Beschikbaarheid Linksys WRT350N v1

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Aangezien ik graag mijn huidige 2 Linksys WRT54G routertjes wil vervangen voor een (of twee) Linksys WRT350N ben ik op zoek gegaan naar reviews en mogelijkheden.

Mijn conclusie is dat ik het V1 model wil hebben. Dit omdat ik graag dd-wrt wil gaan draaien op de router. De V2 en V2.1 worden nog niet ondersteund door dd-wrt. En bij mij gaat het altijd fout als ik iets koop waarbij support nog moet verschijnen, dus voor de zekerheid.

Tevens is het V1 model ook een stukkie sneller (500 tegen 300mhz cpu). En een broadcom chip tegen een atheros 5008 chip.

Inmiddels ben ik opzoek gegaan naar dit model, echter kan ik die nergens kopen. Ik heb gebeld met:
  • Central point
  • Azery
  • 4Launch
  • Pc megastore
  • Zercom
  • Computerland Groningen
  • Mediamarkt Groningen
  • Compused Stadskanaal
Inmiddels het fietsen en bellen wel al een beetje zat. Is er iemand van jullie die toevallig een V1 model weet te liggen. Danwel een gekocht heeft in de afgelopen dagen wat een v1 model blijkt te zijn?

Overigens heb ik ook gekeken naar de Netgear 854T

Can`t live without the mods

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 15:29

Simkin

Bzzzzz

Volgens mij wordt de v1 niet meer verkocht (ook niet in de us).
De v1 is tevens niet altijd sneller dan de v2: (bron)
WRT350N v1.0

The WRT350N v1.0 is based on the Broadcom 4785 r2 running at 300MHz cpu. It has 8 MB flash and 32 MB SDRAM. The wireless NIC is a Broadcom Cardbus card with maybe a BCM5397 Chipset on the switch. The WRT350N runs 802.11 B, G, and Draft N wireless protocols. It provides 4 gigabit LAN ports, 1 WAN port and a USB 'storage link' port.
WRT350N v2.0

The WRT350N v2.0 is based on the Marvell 88F5181 running at 500MHz cpu. It has 8MB flash and 16MB SDRAM. The wireless NIC is an Atheros AR5008 card. The WRT350N runs 802.11 B, G, and Draft N wireless protocols. It provides 4 gigabit LAN ports, 1 WAN port and a USB 'storage link' port.
There seems to be another version of WRT350N v2 based on ARM926EJ running at 333MHz and with 32MB SDRAM.
Ik heb zelf een v2 en ben er niet echt over te spreken, de linksys support is werkelijkwaar verschrikkelijk, ben gewaarschuwd. uPNP functionaliteit werkt zeer slecht, veel bugs e.d.

Als je hem puur gebruikt als switch zal je er niet ontevreden over zijn.

Tip: De v1 is nog wel te krijgen op ebay

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Simkin schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:20:
Volgens mij wordt de v1 niet meer verkocht (ook niet in de us).
De v1 is tevens niet altijd sneller dan de v2: (bron)

[...]

[...]

[...]

Ik heb zelf een v2 en ben er niet echt over te spreken, de linksys support is werkelijkwaar verschrikkelijk, ben gewaarschuwd. uPNP functionaliteit werkt zeer slecht, veel bugs e.d.

Als je hem puur gebruikt als switch zal je er niet ontevreden over zijn.

Tip: De v1 is nog wel te krijgen op ebay
Ja vanwege die instabiliteit enz wil ik dan ook dd-wrt erop zetten. Daar heb ik zeer goede ervaringen mee. Heb verschillende instabiele routers/AP`s stabiel gekregen met die software. Ik heb dan ook daarom met mezelf afgesproken :) dat als ik een nieuw apparaat koop het een moet zijnd ie dd-wrt gaatondersteunen.
Ik ga even op ebay rondkijken. Dank voor je tip. hoe simpel ook had ik daar helemaal niet aan gedacht.

Can`t live without the mods