Sinds een maand of twee woon ik anti-kraak in een groot kantoorpand. Vandaag heb ik weer een pakket bezorger gemist omdat de deurbel bij mijn woonruimte niet te horen is door de grote afstand vanaf de ingang. Ik heb bedacht dat er maar eens een deur intercomsysteem moet komen. Nu is de afstand tussen mijn kamer en de ingang toch zeker 30 meter en ik heb weinig trek om hier helemaal een kabeltje voor te moeten trekken en dit netjes weg te werken. Nu is het hele gebouw keurig voorzien van CAt5-bekabeling wat via een patchkast naar elke ruimte doorgepatchd kan worden. Nu is mijn vraag of het mogelijk zou zijn om de kabel van de deurbel en intercom op een rj11 of 45 stekker te knijpen, vervolgens dus doorpatchen naar mijn kamer en het daar aan te sluiten op de ontvanger. Ik denk dat het wel moet werken maar zijn er mensen die wat beter hierin ingelezen zijn?
Ik heb thuis een ultra-cheap setje van Conrad Klik welke perfect werkt over UTP. Wel moet je zelf even de aansluitingen fixen. (zitten gewoon schroef verbindingen op) In mijn geval hebk een koppelblokje (Female - Female) met aan de ene kant een kabel met losse aders...Ebbie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:55:
Sinds een maand of twee woon ik anti-kraak in een groot kantoorpand. Vandaag heb ik weer een pakket bezorger gemist omdat de deurbel bij mijn woonruimte niet te horen is door de grote afstand vanaf de ingang. Ik heb bedacht dat er maar eens een deur intercomsysteem moet komen. Nu is de afstand tussen mijn kamer en de ingang toch zeker 30 meter en ik heb weinig trek om hier helemaal een kabeltje voor te moeten trekken en dit netjes weg te werken. Nu is het hele gebouw keurig voorzien van CAt5-bekabeling wat via een patchkast naar elke ruimte doorgepatchd kan worden. Nu is mijn vraag of het mogelijk zou zijn om de kabel van de deurbel en intercom op een rj11 of 45 stekker te knijpen, vervolgens dus doorpatchen naar mijn kamer en het daar aan te sluiten op de ontvanger. Ik denk dat het wel moet werken maar zijn er mensen die wat beter hierin ingelezen zijn?
Anoniem: 185882
Als je verkeerd patched denk ik dat je goed die pineut bent, omdat er dan dus (waarschijnlijk) meer spanning op staat dan een gemiddeld netwerkkaartje / hub/switch aan kan.
Waarom dat? Het gaat toch puur om het belsignaal en de bijbehorende intercom. Dat geeft toch niet veel spanning lijkt me?Anoniem: 185882 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:01:
Als je verkeerd patched denk ik dat je goed die pineut bent, omdat er dan dus (waarschijnlijk) meer spanning op staat dan een gemiddeld netwerkkaartje / hub/switch aan kan.
Hij heeft wel ergens gelijk, de voeding van de deurbel-unit (die buiten hangt) gaat ook over die 2 draden vanaf de binnen-unit. Maar neem even een netwerk testen en je weet zo zeker welke is...Ebbie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:09:
[...]
Waarom dat? Het gaat toch puur om het belsignaal en de bijbehorende intercom. Dat geeft toch niet veel spanning lijkt me?
VoIP setje? bestaat dat nog niet voor een intercom systeem? Dus de kabel niet misbruiken maar gebruiken.
Ik weet alleen dat een kameraad zo een setje vorig jaar eens heeft ineen geknutseld voor een thesis.
Ik weet alleen dat een kameraad zo een setje vorig jaar eens heeft ineen geknutseld voor een thesis.
Heb wat gegoogled maar erg veel aanbod is er niet. Datgene wat te krijgen valt is voor zakelijk gebruik en erg duur.kluyze schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:21:
VoIP setje? bestaat dat nog niet voor een intercom systeem? Dus de kabel niet misbruiken maar gebruiken.
Zolang het voltage en de stroom binnen de perken blijft is het goed te doen. Uiteraard heel goed uitkijken wat je op wat aansluit. Netwerkapperatuur zou tegen redelijke spanningen moeten kunnen, maar in de praktijk laten ze de 'magische witte rook' toch gaan.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Als je ze gaat patchen loopt het helemaal niet over actieve componenten. Je gaat alleen problemen krijgen mocht je het op een switch oid aansluiten, maar dat is hier het geval helemaal niet.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
I'm with ^^
Hij zegt toch niets om het in lan-omgeving te gebruiken.. ja, je moet altijd je draden goed aansluiten. Maar hier komt totaal geen switch aan te pas.
