Toon posts:

NVidea GeForce 8600GT en 2 beeldschermen?

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas gegeleden een Medion Core2Quad met Vista gekocht, eigenlijk speciaal voor video-editten, gewoon "ouderwetse" DV. Aangezien mijn oudere computer met 2 beeldschermen kon werken, nam ik aan dat het hiermee ook wel zou kunnen. Er zit in de nieuwe computer een 8600GT met een DVI (met evt. een VGA-verloopstekker)-, een HDMI- en een S-Videoaansluiting. Ik heb één scherm met VGA-aansluiting, en 1 met VGA/DVI.
Het belangrijkste voor mij is of de kaart in principe 2 beeldschermen kan aansturen. Ik kan nergens een echte bevestiging vinden dat dit met deze kaart kan.
En ALS de kaart 2 schermen kan aansturen, ben ik dan verplicht een scherm met HDMI aan te schaffen of zijn er nog andere oplossingen?
Alvast bedankt voor elke tip,
Rob

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:25
Tuurlijk kan dat,

Je kunt een scherm klonen, horizontaal uitbreiden, verticaal uitbreiden, horizontaal en verticaal spreiden.

Mijn advies, gebruik de d-sub en de dvi, niet de tv out, de eerste 2 hebben meer kwaliteit :)

HDMI is eigenlijk gewoon DVI met geluid erbij ipv losse kabels. Dat is eigenlijk HDMI is een notendop

[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 01-04-2008 09:29 ]

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 13:43
Het kan inderdaad. Je hoeft geeneens een scherm met HDMI te kopen. Je kan ook gewoon een scherm met DVI kopen en een HDMI > DVI plugje of kabel halen. Zoals _Apache_ al zei, HDMI == DVI + Geluid

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:25
Trouwens, meeste videokaarten worden geleverd met 1 (of zelfs 2) dvi -> d-sub stekkers, dus een beeldscherm vervangen hoeft - natuurlijk - niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik de DVI-aansluiting dus al benut. Zijn er ook HDMI>VGA pluggen of moet ik eerst van HDMI naar DVI en daar weer een DVI>VGA-plug in?
Alvast reuze bedankt voor jullie info!
Rob

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Of je kunt je VGA op je DVI aansluiten met een convertor en je DVI op je HDMI met een convertor

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit valt prima zelf op te zoeken op de site van een fabrikant van zo'n kaart of op de site van nVidia zelf. Als je dat niet kon vinden lag het er waarschijnlijk aan dat je de naam van de chipbakker fout spelde. Een mens snapt misschien wat je bedoelt, een zoekmachine niet. Die denkt bij "NVidea" dat je een of andere handcreme bedoelt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.