hallo, ik heb een vrij eenvoudig sony versterkertje waar ik voornamelijk geluid mee afspeel afkomstig uit een sb live 1024 player. daarop heb ik 2x kef chorale aangesloten, vet oud, en nu ook helemaal verrot aan het worden doordat ik nogal eens harde muziek erdoor draai, en het zijn oude speakertjes eigenlijk nog gemaakt voor bandjes en platen maar ik draai er dus voornamelijk digitale bron op en dat kunnen ze niet echt hebben dus. ze hebben bij bep. frequenties een resonantie die knap irri is. nu ben ik dus op zoek naar 2 knappe speakertjes met een max prijs per stuk van f 250. nu lacht de gemiddelde man op dit forum daar natuurlijk om dat begrijp ik maar ik wil dus niet meer uitgeven dan f 500 voor een paar. mijn vraag is dus wat voor speakers ik voor die prijs het beste kan kopen. ik heb bij een vriend de Wharfedale valdus serie weleens in actie gehoord die klinken niet verkeerd. de jamotjes van megapool lijken mij ook wel aardig. iemand een idee wat ik het beste kan doen? ik bedoel dus niet een keuze tussen deze twee die ik nu genoemd heb ofzo maar gewoon wat kan ik het beste kopen voor f 250 per box?
Je hebt ook hele leuke B&W speakers voor ca f200 per stuk, ga daar eens naar luisteren.
Een zeer eenvoudig Mission of B&W model zijn in die klasse wel aardig denk ik...
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Verwijderd
Ik zou naar de Mediamarkt gaan (is dan wel geen goeie zaak) maar wel goedkoop.
Ik heb daar mijn JBL LX 800 vandaan, ook voor f250/stuk.
Ik kreeg laatst een oude vriend op bezoek.
Die gast is helemaal audiofiel (heeft zelf oud B&O setje en QS Sony), maar die dacht dat die dingen f800/stuk waren, zo goed klonken ze.
Dus bij de Mediamarkt kun je daar zeer goed slagen.
Ik heb daar mijn JBL LX 800 vandaan, ook voor f250/stuk.
Ik kreeg laatst een oude vriend op bezoek.
Die gast is helemaal audiofiel (heeft zelf oud B&O setje en QS Sony), maar die dacht dat die dingen f800/stuk waren, zo goed klonken ze.
Dus bij de Mediamarkt kun je daar zeer goed slagen.
hmm b en w klinkt wel geil natuurlijk. ik moet trouwens nog ff vermelden dat het vooral gaat om punkmuziek en muziek, trance en muziek zoals bijv. moby met redelijk wat bass
Verwijderd
Erg simpel: zelf luisteren.
Vriend van me heeft een set vrij dure mission speakers, zeker niet slecht, maar ik vind het geluid veel te hol, niets voor mij.
Je moet gewoon naar een grote zaak gaan waar ze tig speakers hebben zodat je ze allemaal kunt luisteren en zelf de beste uitkiezen. Ik heb ook oa. pioneer, infinity, mission, b&w, sony etc. gehoord, en voor mij is de keuze gevallen op de JML MK1000 (300/stuk) en deze maand komen daar de JBL LX10's bij (1100/stuk), geluid is dus erg persoonlijk.
Bij een beetje audiozaak kun je trouwens je speakers gewoon terug brengen als je ze niet goed (genoeg) vind.
EDIT: Kill the bloody typo!!!
Vriend van me heeft een set vrij dure mission speakers, zeker niet slecht, maar ik vind het geluid veel te hol, niets voor mij.
Je moet gewoon naar een grote zaak gaan waar ze tig speakers hebben zodat je ze allemaal kunt luisteren en zelf de beste uitkiezen. Ik heb ook oa. pioneer, infinity, mission, b&w, sony etc. gehoord, en voor mij is de keuze gevallen op de JML MK1000 (300/stuk) en deze maand komen daar de JBL LX10's bij (1100/stuk), geluid is dus erg persoonlijk.
