Netwerkshares na uitloggen niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02 14:47

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit op dit moment met een probleem waar ik niet zo snel uitkom. ik zal even het probleem omschrijven;

Server A = Windows 2000
Server B = Windows 2003

Ik heb een share aangemaakt op server A. Deze verwijst naar een gedeelde map op een server B. Deze servers hangen niet in een domein. Er wordt een database backup gemaakt van server A. Deze backup moet weggeschreven worden op de gedeeelde map die zich op server B bevindt.

De share op server A is aangemaakt middels het commando: net use X: /persistent:yes \\computernaam\mapnaam$ /user:administrator

Elke keer als men dus inlogt wordt er een connectie naar de betreffende share gemaakt.
Dit is dus ook gelijk het probleem waar wij tegen aan lopen.

Op het moment dat ik uitlog van server A worden de netwerk shares opgeheven, hierdoor wordt de backup niet weggeschreven naar server B.

vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar dat de netwerkshare niet wordt opgeheven
nadat ik uitlog op server A.

ut=life

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 17:06

Scraper

ErikJ

Probeer eens om niet weg te schrijven naar een driveletter, maar naar een UNC pad.

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02 14:47

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Topicstarter
Ik heb inderdaad geprobeerd om de share aan te maken zonder drive letter;

net use /persistent:yes \\computernaam\mapnaam$ /user:administrator

Dit werkte in eerste instantie niet, op een of ander manier pakt hij het /persistent:yes commando nu niet mee. ik heb daarna het volgende geprobeerd;

net use \\computernaam\mapnaam$ /user:administrator

Dit accepteerde die wel, het UNC pad kwam tevoorschijn nadat ik het "net use" commando had gegeven binnen de command prompt. Daarna ben ik uitgelogd op de server (Server A), en ben ik weer ingelogd op de server. Helaas waren de UNC paden niet meer actief. Bedankt voor de tip, maar dit werkte helaas niet. Andere tips plz?:)

ut=life

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 17:06

Scraper

ErikJ

-Mach!- schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:05:
Ik heb inderdaad geprobeerd om de share aan te maken zonder drive letter;

net use /persistent:yes \\computernaam\mapnaam$ /user:administrator

Dit werkte in eerste instantie niet, op een of ander manier pakt hij het /persistent:yes commando nu niet mee. ik heb daarna het volgende geprobeerd;

net use \\computernaam\mapnaam$ /user:administrator

Dit accepteerde die wel, het UNC pad kwam tevoorschijn nadat ik het "net use" commando had gegeven binnen de command prompt. Daarna ben ik uitgelogd op de server (Server A), en ben ik weer ingelogd op de server. Helaas waren de UNC paden niet meer actief. Bedankt voor de tip, maar dit werkte helaas niet. Andere tips plz?:)
Ik bedoelde eigenlijk dat je niet een mapping aan moet maken maar de backup wegschrijft naar een UNC pad in plaats van een driveletter.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 16:15
Op server a en b dezelfde backupgebruiker aanmaken.
Op server b een share aanmaken en daarop backupgebruiker rechten geven
Instellen dat de backup op server a als backupgebruiker wordt uitgevoerd en rechtstreeks naar \\server b\sharenaam laten backuppen.