• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Situatie:
  • Windows XP SP2 Pro NL clients
  • Windows Server 2003 SP1 DC
  • Users met mandatory profiles
  • GPO beheerd via domain computer
Probleem:
Users moeten regelmatig een website bezoeken die prompt voor informatie van hen middels een scriptvenster (net als bij het invoegen van een afbeelding als je replied op GOT). Het vervelende is dat zij dit elke keer opnieuw moeten toestaan (informatiebalk IE7) als zij de website bezoeken (mandatory profiles). Ik zoek een manier om dit toe te staan zonder dat IE hier elke keer om vraagt middels GPO. Het liefst niet d.m.v. de site toevoegen aan trusted sites oid.

Geprobeerd:
  • Zelf in het GPO lopen graven (via domain client: Gebruikersconf.\Beheerssjablonen\Windows onderdelen\Internet Explorer\Tabblad beveiliging). Hierin staat alle zones waar je in kunt rommelen maar ik heb geen idee in welke zone ik het moet aanpassen (en wat ik moet aanpassen). Ik heb 'Scriptlets toestaan' ingeschakeld maar dat maakt niets uit, evenals 'Actief uitvoeren van scripts toestaan' in zone 'Internet', geen idee of dit de goeie onderdelen zijn om te configureren. Overigens heb ik de Pop-up blocker uitgeschakeld op Computer config. niveau.
  • Via Google word ik niets wijzer van 'scriptvenster gpo','scriptlets gpo' of 'scriptprompt gpo'
Wie helpt?