Toon posts:

Negatieve Ping tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het pingen naar een host in het netwerk kregen we een negatieve ping tijd:

Reply from 10.0.32.35: bytes =32 time =-2ms TTL=128

Ik heb al wat redenen gelezen, over AMD drivers etc. Maar waar ik eigenlijk naar benieuwd ben, wat zijn de concequenties als je hier niks aan doet? Is dit ernstig?

Tnx voor response :)

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je haalt een geintje uit of je moet niet aan de klok zitten terwijl je pingt.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
hahaha 1 april!?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:15
Zolang die ping die naar het verleden reist, zichzelf niet tegenkomt is er niets aan het handje ... anders => time paradox = einde van dit universum!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dat is het bekende w32.negping virus, zoek het maar op in de symantec database:
http:\\symantec.com\security_response\negping.php

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

DaRKie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:28:
Zolang die ping die naar het verleden reist, zichzelf niet tegenkomt is er niets aan het handje ... anders => time paradox = einde van dit universum!
With stupid^

Alles leuk en aardig, maar respons krijgen voor je pingt lijkt me een heel erge 1-4 bug.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

AMD Dual Core CPU's kunnen dit schijnbaar ondervinden onder windows XP.
Je geeft aan al het een en ander hierover gelezen te hebben. Heb je ook al daadwerkelijk wat gedaan met de stof die je gelezen hebt? ;)

Is dit ernstig?
Ja! Door de onstane timingverschillen zal de NIC zijn klokfrequentie hierop aan willen passen wat voor de PCI bus dusdanig kan overbelasten dat de chipset opgeblazen word.
Je moet onmiddelijk de stekker uit het stopcontact halen en de correcte drivers installeren.
Niet de stroom erop zetten voordat je de goede drivers geinstalleerd hebt! Ook de standby spanning kan al voor defecten zorgen aangezien er altijd spanning op een NIC staat i.v.m. WOL etc.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 20:45

Pogostokje

* twiet *

Let op: als de ping negatief is, dan weet je niet of hij wel de andere kant heeft bereikt! Misschien is de ping door de time paradox wel inderdaad zichzelf tegen gekomen en heeft hij besloten halverwege het draadje om te keren! Heel naar als dat gebeurd, en het werkt ook niet goed op de moraal van de netwerkkaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Pogostokje op 01-04-2008 13:34 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Voor iedereen die denkt dat dit een 1-4 error is:

Dit is een probleem wat vaker voorkomt. Google maar op Negative Ping :)
From my discussions with AMD I have pieced together the following likely issue with the dual core processors. It seems there is a timing issue between the two cores that slowly causes the timing to drift further and further apart between the two cores. This is why rebooting the machine temporarily fixes the syptoms; atleast for a couple of hours. The longer the system is up the worse the problem appears to get until simple tasks such as web browsing and copying files becomes untolerable.

Below is a link to AMD to get the latest processor driver which appears to correct the issue with the dual core processor.

www . amd . com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_13118,00.html
(sorry for the broken URL, the borad will not let me post a URL with less than 15 posts here under my belt)

For those that may feel this problem still resides on the network side I can only say in the past two months I have tried 5 different brand NICs (netgear, HP, linksys, d-link, and an older Compaq server NIC), 4 different switchs (Cisco 6513, Cisco 2950, Netgear, and D-Link), and tried a straight crossover cable between two computers and non had any affect on the problem. I have also experienced the problem on 3 different system boards (Compaq DL385, MSI K8N Neo4, and an Asus board. I have flashed the BIOS repeatedly on all these boards and the Neo4 ensured I was running the latest nForce4 drives. None of this troubleshooting has any affect on the problem.

In the past two or so months I have read about a lot of people having this problem but have not seen a fix for this posted anywhere so I am hoping this email can help at least one person save the months of meaningless troubleshooting I have to go through.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

No shit...ik wist dat tegenwoordig processors snel waren, maar dit is dus echt waar?...fixje van amd draaien lijkt me dan de oplossing voor TS.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
je zou zweren dat het een 1 maart april grap was

[ Voor 14% gewijzigd door sjongenelen op 01-04-2008 13:48 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
ja, het lijkt me toch niet dat ons systeem een 1 april grap met ons uithaalt he... :N
Maar dit is dus wel een ernstige zaak..

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:02

markvt

Peppi Cola

Ondanks dat dit topic ouder is als 2 weken wil ik graag even vermelden dat dit probleem met een driver update van AMD verholpen is. Kwam het op 2 systemen tegen door een driver update geen problemen meer.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Jammer, je had net zo bekend als Einstein kunnen worden als het geen bug was O-)
Pagina: 1