Microsoft blijkt patent op in game afspelen eigen muziek te

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
De titel van het artikel is helemaal uit zijn veband getrokken!

Beter was geweest: "Microsoft heeft patent op ingame custom playlists"

Verklaring:

Dit is de Abstract van het patent:

"A gaming system includes a game console that executes an application that creates and plays soundtracks through the gaming system. The application allows a user to create soundtracks by copying audio tracks from one or more audio sources. A user-created soundtrack can be associated with a particular game such that the user-created soundtrack is played during execution of the game instead of the game's default soundtrack.

Hier word duidelijk gesproken over een "user-created" soundtrack, die dan vanuit één of meerdere bronnen afgepeeld kan worden. Deze soundtrack moet ook vooraf of bij het opstarten aan een game gekoppeld worden.

Microsoft heeft dus helemaal géén patent op ingame music, maar een patent op een user created soundtrack of anders uitgedrukt een "ingame custom playlist van eigen muziek".

Dus muziek afspelen zoals nu al via xbox dash kan valt niet onder dit patent, want dat is niet aan een game gekoppeld. Ook eigen cd'tjes draaien etc kan gewoon.

Naar mijn mening verdient het artikel een rectificatie, want wat er nu staat is gewoon onzin.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De titel is 'Microsoft blijkt patent op in-game afspelen eigen muziek te hebben'

in-game: check
user-created, middels 'eigen': check. Wel wat ambigu, maar het was al een tamelijke volle titel en fout is dat zeker niet.

* Rataplan ziet het probleem niet zo. Titel iets bijschaven als iemand wat beters verzint vind ik best, 'rectificatie' lijkt me totaal buiten de orde :*

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
Het probleem is dat het nu lijkt alsof er in andere spellen geen eigen in game muziek afgespeeld mag worden, en dat is volkomen onzin.

En jij doet de zelfde foute aanname door "user created playlist" in te korten door er "user created" van te maken.

De "essentie" van het patent zit hem in de playlist en niet in de muziek.

Dus als je in de titel het woord muziek, door playlist zou vervangen dan klopt het ook weer.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 11:57

Tweakjur

Redacteur
Zover ik weet, en begreep uit het patent, mag het niet zo zijn dat een X spel op de harde schijf van (bijvoorbeeld) de PS3 op zoek gaat naar muziek om te gebruiken in een game. Wat het patent omschrijft is een techniek waarbij de console kijkt of een spel geschikt is om muziek te gebruiken die al op de harde schijf van de console staar, of op een externe bron. Dat staat letterlijk beschreven onder de genummerde punten. Die techniek is ook gepatenteerd op 'media leesbaar door een computer', dus ook als die techniek verwerkt zit in een spel zelf (denk aan de in-game radiozender 'mp3' in Grand Theft Auto), mag dat alleen op de Xbox 360. Kortom: met dit patent is het uitgesloten dat welke game dan ook op de PS3/Wii gebruik maakt van muziek die niet bij het spel hoort. Dat is deel 1 van het verhaal.

Het punt tussen muziek/playlist vind ik nogal onduidelijk. Het patent heeft het inderdaad over een playlist. Echter, een playlist kan ook bestaan uit slechts een nummer. Bovendien, als je muziek op je console zet, is dat je playlist. Feit is dat je die audio, of je het nou je eigen muziek of custom playlist noemt, niet mag opduiken in een game op de PS3, omdat anders het patent van Microsoft geschonden wordt.

Dat is wat ik begrijp uit het patent. Mocht je van mening zijn dat mijn uitleg niet klopt, zou je dan willen aangeven op exact welk punt ik dan fout zit en wat de correct uitleg is?

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)