[VISTA] Microsoft Update werkt niet meer na recovery

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een irritant, vreemd probleem.

(Ik heb mij suf gegoogled - maar ben niks nuttigs tegengekomen. Wel heel veel aanwijzingen voor Windows XP maar die werken niet voor Vista Home Premium.)

Als ik een recovery doe mbv Norton Ghost 14 en een eerder gemaakte back up image, dan blijkt na het herstel dat:

1. Microsoft Update (voor automatische update van Windows én Office) niet meer werkt. Bij de pagina van windows update (dat wel werkt) verschijnt ineens een geel icoontje 'Updates voor andere producten downloaden'. Als ik daar op klik dan verschijnt er een foutmelding:

De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. De onderstaande bronnen kunnen u wellicht helpen het probleem op te lossen:
Ga voor zelfhulp naar:
Veelgestelde vragen
Oplossingen zoeken
Windows Update-nieuwsgroep
Ga voor ondersteuning naar:
Microsoft Online Assisted Support (gratis voor problemen met Windows Update)
[Foutnummer: 0x80070002]

2. De geschiedenis van alle updates en hotfixes is verdwenen. Ze zijn er wel maar het overzicht is verdwenen.

Voor de goede orde: Windows Update werkt gewoon, ik krijg gewoon alle meldingen voor windows-updates. Voor Office-updates mbv Microsoft Update werkt het niet meer.

Het probleem doet zich voor zodra ik een recovery doe (stel ik doe een clean install dan werkt MU prima maar zodra ik een recovery doe .... dan lukt MU niet meer. Ik heb dit nu al 3x geconstateerd.

Nogmaals, googlen (o.a. de foutmelding 0x80070002) heeft geen resultaat gegeven.

Het lijkt net of er iets mis gaat bij de recovery mbv Norton Ghost 14 .... maar dat is toch een bit-for-bit back up programma?

Weten jullie raad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
upje ....

Please?

[ Voor 37% gewijzigd door Haaglander op 03-04-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Haaglander schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:27:
Nogmaals, googlen (o.a. de foutmelding 0x80070002) heeft geen resultaat gegeven.
Bovenstaand zinnetje is erg onrealistisch. Als ik die code invul in Google, krijg ik wel behulpzame resultaten van support.microsoft.com: http://www.google.com/sea...0070002&ie=utf-8&oe=utf-8
Daarom komt er waarschijnlijk verder ook geen reactie; je hebt zelf niet genoeg moeite gedaan om uit te zoeken wat de fout eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Mr.Chinchilla schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:49:
[...]

Bovenstaand zinnetje is erg onrealistisch. Als ik die code invul in Google, krijg ik wel behulpzame resultaten van support.microsoft.com: http://www.google.com/sea...0070002&ie=utf-8&oe=utf-8
Daarom komt er waarschijnlijk verder ook geen reactie; je hebt zelf niet genoeg moeite gedaan om uit te zoeken wat de fout eigenlijk is.
Ik heb uiteraard gedaan wat jij deed (vele, vele weken geleden al).

Ik heb bijvoorbeeld deze link gevolgd (zonder resultaat): http://www.vistaheads.com...ode-0x80070002-vista.html

Ik herhaal, geen enkele tip was bruikbaar omdat deze vooral betrekking hadden op XP.
Een link ging 100% over hetzelfde probleem als ik (0x80070002, vista office 2007, microsoft update) ..... maar de oplossing was een totale herinstall van Vista. Dat vind ik gewoon te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Je moet je browser checken: als ik die link klik werkt hij gewoon :?
:+
Afaik bieden de MS KB hits hierover wel degelijk oplossingen... misschien kan je duidelijk aangeven welke daarvan je al geprobeerd hebt (en roep niet "allemaal!") en waarom ze niet geholpen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Probleem is opgelost.

Ik kreeg een heldere ingeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rest de vraag natuurlijk wat die heldere ingeving dan is :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:32:
Rest de vraag natuurlijk wat die heldere ingeving dan is :)
Ik dacht al .... waar blijft die vraag.

