Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afbeelding invoegen en indeling wijzigen middels macro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil graag mbv 2 losse macro’s 2 afbeeldingen invoegen. Deze afbeeldingen moeten wel over elkaar geschoven kunnen worden. Hiervoor moet er dus een afbeelding op de achtergrond staan en een afbeelding op de voorgrond.
Wie kan mij hier mee helpen ?

Maakt hiervoor gebruikt van Word 2003

Alvast bedankt !

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20

MrDry

Desperados!

Klint als een scriptrequest...

Maar goed. Om je op weg te helpen.....

Je kan in office een macro (vba) opnemen. Je doet dus gewoon wat je wilt in MS Word (een afbeelding invoegen en plaatsen bijvoorbeeld) en in de macro verschijnt je code...

Zou toch moeten lukken....Succes

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, had natuurlijk eerst de FAQ moeten lezen :?

Hoe ik een macro opneem in Word is mij duidelijk, en dit lukt mij ook.
Wat mij niet lukt is om in de macro, de afbeelding op de voor- of achtergrond te zetten.
Normaal kun je dat volgens mij doen via: Opmaak => afbeeldingen => tabblad "indeling".

Echter wanneer ik een macro aan het opnemen ben, zijn de opties onder het tabblad "indeling" grijs.....

Wanneer ik een afbeelding echt invoeg als achtergrond (opmaak => achtergrond => opvuleffecten => afbeelding) , dan kan ik deze afbeelding niet meer verplaatsen wat ik wel graag zou willen. Tevens
krijg ik deze afbeelding een aantal malen op het blad (omdat deze opgevuld wordt) en dit is ook niet mijn bedoeling.

Ben al een aantal dagen het Internet aan het afstruinen, maar heb de oplossing hier nog niet gevonden.....

Hoop dat jullie mij toch nog verder willen helpen....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zoekt de ZOrder, denk ik. En daarbij kan je aanlopen tegen het feit (toch?) dat een InlineShape dat niet kent. En dat het als je de muis gebruikt, dat automagisch wordt geconverteerd naar een generieke Shape.

Dus: eerst ConvertToShape en dan voor het resulterende object de ZOrder zetten.

Edit: en welkom :Y)

Het is altijd verstandig om enige relevante opties / code die je al hebt geprobeerd, maar waar je op vastliep, te melden. Alleen al omdat mensen dan sneller zij geneigd mee te denken :)

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 02-04-2008 13:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)