[Wireless USB-adapter] welke? en ervaringen Sitecom WL-168?

Pagina: 1
Acties:

• Alexanderrr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 20:56
Goedemorgen,

Na een verhuizing staat mijn desktop niet meer naast mijn wireless router en ben ik dus op zoek naar een wireless USB-adapter. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer: wat is een goede adapter? Of maakt dat niet veel uit? De afstand is beperkt: zo'n 5 meter met een plafond ertussen.

Op modern.nl vind ik de Sitecom WL-168 USB-adapter voor € 14,95. Goedkoop dus, maar is het een goede? Heeft iemand ervaring met deze?

Alvast dank!

Groet,
Alexander

• Alexanderrr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 20:56
Blijkbaar geen ervaringen, jammer. Vanwege de lage prijs heb ik de gok genomen en het product besteld. Tot nu toe is mijn ervaring positief: internet werkt en de installatie ging ook heel redelijk. Ik heb de nieuwste driver van de site van de producent gedownload en daarna was het plug-and-play. De meeste moeite had ik nog met de Wireless Zero Configuration Service van Windows XP. Ik kreeg deze op geen enkele manier werkend (zoals meer mensen op internet) - en een kant-en-klare oplossing was niet voorhanden. Inmiddels had ik wel werkend internet omdat de USB-adapter een onbeveiligd netwerk had gevonden. Maar ja, ik wilde mijn eigen netwerk vinden... Daarom maar de gratis versie van Network Magic gedownload en daarmee is het wel gelukt.

Conclusie: prima product voor de korte afstand naar mijn wireless modem en voor de prijs hoef je het niet te laten.