Ik heb IE7 'gereset':
Internetopties/ Geavanceerd/ Opnieuw instellen

And Bob's your uncle.

Het blijft uitermate vreemd dat door de recovery mbv Norton Ghost 14, de instellingen van IE7 in de war raken. Ik kan er met mijn pet niet bij hoe dat technisch mogelijk is. NG is (dacht ik) een bit-for-bit backup programma om complete images van je disk te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Haaglander op 03-04-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
van wat ik er kan uit opmaken, was een update (op de achtergrond) aan het downloaden toen je de computer afsloot om je image te maken. Bij de recovery was het windows update niet helemaal duidelijk meer voor wat dat half gedownload bestand daar nu stond.. hence error.
het resetten van IE heeft waarschijinlijk vnl de voor windows update verantwoordelijke activeX een stamp gegeven.

/glazen bol ;)

[ Voor 19% gewijzigd door the_stickie op 03-04-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
the_stickie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:13:
van wat ik er kan uit opmaken, was een update (op de achtergrond) aan het downloaden toen je de computer afsloot om je image te maken. Bij de recovery was het windows update niet helemaal duidelijk meer voor wat dat half gedownload bestand daar nu stond.. hence error.
het resetten van IE heeft waarschijinlijk vnl de voor windows update verantwoordelijke activeX een stamp gegeven.

/glazen bol ;)
Dat zou dan 3x gebeurd moeten zijn (ik heb 3x een re install van Vista gedaan in 1 jaar en 3x heb ik dit probleem meegemaakt). Lijkt mij dus te toevallig maar bedankt voor het meedenken.

Update:

Overigens is de update geschiedenis nog steeds verdwenen. De updates zijn er wel maar ontbreken in het overzicht.Ik vind dat niet een geweldig probleem maar het geeft wel te denken want door de recovery mbv Norton Ghost 14 verdwijnen er dus files. Heel vreemd.

Ik heb uiteraard flink gegoogled naar "Norton Ghost 14" in combinatie met "microsoft update" en "vista" maar ben niks toepasselijks tegengekomen. Misschien een bug in het programma .... geen idee.

[ Voor 26% gewijzigd door Haaglander op 04-04-2008 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
dat je update geschiedenis wag is lijkt me "normaal", aangezien jouw error zoveel beteken als "er klopt iets niet met de updates die geïnstalleerd en/of gedownload zijn"

Je hebt de MS artikelen dus nog steeds niet gelezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
the_stickie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:01:
dat je update geschiedenis wag is lijkt me "normaal", aangezien jouw error zoveel beteken als "er klopt iets niet met de updates die geïnstalleerd en/of gedownload zijn"

Je hebt de MS artikelen dus nog steeds niet gelezen :?
Ja hoor, de meeste wel. Geen van die artikelen had betrekking op Vista maar wel op XP (zeg ik nu voor de zoveelste keer)

Jouw omschrijving van de error klopt overigens niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Haaglander op 04-04-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Gisteren weer een recovery gedaan en ja hoor inloggen op Microsoft Update lukte weer niet en de geschiedenis van de updates was weer verdwenen.

Toen IE7 weer gereset .... en ja hoor in kon weer inloggen op MU. De geschiedenis van de updates blijft echter weg.

Blijft een rare zaak.

[ Voor 9% gewijzigd door Haaglander op 10-04-2008 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:35
Offtopic:
Waarom zo vaak een image terugzetten? :?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Pedr0 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:51:
Offtopic:
Waarom zo vaak een image terugzetten? :?
Omdat er wel eens wat mis gaat.

Gisteren wilde ik de nieuwste versie van Nokia PCSuite installeren maar de drivers werden niet herkend. Programma verwijderen en oude versie installeren hielp ook niet. Ik heb geen zin om uren en uren te gaan zoeken waar de fout zit dus hup-a-tee met een image terugzetten ben ik binnen 10 minuten weer up and running.
Pagina: 1