Toon posts:

Cisco 760 ISDN router

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Cisco 760 ISDN router. Het probleem is dit, deze router werkt met een IP-adres, en die weet ik dus niet, mijn vraag is dan ook, kun je op een of andere manier alle IP-adressen opvragen van de apparaten die zich op het locale netwerk bevinden?

Verwijderd

Wat is je besturingssysteem? En wat zijn je specs?

Verwijderd

Topicstarter
Windows ME, UTP-netwerk, PII 400 MHz, 128 Mb.
Het netwerk draait onder Redhat 6.2 met Samba (twee sparcstations 5 verzorgen het netwerk), de router zit op de uplink van m'n hub en de router lijkt goed te werken, ik heb een verbinding naar mijn ISDN-lijn en naar het netwerk, maar ik kan er voor de rest helemaal niet mee communiceren

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Glewellyn

is er ook weer.

Nu heb ik hier toevalling net zo'n ding staan, en aan de achterkant zie ik een seriele poort (met blauw aangegeven). Toevallig :P zit er bij die router ook een (zelfde kleur) blauwe seriele kabel....

als je die nou ff op je RS232 poortje van je peecee aansluit kan je hem helemaal configureren.

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik nou heel graag willen, maar die kabel heb ik niet, ik heb het geprobeerd met een null modem kabel maar dat heeft erg weinig effect. Zijn die kabels hier ergens in Nederland te koop?

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Zou je er iets aan hebben als ik die kabel ff doormeet en je de pin-layout laat weten?

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Daar zou ik zeker iets aan hebben, alvast bedankt :)

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Sorry dat het wat langer duurde, maar de batterij van m'n multimeter was op :(

Gelukkig is sinds een week of twee de Albert Heijn op zaterdag nog open tot 21:00. :)

In ieder geval is moet je alle pinnen gewoon recht door verbinden, dus pin 1 op pin 1 en pin 2 op pin 2 .... etc.

Let wel even op, de pintelling voor de vrouwlijke connector is gespiegeld..

voor de duidelijkheid:

mannelijk:

1 2 3 4 5
\6 7 8 9/

vrouwlijk:
5 4 3 2 1
\9 8 7 6/

Als je nog vragen hebt, ff posten !

Success!

*zucht*

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Je zegt dat je de router in de uplink poort van je hub hebt zitten. Heb je wel een link (actief, ledje brand, whatever) op die poort?

Het opvragen van de IP adressen zoals je stelt is lastig. Als je op hetzelfde (IP) nerwerk zit is het makkelijk, maar ja, dat weet juist niet. Je zou kunnen kijken of je met een sniffer iets kunt zien, standaard sturen Cisco's CDP pakketjes rond, waarin ze zichtzelf aankondigen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
De uplink werkt prima ,ledje op de hub brandt, router geeft zelf ook aan dat er een actief netwerk is en dat die goed werkt.
Ik heb al geprobeerd om binnen de normale standaardnetwerken m'n router te vinden (maar ja, probeer al die adressen maar eens uit). Je had het over een sniffer, ik moet zeggen dat ik hier nog nooit van gehoord heb, waar kan ik zoiets vinden?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een sniffer is een pakket wat je netwerk afspeurt naar ip-adressen en wat daar bij hoort. Persoonlijk vind ik What's Up Gold een prettig pakket, dit detecteert wat er op je netwerk zit en brengt dat in kaart en kan het ook nog monitoren. Je kan het bij www.ipswitch.com vinden. Ik zou een grote range nemen en dan wel ff je isdn er uit trekken....

Verwijderd

Heb je deze laten installeren, of gekregen van .. ?

Verwijderd

Topicstarter
Gekregen van

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt, ik kan communiceren met m'n router, iedereen die suggesties en ideeen heeft aangedragen hartelijk bedankt, maar nu het volgende. M'n router werkt zoals het hoort maarrrrrrr, nu moet ik nog ermee het net op, anders heb ik er weinig aan.

Wat moet ik hiervoor nog doen, de gateway staat ingesteld op het adres van m'n router, maar verbinding ho maar. Ik heb al bij Cisco op de site gesnuffeld en die zeggen dat je RVS-com lite moet installeren. Ik heb de router overgenomen van iemand die er zelf ook niks mee kon dus ik heb de originele software er niet bij.

