Internet delen d.m.v. een Linux bak

Pagina: 1
Acties:

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Met Linux heb ik dus geen ervaring. Ik heb internet via de kabel (Chello). Nu deel ik die verbinding via een w2k server met daarop ms proxyserver 2.0. Deze combinatie loopt niet helemaal lekker, de toegang naar mijn ftpserver is of anoniem of helemaal niet (users en passwords werken niet). Op deze site lees ik steeds dat je voor zoiets het beste Linux kunt gebruiken. Inmiddels heb ik Mandrake 7.2 op een Celeronbak met 128 MB gezet. Deze bak heeft 2 netwerkaarten. Toegang tot internet lukt ook maar het delen naar mijn windowsbakken lukt dus niet. Ik heb overal al naar howto's en faq gezocht maar ik kan niet vinden wat ik zoek. Ik wil dus internetdelen met de windowsbakken, een ftpserverdraaien waarvan de files op een windowsbak staan, een firewal (mag in het proxyprog zitten, online kunnen gamen, napster en MSN draaien. Wie helpt ?

Do as I say, don't do as I do.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kijk hier maar voor een linux router:
http://www.sharethenet.com/

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Neem Linux Mandrake.. kant en klaar.en nog een leuke interface ook..

Denk hier wel bij aan..dat je het ook wel via een windowsbak kunt doen via.. www.sygate.com

Groetjes maar weer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Bart-01
Ik heb dus mandrake 7.2 maar krijg het niet voor elkaar.

• Bart-01
moving up

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:51
gewoon Mandrake met een ipchains script, moet werken. Ik heb het zelf ook draaien
Pagina: 1