*zucht*
waar heb je dat in godesnaam voor nodig? (het antwoord weet ik niet trouwens, ik ben wel nieuwsgierig
)
Kon je dat niet ophalen met WINIPCFG.EXE (in win9x dan). Maar het adres heb je idd niet nodig.
Ik heb dan @home. In de computer zat al een lanbordje. Die monteur vond het allemaal prima en sloot de COM21 aan zonder dat de pckast ook maar open was geweest. Bij @home is het zo dat alleen de computernaam van belang is, zelfs de werkgroep niet.
Ik heb dan @home. In de computer zat al een lanbordje. Die monteur vond het allemaal prima en sloot de COM21 aan zonder dat de pckast ook maar open was geweest. Bij @home is het zo dat alleen de computernaam van belang is, zelfs de werkgroep niet.
Ik kan telnetten (of het elsa lanconfig programma gebruiken) naar mijn elsa modem en dan kan ik daar ook ergens het mac adres vinden. Het IP adres van de modem is bij mij het DHCP adres
Verwijderd
Een kabel modem met MAC adres? dat ken ik niet, maar probeer het eens met het programmatje `arp`
Die van com21 hebben wel degelijk een mac-adres, vandaar dat het ook geen reet uitmaakt wat voor ethernetkaart je op je modem aansluit. Bij de com21 modems staat het mac-adres onderop. Om je bepaalde kabelmodems uit te lezen is er een how-to ergens hier op tweakers (dacht ik). Ik denk dat dat de enige manier is om erachter te komen.
Je moet gewoon het Addres Resolution Protocoll ofwel ARP gebruiken... Typ in een DOS box ARP -a in, en je ziet een lijst met recent gebruikte hardware- en IPadressen...
Elk communicerend ding wat aan netwerken hangt, heeft een MAC adres, zelfs een switch heeft dat.Op zaterdag 17 februari 2001 19:26 schreef TH1J5 het volgende:
Een kabel modem met MAC adres? dat ken ik niet, maar probeer het eens met het programmatje `arp`
Aleen domme hubs niet
Da kennie, dan krijg je dus alleen ip-adressen met de daarbijhorende mac-adres.
En aangezien je netwerkkaart het ip-adres krijgt zal je ook met arp dus het mac-adres van je netwerkkaart zien en niet die van je kabelmodem. Vraag aan je kabelboer of die em voor je kan uitlezen.
En aangezien je netwerkkaart het ip-adres krijgt zal je ook met arp dus het mac-adres van je netwerkkaart zien en niet die van je kabelmodem. Vraag aan je kabelboer of die em voor je kan uitlezen.
Waarvoor ik het nodig heb...
het is bij UPC/Chello nog steeds mogelijk FuckUPC te gebruiken.. of in ieder geval handmatig je arp tabel handmatig aan te passen zodat je een hogere upstream krijgt.
In ieder geval moet ik daarvoor wel het MAC adres van mijn kabelmodem achterhalen...
En in de ARP tabel staat wel een mac adres, maar dat is een fake adres dat die LanCity modem doorstuurt. Als ik iets naar dat MAC ardres stuur hoor ik er nooit iets meer van terug.
het is bij UPC/Chello nog steeds mogelijk FuckUPC te gebruiken.. of in ieder geval handmatig je arp tabel handmatig aan te passen zodat je een hogere upstream krijgt.
In ieder geval moet ik daarvoor wel het MAC adres van mijn kabelmodem achterhalen...
En in de ARP tabel staat wel een mac adres, maar dat is een fake adres dat die LanCity modem doorstuurt. Als ik iets naar dat MAC ardres stuur hoor ik er nooit iets meer van terug.
*zucht*
Vergeet het maar, is dus echt NIET mogelijk meer...Op zaterdag 17 februari 2001 19:59 schreef Glewellyn het volgende:
Waarvoor ik het nodig heb...
Vergeet ut maar kan nie, want de conductor unit heb alles op 128 kbps staan. (Hier dan)
Hoe kan het dan dat ik bij twee vrienden van mij, 1 in Amsterdam en 1 in Purmerend met ongeveer 150K/s kan downloaden???
*zucht*
Omdat het maximun nog hoger ligt? Ik haal altijd 150K met download accelerator met chello amsterdam! Wat jij nu zegt is niet waar. FuckUPC kan je niet meer toepassen en mensen die het gebruiken naaien hun buren!!Op zaterdag 17 februari 2001 22:35 schreef Glewellyn het volgende:
Hoe kan het dan dat ik bij twee vrienden van mij, 1 in Amsterdam en 1 in Purmerend met ongeveer 150K/s kan downloaden???
:r:r:r:r
In ieder geval.. zij zitten ook bij Chello, en zij hebben dus wel een upstream van meer dan 128kbit/s dus het is nog wel mogelijk om met je arp tabel te kloten en een hogere upstream te krijgen.Op zaterdag 17 februari 2001 22:42 schreef collin het volgende:
[..]
Omdat het maximun nog hoger ligt? Ik haal altijd 150K met download accelerator met chello amsterdam! Wat jij nu zegt is niet waar. FuckUPC kan je niet meer toepassen en mensen die het gebruiken naaien hun buren!!
:r:r:r:r
*zucht*
Ehm was dat FuckUPC niet alleen voor de COM21 modems van chello? En ik weet haast wel zeker dat het niet werkt...
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
lancity heeft ook een mac, gebruikte we toen voor fuckupc
onderop is een stikker waar uit m'n hoofd iets als dit op staat:
00-00-etc
steepies vervange door : (voor de analfabeten zijn dat dubbele punten) en je hebt je MAC
00-00-etc
steepies vervange door : (voor de analfabeten zijn dat dubbele punten) en je hebt je MAC
Volgens mij staat in de allereerste post al dat het MAC adres dat op het modem staat niet correct is....Op zondag 18 februari 2001 09:22 schreef milanese het volgende:
lancity heeft ook een mac, gebruikte we toen voor fuckupconderop is een stikker waar uit m'n hoofd iets als dit op staat:
00-00-etc
*zucht*
http://members.ams.chello.nl/r.kemp3/tips/upstream.html READ. En daarna ga je maar aan chello vragen of ze je upstream limiet willen verwijderen.
We zitten allemaal met kabel via een gateway, maar wat als we de gateway nou laten denken dat we eigenlijk op 2ip's zitten dus dubbele upload geeft. Zou zoiets mogelijk zijn
Pagina: 1