Hey
Ik heb een tabel clips : id,naam, artiest.
Er kunnen clips zijn als : Artiest1 Feat. Artiest2 - Naamclip.
Dus dan voeg ik 2 keer toe in de db , een keer met artiest=Artiest1 en andere keer als artiest=Artiest2.
Maar als ik nu alle clips weergeef krijg ik deze clip dus 2 keer.
Als ik het een keer wil lweergeven kan ik DISTINCT gebruiken :
$q=mysql_query("SELECT DISTINCT naamclip FROM clips ORDER BY naamclip");
$clip=mysql_fetch_assoc($q);
Maar nu wil ik op de pagina graag "$clip['artiest'] - $clip['naamclip']" weergeven, maar nu als ik bovenstaande query gebruik, dan wordt artiest niet uit de db gehaald en heeft die dus geen waarde en krijg ik als output :
" - Naamclip".
Nu wil ik dus graag dat die query ook de artiest meeneemt uit de db en niet alleen naam, maar dat hij toch alleen de clip 1 keer zet in het lijstje(dus met DISTINCT, of andere manier).
Als ik
$q=mysql_query("SELECT DISTINCT naamclip,artiest FROM clips ORDER BY naamclip");
gebruik, dan krijg ik de clip weer 2 x in het lijstje.
Weet iemand hoe ik de clip 1 keer in het lijstje kan laten komen maar toch ook artiest uit de db kan mee laten nemen?
Bvd
Ik heb een tabel clips : id,naam, artiest.
Er kunnen clips zijn als : Artiest1 Feat. Artiest2 - Naamclip.
Dus dan voeg ik 2 keer toe in de db , een keer met artiest=Artiest1 en andere keer als artiest=Artiest2.
Maar als ik nu alle clips weergeef krijg ik deze clip dus 2 keer.
Als ik het een keer wil lweergeven kan ik DISTINCT gebruiken :
$q=mysql_query("SELECT DISTINCT naamclip FROM clips ORDER BY naamclip");
$clip=mysql_fetch_assoc($q);
Maar nu wil ik op de pagina graag "$clip['artiest'] - $clip['naamclip']" weergeven, maar nu als ik bovenstaande query gebruik, dan wordt artiest niet uit de db gehaald en heeft die dus geen waarde en krijg ik als output :
" - Naamclip".
Nu wil ik dus graag dat die query ook de artiest meeneemt uit de db en niet alleen naam, maar dat hij toch alleen de clip 1 keer zet in het lijstje(dus met DISTINCT, of andere manier).
Als ik
$q=mysql_query("SELECT DISTINCT naamclip,artiest FROM clips ORDER BY naamclip");
gebruik, dan krijg ik de clip weer 2 x in het lijstje.
Weet iemand hoe ik de clip 1 keer in het lijstje kan laten komen maar toch ook artiest uit de db kan mee laten nemen?
Bvd