Bij een beetje audiozaak kun je trouwens je speakers gewoon terug brengen als je ze niet goed (genoeg) vind.
EDIT: Kill the bloody typo!!!
Verwijderd
JBL is errug goed in lage tonenOp zaterdag 17 februari 2001 17:50 schreef smvs het volgende:
hmm b en w klinkt wel geil natuurlijk. ik moet trouwens nog ff vermelden dat het vooral gaat om punkmuziek en muziek, trance en muziek zoals bijv. moby met redelijk wat bass

deze leek mij wel aardig
er staat bij dat ie 249 dollar is, ik vraag me af of dat per paar is...
www.jbl.com/home/jbl_html/product.asp?ProdId=N38&Ext=gif&sSerId=NOR&SynId=
Verwijderd
Dat is per stuk vrees ik.Op zaterdag 17 februari 2001 18:45 schreef smvs het volgende:
[afbeelding]
deze leek mij wel aardig
Maar het zijn wel superdeluxe-hyper-turbo-ultra vette speakertjes
volgende keer misschien meer alinea's? leest wat prettigerOp zaterdag 17 februari 2001 17:40 schreef smvs het volgende:
hallo, ik heb een vrij eenvoudig sony versterkertje waar ik voornamelijk geluid mee afspeel afkomstig uit een sb live 1024 player. daarop heb ik 2x kef chorale aangesloten, vet oud, en nu ook helemaal verrot aan het worden doordat ik nogal eens harde muziek erdoor draai, en het zijn oude speakertjes eigenlijk nog gemaakt voor bandjes en platen maar ik draai er dus voornamelijk digitale bron op en dat kunnen ze niet echt hebben dus. ze hebben bij bep. frequenties een resonantie die knap irri is. nu ben ik dus op zoek naar 2 knappe speakertjes met een max prijs per stuk van f 250. nu lacht de gemiddelde man op dit forum daar natuurlijk om dat begrijp ik maar ik wil dus niet meer uitgeven dan f 500 voor een paar. mijn vraag is dus wat voor speakers ik voor die prijs het beste kan kopen. ik heb bij een vriend de Wharfedale valdus serie weleens in actie gehoord die klinken niet verkeerd. de jamotjes van megapool lijken mij ook wel aardig. iemand een idee wat ik het beste kan doen? ik bedoel dus niet een keuze tussen deze twee die ik nu genoemd heb ofzo maar gewoon wat kan ik het beste kopen voor f 250 per box?
Verwijderd
Sorry hoor, maar $249 het stuk is heel normaal voor een beetje redelijke speaker. Ik heb over een paar weken ook 2 speakers van 1099 sper stuk, en dat zijn hele goeie, maar echt zeker niet te beste...Op zaterdag 17 februari 2001 18:48 schreef Tweakert het volgende:
[..]
Dat is per stuk vrees ik.
Maar het zijn wel superdeluxe-hyper-turbo-ultra vette speakertjes
Ik zou eens bij Richer Sounds in Amsterdam of Groningen kijken(en luisteren
)... Die hebben massa's speakers voor minder dan 250 per stuk, zit vast wel wat leuks tussen 
website is [url="http://www.richersounds.nl,"]http://www.richersounds.nl,[/url] maar lang niet alles staat daar op
website is [url="http://www.richersounds.nl,"]http://www.richersounds.nl,[/url] maar lang niet alles staat daar op
Ik zou eens bij Richer Sounds in Amsterdam of Groningen kijken(en luisteren
)... Die hebben massa's speakers voor minder dan 250 per stuk, zit vast wel wat leuks tussen 
website is http://www.richersounds.nl , maar lang niet alles staat daar op
website is http://www.richersounds.nl , maar lang niet alles staat daar op
je moet niet blind op een plaatje afgaan, je moet zelf gaan luisterenOp zaterdag 17 februari 2001 18:45 schreef smvs het volgende:
[afbeelding]
deze leek mij wel aardig
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Pagina: 1