Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dual monitor, dual desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb hier een systeem staan waar 2 monitoren op aangelsloten zijn. Nu heb ik 1 groot desktop, maar zou eignenlijk 2 apparte desktops willen hebben. Dus met op beide monitoren een taakbalk + startknop.

Wel moet het via 1 muis + toetsenbord bediend kunnen worden.

Ik weet dat het het makkelijkste is om er een extra pc bij te plaatsen en dan gebruik te maken van een KVM switch, maar wilde dit eigenlijk zonder iets van switch doen. Dus gewoon 2 schermen met de originele en een virtuele deskop. Het switchen tussen deze schermen moet hetzelfde blijven als het nu is. Dus gewoon het ene beeldscherm uit en het andere in.

Iemand hier een idee voor?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
Volgens mij kan dit met Ultramon, maar pin me er niet op vast. :Y)

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 09:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

iets meer zoeken kan misschien geen kwaad.. Maar met ultramon kun je iig al een extra taakbalk in je 2e monitor zetten..

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56
Ik denk niet dat zoiets bestaat...
Volgens mij bestaat er wel iets om te switchen tussen meerdere virtuele desktops op 1 scherm, ben de naam alleen ff kwijt, maar 2 desktops op 1 computer heb ik nog nooit van gehoord. Vraag me af waarom je dat zou willen?

Edit: idee: Virtual PC fullscreen in 2e scherm draaien?

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 01-04-2008 13:35 ]

Roomba E5 te koop

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:31:

Ik weet dat het het makkelijkste is om er een extra pc bij te plaatsen en dan gebruik te maken van een KVM switch
Nee, dat is juist een erg lompe oplossing :)

Waarom installeer je niet gewoon Ultramon voor een tweede startbalk? Zie ook alle topics die je tegenkomt als je op "twee startbalken" zoekt.

oh, ben spuit 11 }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 01-04-2008 13:36 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• sig69
Gizz schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:35:
[...]

Nee, dat is juist een erg lompe oplossing :)

Waarom installeer je niet gewoon Ultramon voor een tweede startbalk? Zie ook alle topics die je tegenkomt als je op "twee startbalken" zoekt.
Hierom:
Dus met op beide monitoren een taakbalk + startknop.
Voor zover ik weet doet Ultramon dat niet.

Roomba E5 te koop

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:01
Simpel een woord Ultramon, hiermee kun je een 2e startbalk creeren, ook nog een andere achtergrond geven en nog veel meer. (geen start knop wel een 2e balk die alle openstaande programma`s weergeefd op die monitor)

[ Voor 27% gewijzigd door rafler op 01-04-2008 13:38 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
ultramon doet extra taakbalk, maar alleen als je de geregistreerde versie hebt.

een extra start menu kan niet zover ik weet; maar je kunt natuurlijk wel shortcuts maken op dat bureaublad
wel dus

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 01-04-2008 13:39 ]

you had me at EHLO

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

sig69 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:36:
[...]

Hierom:

[...]

Voor zover ik weet doet Ultramon dat niet.
Ahja, dat is het enige probleempje dan. Maar misschien dat de TS ermee kan leven, mij ontgaat het nut van een twee startknop in ieder geval :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• sig69
Mij ook hoor, daarom vroeg ik ook even waarom hij dit wil.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Of je draait een VM met een tweede OS erop, als je echt twee aparte systemen wilt hebben.

Met Ultramon krijg je er alleen een taakbalk op het andere scherm bij waar je vensters in te zien zijn. Als je wilt dat je desktop wat beter functioneert, dus bijvoorbeeld venster maximaliseren niet over twee schermen maar alleen op 1 moet je zoeken naar extended desktop o.i.d. in je drivers, of bij de display properties van windows, laatste tab, bureaublad uitbreiden/extend desktop aanvinken.

Tegenovergestelde is "spanning"kun je bij de drivers vinden, dan worden beide schermen als 1 groot geheel gezien. Dan wordt bijvoorbeeld een venster ook gemaximaliseerd over beide schermen, aangezien het OS het als 1 groot scherm ziet.

