[USB Hub] hoeveel apparaten zonder externe voeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 17:51

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een USB-hub, omdat ik met 1 USB-verleng-kabel graag 1 toetsenbord en 1 muis wil aansluiten. Ik heb echter geen mogelijkheid om een voeding aan te sluiten, dus nu is mijn vraag: hoe kom ik erachter of zo'n USB-hubje genoeg power uit 1 USB-poort kan trekken voor zowel 'n muis (optische Logitech) en standaard toetsenbord?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt heel mooi zien wat een USB apparaat trekt als je bij de USBpoorten kijkt in je devicemanager. Uit een poort trek je max 500mA, de hub zelf zal ook eea gbruiken (vaak zit dit op 100mA voor een niet powered hub), dat betekent dat je nog 400mA overhebt voor de apparaten die je eraan kunt hangen. Een keyboard zal zo'n 100mA trekken, net als een muis, dus wat dat betreft moet het lukken. Ga je er echter een webcam bijhangen wordt het krap, die hebben doorgaans iets meer nodig.

Maar je kunt het dus gewoon meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 17:51

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:56:
Je kunt heel mooi zien wat een USB apparaat trekt als je bij de USBpoorten kijkt in je devicemanager. Uit een poort trek je max 500mA, de hub zelf zal ook eea gbruiken (vaak zit dit op 100mA voor een niet powered hub), dat betekent dat je nog 400mA overhebt voor de apparaten die je eraan kunt hangen. Een keyboard zal zo'n 100mA trekken, net als een muis, dus wat dat betreft moet het lukken. Ga je er echter een webcam bijhangen wordt het krap, die hebben doorgaans iets meer nodig.

Maar je kunt het dus gewoon meten.
Cool. Weer wat geleerd. Dank je wel.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.