Goede morgen dames en heren
(zou een modderator deze topic verplaatsen naar het juiste sectie van dit forum? ik zie nu ook dat ik het in het verkeerde sectie heb gepost excuses)
Ik ben een beetje nieuw op dit forum. Ik lees het forum meestal voordat ik wat post (het is mijn eerste topic)
Ook heb ik op google gezocht en op dit forum om dit probleem op te lossen maar ik kom er niet uit.
(Orginele pagina van het script http://www.sitemasters.be...navigatie_in_PHP_en_MySQL
In het originele script staat ook een functie (deel 5) uitgelegd, alleen ik weet niet hoe ik dat moet ontcijferen.)
Ik ben bezig om een tabel uit mijn MySQL systeem te halen en het op te delen in "stukjes" van 10.
Dus mijn tabel bestaat uit bijvoorbeeld 30 records dan zou ik totaal 3x 10 rijen moeten krijgen.
Nou heb ik een script dat het wel uitvoert met "harde" MySQL links. maar zo gauw ik een "variable" in mijn script zet dan pakt hij alleen de eerste 10 records maar de rest niet, dus zo gauw ik naar een tweede pagina wilt gaan laat hij alleen mij theads zien zonder de informatie er onder.
Dit is het script wat ik gebruik:
Dus als ik nu waar "68561" staat verander naar een variable ' ".$idnummer." ' dan pakt hij alleen het eerste gedeelte van de tabel en niet meer de rest als ik op pagina 2 druk.
Ik hoop dit ik genoeg informatie heb opgegeven voor mijn probleem.
(zou een modderator deze topic verplaatsen naar het juiste sectie van dit forum? ik zie nu ook dat ik het in het verkeerde sectie heb gepost excuses)
Ik ben een beetje nieuw op dit forum. Ik lees het forum meestal voordat ik wat post (het is mijn eerste topic)
Ook heb ik op google gezocht en op dit forum om dit probleem op te lossen maar ik kom er niet uit.
(Orginele pagina van het script http://www.sitemasters.be...navigatie_in_PHP_en_MySQL
In het originele script staat ook een functie (deel 5) uitgelegd, alleen ik weet niet hoe ik dat moet ontcijferen.)
Ik ben bezig om een tabel uit mijn MySQL systeem te halen en het op te delen in "stukjes" van 10.
Dus mijn tabel bestaat uit bijvoorbeeld 30 records dan zou ik totaal 3x 10 rijen moeten krijgen.
Nou heb ik een script dat het wel uitvoert met "harde" MySQL links. maar zo gauw ik een "variable" in mijn script zet dan pakt hij alleen de eerste 10 records maar de rest niet, dus zo gauw ik naar een tweede pagina wilt gaan laat hij alleen mij theads zien zonder de informatie er onder.
Dit is het script wat ik gebruik:
PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
| <?php require("c:/Webserver/wwwNet/functies/connect.php"); // maak verbinding met de database $res1 = mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM tijd WHERE idnummer='68561' ") or die("res1: ".mysql_error()); // vraag het AANTAL items op $items_totaal = mysql_result($res1, 0); // het totaal aantal items mysql_free_result($res1); // geef het resultaat vrij $items_per_pagina = 2; // vrij te kiezen $aantal_paginas = ceil($items_totaal / $items_per_pagina); // het aantal items per pagina // de huidige pagina opvragen $huidige_pagina = 0; // default if(isset($_GET['p']) && is_numeric($_GET['p']) && $_GET['p'] > 0 && $_GET['p'] < $aantal_paginas) { $huidige_pagina = $_GET['p']; } // items van de huidige pagina ophalen $offset = $huidige_pagina * $items_per_pagina; $res2 = mysql_query("SELECT idnummer, datum FROM tijd WHERE idnummer='68561' ORDER BY id DESC LIMIT ".$offset."," .$items_per_pagina) or die("res2:". mysql_error()); ?> <table class='sortable' border='1'> <thead> <tr> <th>idnummer: </th> <th>datum: </th> </tr> </thead> <tbody> <? // Hier wordt de informatie uit de tabel ingevoerd while ($row = mysql_fetch_array($res2)) { echo '<tr>' ; echo "<td>" . $row['idnummer'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['datum'] . "</td>"; echo "</tr>"; } ?> </tbody> </table> <br> <? // navigatie for($i = 0; $i < $aantal_paginas; $i++) { if($huidige_pagina == $i) { // huidige pagina is niet klikbaar echo "<b>".($i+1)."</b>"; } else { // een andere pagina dan de huidige is wel klikbaar echo "<a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?p=".$i."\">".($i+1)."</a>"; } // deel-streepje tussen alle items if($i < $aantal_paginas - 1) { echo " - "; } } ?> |
Dus als ik nu waar "68561" staat verander naar een variable ' ".$idnummer." ' dan pakt hij alleen het eerste gedeelte van de tabel en niet meer de rest als ik op pagina 2 druk.
Ik hoop dit ik genoeg informatie heb opgegeven voor mijn probleem.