Beste tweakers,
Dit Topic wil ik starten voor mensen die problemen met hun digitale televisie signaal en Media Center hebben. Ik kon hier nou niet echt een goed topic van vinden.
Het volgende is in mijn situatie.
Ik woon in een rijtjeshuis, wat opgebouwd is in meerdere appartementen.
Daar is een Casema aansluiting, wat voor het tv signaal zorgt.
Hier hangen goede versterkers en alles aan, zodat iedereen goed voorzien is van een analoog signaal.
Setup:
32'' LCD scherm wat met mijn Media Center gekoppelt is op een resolutie van 1366x786
Media center:
Kast: Dign HV-7 kast
Mainboard: P5K-VM
CPU: E6600 gekoeld door een Zalman 8000
Harde schijven: 2x250GB Western Digital in Raid-0 (striping)
Harde schijven: 2x320GB Western Digital als data
Tuner: PVR-500
Opticals: 2x DVDrw
Geheugen: 2048MB DDR2 800
Videokaart: 8500GT Silent
Voeding: Zalman 450 Watt
Zoals je kan zien, dit apparaat is puur voor Media Center gebouwd, en doet niet meer, of minder bij mij thuis.
Nu wilde ik digitaal gaan met mijn tv-signaal, en ben de primafoon binnen gestapt.
Ik kreeg daar een pakket mee, wat ik een maand gratis kan uit proberen.
Pakketje onder de arm, en naar huis toe.
In het pakket zat een Decoder, Smartcard, Antenne en een scartkabel
Toen ik via S-Video de decoder aansloot op mijn s-video in van mijn PVR-500 kreeg ik zwart-wit beeld. Wat niet echt een succes was, en tot nu toe nog niet in kleur heeft gefunctioneert.
Toen maar via Tullip het signaal mijn media center binnen gebracht. Dit geeft niet de kwaliteit was het KAN zijn. Maar het is wel kleur. Het is iets beter dan de Casema Analoog naar mijn idee.
Ik denk dat ik een andere tuner nodig heb, die DVB-T ondersteunt. Maar als ik dan op bijvoorbeeld Alternate kijkt, zie ik geen tuners met een scart aansluiting, om geen kwaliteitsverlies te hebben.
Dus heb ik denk ik een tuner die wel fatsoenlijk met een s-video kan omgaan...maar welke!?
Ik kan even door het bomen het bos niet meer zien, en hoop op jullie advies/raad dat ik dit toch mooi kan laten samen werken met mijn Media Center.
Alvast bedankt.
Dit Topic wil ik starten voor mensen die problemen met hun digitale televisie signaal en Media Center hebben. Ik kon hier nou niet echt een goed topic van vinden.
Het volgende is in mijn situatie.
Ik woon in een rijtjeshuis, wat opgebouwd is in meerdere appartementen.
Daar is een Casema aansluiting, wat voor het tv signaal zorgt.
Hier hangen goede versterkers en alles aan, zodat iedereen goed voorzien is van een analoog signaal.
Setup:
32'' LCD scherm wat met mijn Media Center gekoppelt is op een resolutie van 1366x786
Media center:
Kast: Dign HV-7 kast
Mainboard: P5K-VM
CPU: E6600 gekoeld door een Zalman 8000
Harde schijven: 2x250GB Western Digital in Raid-0 (striping)
Harde schijven: 2x320GB Western Digital als data
Tuner: PVR-500
Opticals: 2x DVDrw
Geheugen: 2048MB DDR2 800
Videokaart: 8500GT Silent
Voeding: Zalman 450 Watt
Zoals je kan zien, dit apparaat is puur voor Media Center gebouwd, en doet niet meer, of minder bij mij thuis.
Nu wilde ik digitaal gaan met mijn tv-signaal, en ben de primafoon binnen gestapt.
Ik kreeg daar een pakket mee, wat ik een maand gratis kan uit proberen.
Pakketje onder de arm, en naar huis toe.
In het pakket zat een Decoder, Smartcard, Antenne en een scartkabel
Toen ik via S-Video de decoder aansloot op mijn s-video in van mijn PVR-500 kreeg ik zwart-wit beeld. Wat niet echt een succes was, en tot nu toe nog niet in kleur heeft gefunctioneert.
Toen maar via Tullip het signaal mijn media center binnen gebracht. Dit geeft niet de kwaliteit was het KAN zijn. Maar het is wel kleur. Het is iets beter dan de Casema Analoog naar mijn idee.
Ik denk dat ik een andere tuner nodig heb, die DVB-T ondersteunt. Maar als ik dan op bijvoorbeeld Alternate kijkt, zie ik geen tuners met een scart aansluiting, om geen kwaliteitsverlies te hebben.
Dus heb ik denk ik een tuner die wel fatsoenlijk met een s-video kan omgaan...maar welke!?
Ik kan even door het bomen het bos niet meer zien, en hoop op jullie advies/raad dat ik dit toch mooi kan laten samen werken met mijn Media Center.
Alvast bedankt.