Toon posts:

[Vista] RDC wordt geblokkeerd door DEP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vista-32:
Zodra ik de remote desktop connection start wordt het programma weer gesloten. Ik krijg uiteindelijk een melding dat DEP hier verantwoordelijk voor is.

Eerst geprobeerd om in de DEP-instellingen RDC als uitzondering aan te tekenen. Dit mag echter niet.

Vervolgens heb ik in een cmd (as administrator) het commando bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff uitgevoerd en DEP uitgeschakeld.

Kijkend naar de DEP-instellingen zie ik dat alles grijs is en dus (?) DEP uitgeschakeld.

Als ik nu RDC start dan krijg ik de melding "Verbinding met extern bureaublad werkt niet meer" "Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is"

Er komt vervolgens geen melding meer dat DEP het programma heeft gesloten, maar RDC werkt dus nog steeds niet.

Iemand een suggestie om te proberen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:10:
Iemand een suggestie om te proberen?
Ja, googlen...

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=Alwaysoff /fastdetect

Zet het vet gedrukte in je boot.ini en je bent van dat gelazer af!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ye Greate'96 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:46:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=Alwaysoff /fastdetect

Zet het vet gedrukte in je boot.ini en je bent van dat gelazer af!
Vista heeft geen boot.ini. Zie quote:
Dus, jammer dan.
En hij zegt ook dat hij al DEP heeft uitgeschakeld. Zie:
bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff
En om die reden krijgt hij nu weer een melding dat het niet werkt. Lezen is ook een vak he :+.

TS:
Wat als je die DEP instellingen als Admin opent, krijg je dan ook de melding dat je het niet mag veranderen? Wat zegt Google en de MS KB hierover? Er moet vast wel iets te vinden zijn hierover, want het moet gewoon werken (anders vraag je het hier niet :P).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
DEP instellingen als Admin: Alles is grijs. bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff werkt dus.
Rare is echter dat als DEP aanstaat dat ik een melding krijg dat DEP RDC blokkeert. Als DEP uitstaat kan RDC nog steeds niet worden opgestart (maar krijg ook geen melding dat DEP dit zou doen).

Ik heb me suf gegoogled. Kwam wel iets tegen wat zou kunnen helpen en dat is het deïnstalleren van andere applicaties. Misschien dat dit tot een oplossing kan leiden.
Moet me daar misschien op gaan focussen, maar wil dit als laatste toevlucht gebruiken. Of natuurlijk een nieuwe installatie van Vista.

Vreemde is dat ik zowel op mijn zakelijke pc als op mijn prive-laptop (beide Vista-32) hetzelfde probleem heb.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou als test een virtuele machine kunnen nemen. Die vanaf begin installeren, kijken of rdp werkt, dan windows update draaien, kijken of het nog werkt. Werkt het niet meer, dan is het een update geweest (doe ze dus een voor een, of direct sp1). Werkt het nog wel, dan ga je al je programma's een voor een installeren. Het is tijdrovend, ik weet het, maar het kan wel weer een herinstall schelen van je huidige systeem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast. Ga ermee aan de slag.
Pagina: 1