Die kabels zijn wel voor meer dingen nuttig, normaal lukt dat wel hoor
(zolang je er geen 230V ~ op moet zetten
)
Hij zegt toch niets om het in lan-omgeving te gebruiken.. ja, je moet altijd je draden goed aansluiten. Maar hier komt totaal geen switch aan te pas.
Die kabels zijn wel voor meer dingen nuttig, normaal lukt dat wel hoor
(zolang je er geen 230V ~ op moet zetten
Je hebt gelijk. Alles wordt direct doorgepatched en in mijn switches ed mag die kabel zeker niet komen. Feitelijk is het dus gewoon het signaal doorzetten op de al bestaande draden. Ik heb inmiddels via ebay voor het magistrale bedrag van 12 euro een deurintercom aangeschaft. Nu afwachten ot het spul aankomt en dan een beetje klussen.DGTL_Magician schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:39:
Als je ze gaat patchen loopt het helemaal niet over actieve componenten. Je gaat alleen problemen krijgen mocht je het op een switch oid aansluiten, maar dat is hier het geval helemaal niet.
Het is inderdaad niet erg om die kabel daarvoor te misbruiken zeker niet als er geen ander netwerk-apparaat op komt. En voice moet in principe maar wat?, 3kHz bandbreedte hebben? Heeft een UTP kabel met wat?, 100MHz? meer als voldoende van.
Waar je wel op moet letten is dat je die kabel een markering geeft, dat je niet ooit je netwerk gaat uitbreiden en zegt, 'ho, hier ligt nog een kabel, kan ik die gebruiken.' en stomweg iets daarop aansluit.
Waar je wel op moet letten is dat je die kabel een markering geeft, dat je niet ooit je netwerk gaat uitbreiden en zegt, 'ho, hier ligt nog een kabel, kan ik die gebruiken.' en stomweg iets daarop aansluit.
Zo, alles is binnengekomen en geinstalleerd. Uitiendelijk heb ik gebruik gemaakt van telefoonkabel en rj11pluggen om de afstand tussen de deur en de ethernet-aansluiting te overbruggen. Er zit ook een stukje telefoonkabel dus in de patchkast en nog wat in mijn woonkamer. Alles werkt (en in 1 keer, wow!) maar het signaal aan de straat is niet sterk genoeg. Ik heb het zojuist even getest en binnen hoor ik de mensen aan de deur wel, maar andersom niet. Is het zo dat dit kan komen door de lengte van de kabel en de vele overgangen ofzo? Iemand een idee om dit te verhelpen?
Kan natuurlijk ook komen door de crappy kwaliteit van de intercom - heb je die getest met korte kabels?Ebbie schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:31:
Zo, alles is binnengekomen en geinstalleerd. Uitiendelijk heb ik gebruik gemaakt van telefoonkabel en rj11pluggen om de afstand tussen de deur en de ethernet-aansluiting te overbruggen. Er zit ook een stukje telefoonkabel dus in de patchkast en nog wat in mijn woonkamer. Alles werkt (en in 1 keer, wow!) maar het signaal aan de straat is niet sterk genoeg. Ik heb het zojuist even getest en binnen hoor ik de mensen aan de deur wel, maar andersom niet. Is het zo dat dit kan komen door de lengte van de kabel en de vele overgangen ofzo? Iemand een idee om dit te verhelpen?
30 meter zou nietteveeel moeten zijn, gebruik je de juiste spanning (werkt dat ding op batterijen oid?)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hij werkt inderdaad op batterijen, op korte afstand lijkt het inderdaad wel beter te gaan volgens mij. Overigens is de totale lengte wel meer dan 30 meter, dat is de fysieke afstand. De kabels gaan natuurlijk door het hele gebouw om dan in de patchkast verbonden te worden.franssie schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:49:
[...]
Kan natuurlijk ook komen door de crappy kwaliteit van de intercom - heb je die getest met korte kabels?
30 meter zou nietteveeel moeten zijn, gebruik je de juiste spanning (werkt dat ding op batterijen oid?)
Na wat meer testen blijkt het toch redelijk hoorbaar te zijn. Goed genoeg in ieder geval.Bedankt voor de input
Pagina: 1