom dit gebeurd.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik vermoed dat je in de designer gewoon de tabelnamen van de dataset hebt veranderd. Voor zover ik weet doet de dataset niet de benamingen aanpassen.

Linq To Sql wijzigt wel demeervoudsvorm bij tabelnamen (bijv: Products wordt Product), maar ook daar zal naar ik verwacht gewoon de underscore blijven staan. Underscores midden in de tabelnaam blijven in elk geval behouden. Zelf heb ik geen tabelnamen welke beginnen met een underscore.

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Topicstarter
Niemand_Anders schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:15:
Ik vermoed dat je in de designer gewoon de tabelnamen van de dataset hebt veranderd. Voor zover ik weet doet de dataset niet de benamingen aanpassen.

Linq To Sql wijzigt wel demeervoudsvorm bij tabelnamen (bijv: Products wordt Product), maar ook daar zal naar ik verwacht gewoon de underscore blijven staan. Underscores midden in de tabelnaam blijven in elk geval behouden. Zelf heb ik geen tabelnamen welke beginnen met een underscore.
Ik heb de namen niet gewijzigd en bij mijn andere applicaties komt het ook niet voor.

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heet je tabel niet toevallig "Relations"?

Want die property heeft een DataSet al en dan zet ie er een "_" voor.

[ Voor 68% gewijzigd door Face_-_LeSS op 02-04-2008 09:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Face_-_LeSS schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:17:
Heet je tabel niet toevallig "Relations"?

Want die property heeft een DataSet al en dan zet ie er een "_" voor.
Thnks! _/-\o_

Dom van mij, maar hier had ik echt niet bij stil gestaan.