Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel2003uk] Countif met 2 zoektermen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik heb een Excelsheet (Excel2003 UK) met daarin 900 regels en 5 kolommen.

In de 1e kolom (A) staan namen, in de laatste kolom (E) staat wel of geen een #N/A.
Van wat ik her en der lees schijnt het bijna niet mogelijk te zijn met COUNTIF 2 zoektermen te gebruiken, maar...met wat knutselwerk zou het toch net wél te doen zijn...iets met AND of een dubbele COUNTIF???

Ik wil nl weten hoeveel items in mijn sheet aanwezig zijn waarbij in kolom A word gekeken of de naam begint met "nly" én of die items die ook nog eens een #N/A in dezelfde regel hebben.

Dus van bijv 900 regels zijn 400 regels die "nly" hebben én een #N/A

Is dat toch te doen in Excel en zo ja..hoe?

specs | 3360wP met SE3000

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Volgens mij staat hier wel wat tussen :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik zit ze te lezen...een Pivot zou het makkelijkste zijn, maar..ik zit met het probleem dat ik #N/A's heb, waar Excel niet altijd wat mee kan.

Als ik een Pivot maak laat ie nl de #N/A's niet zien, terwijl ik die wel nodig heb.

Dus van de namen die beginnen met nlybst wil ik weten hoeveel #N/A's daarvan zijn. Van de namen die beginnen met nlyehv wil ik ook zien hoeveel #N/A's er zijn.

EDIT: Met een Pivot waarbij ik de namen die ik niet nodig heb te hiden, krijg ik wel een net overzicht zoals ik het zoek. Alleen zou het mooier zijn als ik binnen, via een functie, kan zoeken naar de term #N/A binnen een pivot en die in een sheet kan laten terugkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Tallguy op 01-04-2008 10:11 ]

specs | 3360wP met SE3000

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Als je even verder zoekt, vindt je matrix formules, met daarin een aantal "als" formules. Binnen een "als" formule kan je de "ISNA()" formule gebruiken.
Bijvoorbeeld:
=SUM(IF(LEFT(A:A;3)="nly";1;0)*IF(ISNA(F:F);1;0))
afsluiten met ctrl-alt-enter.

Verwijderd

In Excel 2007 is het probleem van de TS overigens opgelost, de functie countifs() kan ook meerdere criteria aan.

Maar de matrix blijft natuurlijk een veel generiekere (helaas wel langzamere) oplossing :*)