[XP] Unattended install & de variabele instellingen daarna

Pagina: 1
Acties:

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb een opdracht gekregen waar onder andere een unattended installatie van Windows XP nodig is. Dat is in principe een eitje (genoeg over te vinden op inet) :X

Maar het wordt voor mij pas lastig met de variabele instellingen na een unattended installatie, om de computernaam maar even te noemen. 8)7 Deze kan zoals jullie weten niet hetzelfde zijn in een netwerk.

Nou dacht ik even heel "simpel"; maak gewoon een keuzemenu met daarin invulvelden waarin dan die laatste instellingen ingevuld kunnen worden. Eigenlijk het principe van wat je ziet bij Dell en HP computers wanneer je ze opnieuw installeert met de rescue partitie.

Dit invul venster wil ik dus eenmalig hebben na de installatie. Zijn hier voorgebakken manieren voor? Of weten jullie hoe zoiets heet? En mochten mensen hier ervaring mee hebben wat is de beste aanpak?

PS: De unattended Windows iso wordt uiteindelijk gebruikt om via het netwerk te installeren op een werkstation. De iso wordt dan gehost door een FreeBSD 6.2 server. Ik weet niet of dit een ander beeld schetst, maar dan is het misschien wat duidelijker. Ditzelfde moet gebeuren met een unattended installatie voor een Microsoft Windows Server 2003 en FreeBSD 6.2. Maar voor deze twee hoeft het minder uitgebreid, aangezien elk netwerk verschilt in eisen.

Thanks in advance :)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 17:18

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Wil je perse unattended install doen, of is RIS een optie?
Als je een AD domein hebt zou ik zeker voor dat laatste gaan.

Overigens staat hier een unattended tutor.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Deze installatie's zijn niet voor binnen één netwerk. Dit moeten installaties worden voor elke willekeurige gebruiker en netwerk. Er zijn dus ook geen VLK licenties, gewoon OEM. En omdat die niet keer op keer gebruikt kan worden, moet ik dus een manier vinden om Windows unattended te laten installeren en aan het einde van de installatie moet er dan een menu komen. (want de installatie mag niet onderbroken worden voor installatie instellingen) In dit menu moeten dan die laatste instellingen die verschillen per machine ingevuld worden zoals; computernaam, domein, ip, licentie enz.

Ik heb ondertussen al een aantal avonden zitten Googlen op tutorials hierover, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden. Mijn vraag blijft dus, is dit wel mogelijk?