Toon posts:

Probleem met 2e computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een p233 mmx,32 mbram, 2mb video kaart, 16 bit geluidkaart in elkaar gegooid, maar er zit een 20,4 GB harddisk in op 5400 toeren, die heb ik erin gedaan omdat ik zelf een 7200 toeren heb gekocht, maare het probleem isnu dat als ik de comuter aanzet dat hij steeds blijft haken bij verfiying DMI pool, soms begint hij wel met laden van windows ME maar dan stopt hij weer, en soms omdat ik dan moet resetten krijg ik zo';n menu waar ik savemodus kan kiezen en dat doet ie meestal wel.

Wat kan ik het beste doen? windows 98 installeren?

Ik heb trouwens ook een drive fitness test gedaan die ik van de site van ibm heb geplukt. De schijf is in orde zegt de test.

Thanks

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Fdisken en partities aanmaken, misschien dat dat helpt.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, primary is 2 GB en extended is 18 GB :-)

Verwijderd

Topicstarter
Please iemand help mij, wat kan het zijn? Dan het zijn dat de schijf een bad sector heeft ofzo? Maar soms doet windows het wel en soms weer niet maar als windows eenmaal gestart is valt hij niet weg ofzo. Ik heb ook een oud toetsenbord van een 386 erop aangesloten dit is dus geen windows toetsen bord maakt dit wat uit?

Please help me........

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Vaak bij die oude moederborden moet je de bios upgraden, anders kunnen ze die grote harddisks niet aan.

Heb je dat gedaan? Zo ja, oke.
Zo nee, alsnog doen.

32 mb is wel erg minimaal voor ME, of zie ik dat verkeerd?

Toetesnbord mag geen reet uitmaken, daar moet je het dus absoluut niet gaan zoeken.

Geef ons maar eens wat meer info.
Welk moederbord, welke bios-stand, welke revisie. Videokaart pci? geluidskaart pci, isa? geen cd-rom? Beschrijf gewoon kort en duidelijk je systeem! Dan kunnen wij proberen het probleem te isoleren.

greets,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Niet t ehard roepen dat een toetsenbord niks uitmaakt, dat maakt dus wel degelijk uit.

Zo'n toetsenbord schijnt een eigen processor te hebben die de siganelen gegenereerd door het toetsenbord naar de pc stuurt, als je nu een oud toetsenbord aan een nieuwere pc hangt dan kan de pc vastlopen, heb het al vaker meegemaakt.

PSN: mug_8pm

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Jah een XT-toetsenbord maakt uit jah, maar een gewoon AT-toetsenbord doet 't altijd goed, of de keuzeschakelaar onderop staat op XT.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

HMM ik heb die pleuris error ook gehad dat hij niet door de DMI pool heen kwam...
lullige is dat ik zlefs mijn floppy niet kon benaderen waardoor een bios upgrade onmogelijk was.. oplossing was een ander mobo.
Tip..maar dat heb je natuurlijk al gedaan..je machine opstarten zonder HD werkt je machine dan ( met een bootflop ) dan ligt het waarschijnlijk niet aan je Mobo

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp voor zover dan.
Hier is wat meer info over mijn systeem.

Moederbord +PA2010 (ofzo, zat bij een highscreen computer die ik een aantal jaar geleden samen met mij geheugen videokaart, geluidskaart, processor en ls120 gekocht heb bij de vobis)Dit moederbord heeft een aansluiting voor voeding voor AT en ATX, hij zat eerst in een AT highscreen kast maar ik heb hem nu in een ATX kast gestopt met 230 W PSU

processor Intel Pentium 233 MMX (zat bij de highscreen computer)

geheugen 32 EDO ram (highscreen comp)

Geluidskaart Soundbooster 16 3D (highscreen comp) ISA

Video kaart: ATI Rage II 2 mb PCI (high screen comp)

Modem: Victory 56K V.90

Toetsenbord: aangesloten op PS/2

Muis: aangesloten op com1 port

CDrom 24 Speed (zat ook in highscreen)

Harddisk: IBM DJNA-352030 20,4 GB 5400 RPM

Floppy: LS-120

De IDE kabels zijn als volgt aangesloten:

Primary master: Harddisk
Primary slave: LS120 drive
Secondary Master: CD-ROM
Secondary Slave: none

Maar er is ook een klein misverstand want soms does hij het gewoon wel. Gisteren bijvoorbeeld starte hij 2 keer achtermekaar gewoon. Maar soms blijft hij 5 keer hangen.

En bios upgraden lijkt me ook een beetje moeilijk want ik weet amper welk moederbord ik heb, en ik zou niet weten waar ik moet zoeken voor een bios update van mijn moederbord. Misschien kan ik wel vobis bellen en misschien dat zij meer info hebben. Je weet maar nooit.

Thanks
Pagina: 1