Computershoppen in Duitsland

Pagina: 1
Acties:

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik ben van plan om binnenkort een pc te gaan kopen en nu heb ik vaker gehoord dat duitsland een stuk goedkoper is dan Nederland (idee is om daar dan naartoe te rijden met een vriend die ook een nwe pc gaat kopen). Worden allebei geen goedkope pc's dus daarom het idee om eens te kijken naar bijvoorbeeld Duitsland.

Als ik zo een paar willekeurige webshops opzoek dan valt dat best wel tegen. Mijn vraag aan jullie is of iemand ervaring heeft met onderdelen bestellen in Duitsland (of als er betere alternatieven zijn > andere landen) en of iemand misschien ook ervaringen heeft met bepaalde (web-)shops?

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-01 15:13
Ik heb wel eens iets over de grens vandaan gehaalt.

Dat was ergens in Meppen..

Maar tegenwoordig zijn de verschillen volgens mij minimaal en heeft het naar mijn mening geen zin meer om daarvoor naar Dld te gaan.
De Pricewatch heeft ook wel items uit Dld erbij staan..

Zie o.a. ook Beste Duitse HardwareShop

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 31-03-2008 22:31 ]

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ja vroeger..met de Mark en gulden loonde het nog wel.
Maar zoals je dus op die webshops kan zien maakt het echt haast tot niets meer uit.
In nederland een goedkope webshop opzoeken loont beter.

systeem specs

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb goede ervaringen met www.computeruniverse.net , maar pc hardware bestel ik er zelden. Prijzen schelen weinig.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:11

Onbekend

...

Ik zie in je profiel dat je in Hoofddorp woont. Dat is een lange weg naar Duitsland toe.
Eenmalig even naar Duitsland rijden voor een nieuwe computer zou misschien wel kunnen lonen, maar ik denk het niet.

Stel dat je met garantie iets hebt, dan moet je weer terug naar die webshop in Duitsland.
En op dat moment heb krijg je er alleen maar kosten bij denk ik en dan is een computer hier in Nederland kopen een stuk aantrekkelijker....

[ Voor 18% gewijzigd door Onbekend op 31-03-2008 22:41 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik was er idd al bang voor idd. Heeft weinig zin, en als we 2 vrij dure pc's gaan halen (> veel onderdelen) heb je toch wel een grotere kans op RMA's. Naar duitsland rijden is in principe niet zo'n probleem aangezien we met de leasebak gaan ;). Maar eventuele RMA's wordt lastig, zeker aangezien je dan ook nog eens een deutscher aan de telefoon eea moet gaan uitleggen :X

Bedankt voor de snelle reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Rob1106 op 31-03-2008 23:04 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
DaOverclocker schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:33:
Ja vroeger..met de Mark en gulden loonde het nog wel.
Niet alleen dat, sinds vorig jaar is in Dld de BTW ook omhoog naar 19% i.p.v. 16% dat scheelt ook al behoorlijk.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik ging vroeger toen ik nog student was naar Aken om daar computerstuff te kopen, kon je gratis met je OV jaarkaart komen en het scheelde ook nog eens best veel.

Heb daar ooit een GF4 Ti4200 gekocht voor 159 euro terwijl ie hier in Nederland nog boven de 240 euro kostte. Maar eerlijk gezegd scheelt het nu niet meer zo dramatisch veel, plus je hebt als werkende mensch veel minder tijd. :) Dus dan ga je voor het gemak en betaal je er ook wat meer voor.

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 21:28
Ik ben een paar weken geleden eens gaan kijken bij Snogard in Frechen. Ik ben niet op de hoogte van hun webshop & service kwaliteiten, maar ik was wel onder de indruk van hun assortiment. Het is een hele grote showroom waar heel veel moederborden en grafische kaarten in vitrines (uitgepakt) :P uitgestald staan en wel 75 pc kasten te bekijken & te bevoelen zijn. Het ligt aan de snelweg naar Keulen, afslag Frechen. In Nederland nog niet zo'n grote winkel gezien. Ze hebben er ook veel zaken voor casemodding, rechtstreeks uit voorraad leverbaar. Een ander goed punt vond ik de processor & videokaart koelers. Allemaal uitgepakt te bewonderen. Geeft je toch een goed beeld van wat je verwachten kan.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Pagina: 1