Hallo,
Ik zit intussen al z'n 30 minuten te pleuteren
. Ik wil enkele RewriteRules om mijn pagina-links wat fraaier te maken. Ik ben bezig met mijn eigen forum. Al mijn bestanden staat in de map forum. Ik heb momenteel al twee werkende RewriteRules namelijk eentje die /forum/categorie/hoofd/1 genereert, wat ik dus wil. hoofd slaagt op $_GET['f'] en 1 op $_GET['c'] verder heb ik dus ook gewoon /forum/categorie.
Beide RewriteRules wijzen dus door naar /forum/categorie.php... Die ene doet dus /forum/categorie.php?f=hoofd&c=1 . Nu ik probeer nog een volgende erbij te krijgen die /forum/categorie/hoofd/1/sub/1 zou moeten uitkomen, en dat die dan voor php /forum/categorie.php?f=hoofd&c=1&m=sub&s=1 uitkomt, maar dat lukt me nu bepaald niet echt.
Ik heb al ene generator geprobeerd maar dan krijg ik zaken waarbij hij die f en m etc ook weergeeft...
Mijn rules:
RewriteRule ^categorie/(.*)/(.*)/$ /forum/categorie.php?f=$1&c=$2
RewriteRule ^categorie/(.*)/(.*)$ /forum/categorie.php?f=$1&c=$2
RewriteRule ^categorie/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/$ /forum/categorie.php?f=$1&c=$2&m=$3&s=$4
RewriteRule ^categorie/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)$ /forum/categorie.php?f=$1&c=$2&m=$3&s=$4
RewriteRule ^categorie/$ /forum/categorie.php
RewriteRule ^categorie$ /forum/categorie.php
Het gaat dus om:
RewriteRule ^categorie/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/$ /forum/categorie.php?f=$1&c=$2&m=$3&s=$4
RewriteRule ^categorie/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)$ /forum/categorie.php?f=$1&c=$2&m=$3&s=$4
Dat niet wil lukken. Weet iemand raad?
(graag een woordje uitleg als je me helpt, zodanig ik mijn fout begrijp)
Mvg,
Lorduh.
Ik zit intussen al z'n 30 minuten te pleuteren
Beide RewriteRules wijzen dus door naar /forum/categorie.php... Die ene doet dus /forum/categorie.php?f=hoofd&c=1 . Nu ik probeer nog een volgende erbij te krijgen die /forum/categorie/hoofd/1/sub/1 zou moeten uitkomen, en dat die dan voor php /forum/categorie.php?f=hoofd&c=1&m=sub&s=1 uitkomt, maar dat lukt me nu bepaald niet echt.
Ik heb al ene generator geprobeerd maar dan krijg ik zaken waarbij hij die f en m etc ook weergeeft...
Mijn rules:
RewriteRule ^categorie/(.*)/(.*)/$ /forum/categorie.php?f=$1&c=$2
RewriteRule ^categorie/(.*)/(.*)$ /forum/categorie.php?f=$1&c=$2
RewriteRule ^categorie/$ /forum/categorie.php
RewriteRule ^categorie$ /forum/categorie.php
Het gaat dus om:
Dat niet wil lukken. Weet iemand raad?
(graag een woordje uitleg als je me helpt, zodanig ik mijn fout begrijp)
Mvg,
Lorduh.