Maand of 2 a 3 geleden, aan de voorzijde, in 't donker.
Zodra de mistbankjes het af lieten weten doe ik ze uit.
Bij een beetje mist mogen ze niet eens aan.
Achter niet, maar aan de voorzijde wel.
Zodra jij als bestuurder *vind* dat je zicht word belemmerd door weersomstandigheden mag je je mistlampen aan de voorzijde aansteken.
Overdag zal dat doorgaans niet echt helpen trouwens.
Overigens *als* ik m'n mistlamp aan de achterzijde gebruik (bij <50M zicht), dan doe ik 'm doorgaans uit zodra er iemand achter me komt rijden, als de betreffende bestuurder dan afslaat of tegen een boom is geknald, zet ik 'm weer aan.
Zodra de mist wat optrekt doe ik 'm meteen uit. In tegenstelling tot een heleboel andere weggebruikers die er een week over doen om te bedenken of ze de mistlamp aan de achterzijde uit moeten doen. Of ze doen die lamp al aan als het een beetje mistig is.
Mistlampen aan de voorzijde stoor ik me meestal niet aan. Het zijn de mistlampen aan de achterzijde die me echt *mateloos* irriteren als er geen of weinig mist is, vooral in het donker. Ik kan het dan ook niet laten om een arsenaal aan lichtseinsel aan de 'overtreder' te doneren.
En meestal sein ik dan met m'n eigen mistlampje achter, in de hoop dat het stuk vuil wat daar rijd 'het licht' ziet.
Alles kan stuk.