Toon posts:

Hulp nodig met partitie-problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Toen Leopard uitkwam heb ik het gelijk geinstalleerd, en heb op mijn Externe HD 60GB vrijgemaakt voor Time Machine. Na een maandje kwam ik erachter dat ik dat totaal niet gebruikte dus heb ik die partitie verwijderd. Vervolgens kon ik dus nergens meer die ongebruikte schijfruimte bijvoegen bij mijn normale partitie, zonder alle gegevens van mijn Externe HD te verwijderen.

Hier heb ik dus een tijdje mee geleefd.

Vervolgens ging ik gisteren Leopard overnieuw installeren (overbodige apps enzo die ik liever niet had) en toen dacht ik: dan kan ik gelijk even tijd stoppen in die om alles op mijn Externe HD weer goed te maken.

Niet dus. Ongeveer twee seconden later had ik mijn hoofd al ettele malen tegen de muur geslagen. Alles kwijt. Ik probeerde dus van die 60GB ongebruikte schijfruimte weer een partitie te maken. Nou, dat is wel gelukt maar ik bent tegelijk ook ALLES kwijt van alle overige ruimte.

Nu heb ik een file recovery programma gedraaid en die vind behoorlijk wat terug (iets met Boomerang) maar is niet echt makkelijk. Én ik heb gehoord dat ik met een partitie recovery app het is 2 seconden terug kan zetten. Bij Google vind ik echter alleen Windows programma's.

De schijf is níét geformatteerd of overschreven oid.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, dus alvast bedankt!

Sebastiaan Verschuren

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou TestDisk kunnen proberen. Werkt ook onder Mac OS X en heeft bij mij geholpen om een NTFS partitie terug te halen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb TestDrive nu draaien. Duurt echt een oneindigheid.

Na een half uur '72/19929: 00%'

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Ik heb zelf wel eens ipartition gebruikt en dat werkte wel goed en snel. Mocht je kunnen cancellen zou ik daar eens naar zoeken. Het is geen gratis software overigens.

Verwijderd

Topicstarter
iPartition werkt niet echt, ik kan geen optie vinden waarmee ik de data kan recoveren.
Heb nog een programma genaamd StellarPhoenix geprobeerd, dat vind wel wat terug maar duurt een eeuwigheid.

Heb hem nu ook via Windows geprobeerd te bereiken (Via Handy Recovery) en dat is hetzelfde verhaal als StellarPhoenix, duurt ook een eeuwigheid. Die vond muziek terug die ik niet kende.. Misschien van tunes van GarageBand ofzo?

Kan een Mac Centre misschien wat meer? Begin nu toch wel panisch te worden.

Verwijderd

wat maakt het uit dat het een eeuwigheid duurt? dan laat je dat ding toch een paar dagen stampen? Het doel is toch om ALLE data terug te krijgen ipv snel klaar te zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk, natuurlijk, maar het hele punt is dat ik in 2 seconden die partities heb gewijzigd. Het lijkt mij dat alle data gewoon niet verloren is maar ergens onder een partitie staat ofzo (weet niet hoe ik het uit moet leggen). Kan ik niet gewoon die partitie terugtoveren?

Verwijderd

Ja, Hans Kazan even bellen.... die tovert het zo terug

Sorry, ik heb geen oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dan je vreemde humor (humor?) voor je houden en gewoon die reply-knop niet indrukken?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb er een tijd geleden een blogpost over geschreven, omdat mij iets soortgelijks was overkomen en ik uiteindelijk wel een oplossing heb gevonden. Daarbij had ik echter niet ook de partitietabel overschreven... (en weer gereconstrueerd).

http://www.broes.nl/2008/01/restore-an-apple-partition-map/

[ Voor 6% gewijzigd door tonyisgaaf op 02-04-2008 17:03 . Reden: was een beetje gaar denk ik... ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
tonyisgaaf schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:19:
Ik heb er een tijd geleden een blogpost over geschreven, omdat mij iets soortgelijks was overkomen en ik uiteindelijk wel een oplossing heb gevonden. Daarbij had ik echter niet de partitietabel overschreven...

http://www.broes.nl/2008/01/restore-an-apple-partition-map/
Wow dit ziet er dan weer heel erg handig uit! Ik ga maar eens uitpluizen wat ik hiermee kan doen.

Bedankt :D
Pagina: 1