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:25
wat wil je nou precies? wil je dat het 2e scherm een clone word of dat het echt een ander iets is ( dat laatste is niet mogelijk voor zover ik weet met 1 muis )

heb je een Nvidia kaart, dan heeft die in de software een mogelijkheid om schermen te clonen of ze als extended desktop te gebruiken.

verder is Ultramon de oplossing voor mij geweest. Ik heb mijn 2e scherm als extended, maar dan komt hij normaal zonder doorlopende menu balk, Ultramon fixed dat, en dat is wel zo netjes. Verder heeft het de opties 2 verschillende achtergronden te gebruiken, en krijg je in de taalbalk van je vensters een optie voor volledige breedte van het venster ( dus over 2 schermen ) of je kan ze met 1 druk op de knop van scherm wisselen ( en dan zet hij het actieve dingetje in je taalbalk ook in het andere scherm op de taalbalk )

succes

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:28
UltraMon is dus inderdaad voor een extra taakbalk op je tweede scherm.

Met Virtual PC (freeware) (of een andere virtuele machine) kun je een tweede OS bouwen en op je tweede scherm zetten.

Een derde optie, als je een tweede fysiek systeem hebt is Synergy.

Verwijderd

Topicstarter
Ultramon heb ik hier al draaien. Hier kun je inderdaad een apparte taakbalk mee maken, maar hier zit inderdaad geen apparte startknop bij. Het idee is dat je op beide machines gemakkelijk programma's op kunt statrten zonder dat je die programma's van het ene naar het andere scherm moet slepen.

Aan een VM draaien met een extra OS heb ik ook al gedacht, maar dacht dat er misschien een makkelijkere oplossing zou zijn. Maar blijkbaar is deze er dus niet echt. Dan maar aan de slag met VMware :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:50:
Het idee is dat je op beide machines gemakkelijk programma's op kunt statrten zonder dat je die programma's van het ene naar het andere scherm moet slepen.
Dat "verslepen" doe je toch met 1 druk op de knop? En ultramon onthoudt toch op welk scherm een programma voor het laatst draaide (kan ik mij iig herinneren, heb zelf nu maar 1 monitor :) ) zodat je dat maar 1x hoeft te kiezen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
Ultramon heb ik hier al draaien. Hier kun je inderdaad een apparte taakbalk mee maken, maar hier zit inderdaad geen apparte startknop bij. Het idee is dat je op beide machines gemakkelijk programma's op kunt statrten zonder dat je die programma's van het ene naar het andere scherm moet slepen.
snel opstarten via start menu?? nahjah, schiet mij maar lek :) maarre, je kunt dus zeggen tegen ultramon dat hij automatisch nieuwe vensters opent in het 2e scherm EN - mijn favoriete functie - met sneltoetsen je scherm verplaatsen!

dus bijvoorbeeld met ctrl + <rechts> je actieve scherm naar rechts plaatsen!!! super :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Is het niet mogelijk om op de tweede monitor een Terminal Services client te draaien, die je naar localhost laat verbinden? Mits je operating system het toelaat kun je op deze manier exact creperen wat jij wilt. :)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48

Aan een VM draaien met een extra OS heb ik ook al gedacht, maar dacht dat er misschien een makkelijkere oplossing zou zijn. Maar blijkbaar is deze er dus niet echt. Dan maar aan de slag met VMware :)
En als je op je tweede taakbalk een nieuwe werkbalk maakt met daarin de snelkoppelingen van je te starten programma's? Is opzich net zo snel als een startmenu?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een vmware draaien op het 2e scherm. Als ik deze dan full screen wil zetten dan opent ie m op het 1e scherm :S

Verwijderd

Topicstarter
Over de rede weet ik nu ook iets meer. Er worden programma's gedraaid die vensters openen. Alleen deze venster openen niet goed. Daardoor moet elke keer het scherm weer naar het goede scherm gesleept worden en op goede maat gemaakt worden.

edit: ja dit is de rede.. Ik zoek dus een programma waarmee een programma binnen zn eigen scherm blijft?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 16:13 ]

Pagina: 1