een heel verhaal, waar het op neer komt is dat ik goed ziek wordt van Asus met hun halve biossen! Moest de bios flashen naar de laatste 1103 versie, moet je wel met een Phenom, er is geen andere mogelijkheid. Bij installatie Vista klappen na een herstart alle twee de ethernetpoorten eruit, ook na terugzetten XP backup (die had ik gelukkig) blijven de ethernetpoorten het niet meer doen. Losse ethernetkaart geïnstalleerd en alles werkt weer, wel opstart problemen met het systeem ansich doch wel aan de praat te krijgen. Bij de release notes van bios 1103 staat een opmerking dat men ‘Fix LAN might fail to work after system resumes from S3 mode’ nu, ze hebben klaarblijkelijk NIETS gefixt, de eikels!! Getracht bios terug te flashen volgens http://vip.asus.com/eserv...?ID=WTM200801021824288999 instructies doch helaas pindakaas, bord is zo dood als een pier. Het is hierbij opgemerkt dat Asus vanaf bios 0702 loopt te klooien, zou zo zeggen spit maar eens is op internet, het regent klachten, met name bios 0804 is een hele beruchte en ik verwacht dat bios 1103 bios 0804 zal overtreffen qua ‘reputatie’!
Verwijderd
Ja, Asus staat niet bekend om hun goede BIOS'sen, "nieuwe" BIOS van mijn toch redelijk recente mobo is na 1,5 jaar nog steeds Beta...
Dit is voor mij overigens ook de reden om bij een nieuwe compu geen Asus meer te kopen. Mijn keuze:
Intel CPU -> Intel mobo (erg goede BIOS ondersteuning).
AMD CPU -> GigaByte mobo.
Dit is voor mij overigens ook de reden om bij een nieuwe compu geen Asus meer te kopen. Mijn keuze:
Intel CPU -> Intel mobo (erg goede BIOS ondersteuning).
AMD CPU -> GigaByte mobo.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 22:08 ]
Precies hetzelfde probleem hier! Onlangs de BIOS ook geflasht mbv EZ-Flash in de BIOS Setup.
Bij mij liggen de ethernetpoorten er echter niet helemaal uit, maar ze reageren onvoorspelbaar (soms helemaal níet) en zorgen voor instabiliteit. Nog geen oplossing gevonden op fora van andere sites.
Bij mij liggen de ethernetpoorten er echter niet helemaal uit, maar ze reageren onvoorspelbaar (soms helemaal níet) en zorgen voor instabiliteit. Nog geen oplossing gevonden op fora van andere sites.
flash 'm in godsnaam NIET terug, zie wat er bij mij is gebeurd!Sundown89 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:11:
Precies hetzelfde probleem hier! Onlangs de BIOS ook geflasht mbv EZ-Flash in de BIOS Setup.
onzin de AMD Phenom werkt vanaf bios 0904 op de crosshair (en ik heb mm dus ja ik weet waar ik over praat) no problems whatso ever , hij draait zelfs met 10% overklok 2.45 ghzx4 prima spul je moet alleen weten wat je doet....
Het ene bord is nooit gelijk aan het ander evenals cpu e.d.menasor2002 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:29:
onzin de AMD Phenom werkt vanaf bios 0904 op de crosshair (en ik heb mm dus ja ik weet waar ik over praat) no problems whatso ever , hij draait zelfs met 10% overklok 2.45 ghzx4 prima spul je moet alleen weten wat je doet....
Je hebt geluk of je hebt pech en bij ASUS alleen maar pech, als ik het zo lees allemaal.
Ik hou het wel bij MSI voorlopig, niet de snelste met bios, maar als ie uit is werkt het 99 van de 100 keer ook
MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX
zou maar is op het asus forum gaan kijken en niet eigenwijs zijn!
maar goed, het is jouw moederbord......................
maar goed, het is jouw moederbord......................
Pagina: 1