Verbinding paar miliseconden erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom.

Tijdens het gamen krijg ik steeds de melding na een aantal seconden dat mijn ping te hoog is.
Nu heb ik net een ping uitgevoerd naar google.com. (terwijl ik de game niet gestart had).

Hieruit kon ik opmaken dat het een hele tijd goed gaat +- 20 ms maar heel af en toe schiet hij ineens omhoog richting de 1500ms. Nu is dit voor dagelijks internetten niet zo'n probleem maar tijdens het gamen is het erg frustrerend en ik word dan ook regelmatig uit de server gegooit..

Het kanaal heb ik al proberen te veranderen maar dit mocht niet baten.

Ik kan ook nog vertellen dat ik op een andere locatie hier totaal geen last van had en op weer een andere locatie had ik er wel weer last van.

Heeft er iemand een tip waar ik het zou moeten zoeken?

Bij voorbaad dank.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik neem aan dat je op draadloos zit ? (wel handig te vermelden).

• Klitse
  • Niet online
LuckyY schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:05:
Ik neem aan dat je op draadloos zit ? (wel handig te vermelden).
Ja das inderdaad wel handig om te weten. En ja ik zit op draadloos.

• LuckY
  • Niet online
Kan te maken hebben met tijdelijke wegval van ht signaal dmv elektrische storing.
Draaloos heeft vaak het probleem met een beetje packetloss (wat ik gemerkt heb dan ).

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
met ^^

Draadloos en gamen gaat zowiezo nooit goed samen, de verbinding is niet zo stabiel misschien bij jou.

Op de andere locatie waar het wel goed gaat zit je er ook op via wifi ?

kabeltje trekken...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Gamen en draadloos gaat wél goed samen. Je moet gewoon zorgen voor goede apparatuur. Ik game zelf al een hele tijd via Wireless en heb nog nooit echte problemen ondervonden. Tja, je ping is wat hoger.. So be it ;-)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Klitse
  • Niet online
Op een andere locatie heb ik totaal nergens last van en dat gaat ook via wireless.

• LuckY
  • Niet online
Timeless schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:16:
Op een andere locatie heb ik totaal nergens last van en dat gaat ook via wireless.
Als jij in een kleine kamer beneden naast een magnetron zit of op zolder naast de router ?
Locatie maakt zeker met wifi verschil.

• Klitse
  • Niet online
Daar dacht ik ook al aan ja.

Ik heb mn laptop naast mn AP gezet en ver uit de buurt van enig ander elektrisch apparaat en nog steeds heb ik er last van.

Het valt me nu wel op dat ik erg vaak de eerste 3 ping requests time out terug krijg. Ook is het vaak in het begin van de game dat ik een erg hoge ping heb.

Ik heb ook al geprobeert om de beveiliging uit te zetten maar dat hielp ook niet.

Iemand nog ideeen?

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 23:19
Om het helemaal uit te sluiten zou ik toch even proberen een bedraade verbinding te maken. Als het dan niet meer optreed dan is je draadloze netwerk het probleem en anders moet je verder zoeken. Het ding ernaast zetten is geen goede test. Gewoon even systematisch zaken uitsluiten...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Als je DHCP gebruikt, zou je nog een statisch ip adres kunnen proberen. Misschien dat het daar iets beter van wordt.

• Klitse
  • Niet online
BlackLight schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:02:
Als je DHCP gebruikt, zou je nog een statisch ip adres kunnen proberen. Misschien dat het daar iets beter van wordt.
Dat had ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik vanavond eens even doen. En anders toch maar een draadje trekken vrees ik.

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-03 09:54
Timeless schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:14:
[...]

Dat had ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik vanavond eens even doen. En anders toch maar een draadje trekken vrees ik.
Een kabel leggen is toch niet zo erg als de AP naast je laptop staat?

• Klitse
  • Niet online
lennartkocken schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:18:
[...]

Een kabel leggen is toch niet zo erg als de AP naast je laptop staat?
Daar staat ie normaal niet. Normaal staat ie een verdieping hoger. Ik had hem ernaast gezet om er zeker van te zijn dat de verbinding optimaal was.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Toevallig geen firewall er tussen zitten? (Ik meen me te herinneren dat Norton Internet Security vroeger dit probleem ook nog wel eens veroorzaakte)

Oh, en wat voor netwerkkaart / wifi router danwel accesspoint gebruik je?

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 03-04-2008 10:00 ]

• Klitse
  • Niet online
Nee firewall heb ik uitgeschakeld. Het is een intel 2915 kaart die communiceert met een orange livebox.
Pagina: 1