Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Delphi - Code voor 2 voorwaarden.

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een simpel programmaatje gemaakt met Delphi.

Het probleem:

Ik heb een Accesdatabase met de tabel 'uitslag' met 3 kolommen: coureur, grandprix en geïndigde plaats(van een race dus).

In delphi heb ik een form met 2 comboboxen; hierin kan een coureur en grandprix gekozen worden.

Als men op de knop zoeken drukt moet bij het label 'Plaats' de plaats waarop deze coureur in deze grandprix is geeindigd weergegeven worden.

Helaas lukt het me niet om deze code kloppend te krijgen. Heeft iemand zin om mij te helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i251.photobucket.com/albums/gg307/Wimoosterwijk1985/form.jpg

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 16:02
Zoek eens naar and in conditional statements

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:34:
Heeft iemand zin om mij te helpen?
Op deze manier nog niet misschien, we doen hier niet aan scriptrequests. Lees onze Programming Beleid Quickstart eens door; daarbij is dit wel érg basic en les 2 programmeren ofzo. Een iteratie met een conditional met meer dan 1 voorwaarde (and/or) is gewoonweg basiskennis en dien je te beheersen voordat je überhaupt begint met programmeren. Verder los je dit veel makkelijker op met een Query voorzien van een Where clause dan in je code door records heen te itereren (waarvan die iteratie dus geen spoor te bekennen is).

Ah, ik zie dat je nieuw hier bent; in dat geval is het misschien handig om ook even onze Registratievoorwaarden / korte FAQ door te nemen (wat je al had moeten doen bij registreren). Desalniettemin toch nog van harte welkom en een fijne tijd gewenst hier :w

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 01-04-2008 14:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.