Is er iemand die mij verder kan helpen?

• ijdod
Ik zie niet in waarom je voor een router RVS-Com nodig zou hebben. Zelfs bij inbouw ISDN adapters is het nut twijfelachtig :P

Waar de router mee overweg moet kunnen zijn (waarschijnlijk) een door de provider toegewezen dynamisch IP, NAT/PAT vertaling, NET3 ISDN, en nog zo wat zaken. Bij mijn weten zou die 700 dat moeten kunnen, maar ik heb weinig ervaring met die doosjes. (De ervaring die ik er mee heb zouden voor mij een aanleiding zijn de duurdere 800 te nemen :P )

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt niet aan de kant van de provider maar aan mijn kant. De router kan inbellen en inloggen. Het probleem ligt aan mijn kant, als ik IE start, wordt er geen contact met de router gemaakt

• ijdod
Wat puntjes:

De def gw op je PC moet naar de router verwijzen.

De router moet een default route hebben richting de ISDN interface.

Verwijderd

Topicstarter
M'n default gateway staat ingesteld op de router, dat is ook allemaal niet het probleem. Op de site van cisco, wordt vermeld dat CAPI 2.0 geinstalleerd moet zijn.

Bij m'n oude ISDN kaart werd er inderdaad ook een CAPI device geinstalleerd. Is dit soms ook nog nodig om te installeren? En zo ja waar kan ik dit vinden?

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met: De router moet een default route hebben richting de ISDN interface.

Zover ik het begrijp IS mijn router de ISDN interface (maar ik kan hiermee nu natuurlijk vreselijk op m'n bek gaan :?)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Eeeeuh wacht even ...
let op ..
P.c.
netwerk
ISDNrouter
isdn
Internet

Zo werkt het .. je hoeft totaal geen drivers op je p.c. te installeren.
Het enige wat goed moet werken is je netwerkkaart, en je netwerk.
zorg er dan voor dat je je router kan pingen.
als dit allemaal mogelijk is zet je je router als zijnde default gateway bij de eigenschappen van TCP/IP in win9x, + vul een goede DNS in bij deze zelfde eigenschappen.

Ping dan het b.v. www.tweakers.nl
dan ( als je router goed geconfigureerd is ) zou het moeten werken
Maar als je dit niet snapt neem ik aan ( met alle respect hoor ) dat je nog nooit een router geconfigureerd hebt, dus is het maar de vraag of dit goed is gegaan, of heb je het uberhaupt wel gedaan ?
Nouja .. post anders de configuratie maar eens in het Forum of mail me maar .. als je er niet uit komt

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 19:34 schreef CyCLoNe het volgende:

Ping dan het b.v. www.tweakers.nl
dan ( als je router goed geconfigureerd is ) zou het moeten werken
Maar als je dit niet snapt neem ik aan ( met alle respect hoor ) dat je nog nooit een router geconfigureerd hebt, dus is het maar de vraag of dit goed is gegaan, of heb je het uberhaupt wel gedaan ?
Ik heb inderdaad nog nooit een router geconfigureerd, maar wel netwerken opgezet en ik moet zeggen dat ik totaal vergeten ben een DNS in te vullen. Nu ik dit heb gedaan gaat het allemaal een stuk beter. Zodra ik m'n browser start wordt er een verbinding gemaakt, alleen voor de rest gebeurt er dus nog niks.

Als ik ping komt er totaal geen reactie (ook geen time-out of destination unreachable). Over m'n router geeft ie aan dat er lokaal netwerkverkeer is, maar op m'n ISDN-lijn gebeurt er weinig (behalve dat er aangegeven wordt dat er een verbinding is, maar daar blijft het dan ook bij)

Kan het zijn dat m'n provider dit allemaal niet trekt (gebruik wanadoo).

Ik zou m'n configuratie wel willen sturen maar ik denk dat de uitdraai iets te groot is voor dit forum.

Instellingen van m'n netwerk zijn:
Eigen pc: 192.168.0.15 (255.255.255.0)
Router: 192.168.0.10
DNS 194.134.5.55 / 194.134.5.5

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is me eindelijk gelukt, het schijnt dat de DNS instellingen nogal belangrijk zijn ;). Iedereen bedankt voor de hulp en van mij mag deze dicht gegooid worden.
Pagina: 1