[XP] CAM wil niet instaleren

Pagina: 1
Acties:

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 08:56
Oke het is weer even geleden maar ik ga maar weer is even de hulp inschakelen :)

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, en het probleem is voor een vriendin. Googlen bracht mij naar andere schermpjes. Communicatie gaat via msn dus erg makkelijk gaat het allemaal niet.

Ze had laatst een cam gekocht maar die wilde maar niet instaleren. Nu had ik een cam voor haar geregeld in de hoop dat het instaleren wel ging. Duidelijk uitgelegd eerst de cd daarna de cam, de software wijst vanzichzelf.

maar helaas het mocht niet baten het lukte weer niet. Dus ik heb de instalatie met haar samen via msn gedaan via screenshots, is opzig maar paar minuten extra werk. Via gewoon de cd en de opties te kiezen om de cam te instaleren komen we wat we ook doen steeds uit op dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/3466efd.jpg

Dus ik gekeken of het via handmatige installatie wel kon en gewoon de cam in de pc gestoken en handmatig naar drivers op de cd laten zoeken. Deze vond hij gewoon wel netjes maar WEER kwam ik op dit scherm.

Verder ken ik alleen deze variant:

Afbeeldingslocatie: http://www.physio-control.com/uploadedImages/learning/aha-guidelines/troubleshooting/logo-test-warning.jpg

Maar deze krijg ik dus HELAAS NIET

Verder heb ik ook haar laten schakelen naar een account met ALLE rechten maar ook dit helpt niks. Ik snap het echt niet wat kan ik hier aan doen?

Wie o wie kan mij helpen deze cam te laten werken?

[ Voor 7% gewijzigd door Cardo op 01-04-2008 07:23 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30

CDAAbeltje

Cool Down !

Waarschijnlijk bedoeld windows met het eerste screentje wat je geeft dat de driver niet door microsoft gesigned is. Een simpele oplossing is naar de Windows Update site gaan of naar de site van de fabrikant en daar de nieuwe drivers binnen slepen.

Het 2e screentje duid idd op een driver die niet door MS ge-signed is, dit krijg je met een Beta driver bijvoorbeeld ook, stoppen of toch doorgaan. De kans dat het werkt na het toch door gaan is aanwezig maar of het goed werkt is een 2e.

Het is misschien ook wel even makkelijk als je verteld wat voor cam het is en ook wat voor type... ;)

• Cardo
Nou allereerst bedankt dat er al iemand reageert :) Het 2e screentje ken ik zeg maar alleen maar krijg ik niet. We hebben nu 2 cams, 1 van canyon en 1 van bleuvision. Beide niet geheel bekend maar toch ze moeten werken.De canyon die heb ik zelf ook gehad. Het is de CNR-WCAM43

http://www.canyon-tech.co..._video/webcams/CNR-WCAM43

Hier hebben we ook nog de drivers van de site proberen te gebruiken maar helaas dit hielp niks. Zou een update van windows echt kunnen helpen?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn ervaring met die "Windows Logo Test" is dat je die te vaak ziet. Maar in de meeste gevallen treden er geen problemen op hoor. Desnoods maak je maar een herstelpunt aan, waar je naar toe kan rollbacken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Cardo
Wat bedoel je hier precies mee? Ik maak uit je bericht niet echt iets op wat ik eraan kan doen? Want inderdaad ik heb het zelf nog niet meegemaakt. Iig niet dat hij het helemaal niet installeert.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30

CDAAbeltje

Cool Down !

Hij bedoeld waarschijnlijk, gewoon de driver installeren, simpel weg omdat deze waarschijnlijk toch wel werkt. Maar maak voor de zekerheid even een systeem herstel punt, mocht het verkeerd gaan dan kun je daar naar terug.

Een Rollback Diver houd in dat als de huidige driver niet goed werkt dat je terug kunt naar de vorige (correct werkende) driver.

Als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://blogs.zdnet.com/images/Rollback.png

• Cardo
Maar het probleem is dus dat hij dus gewoon NIET installeert wat ik ook doe. Als ik hem handmatig erin doe en dan naar de driver laat zoeken pakt hij hem ook niet of kan ik dit dan beter via apparaatbeheer doen? Mij lijkt het dat hetzelfde is krijg via de cd en als ik het handmatig doe allebei dat scherm dat hij hem niet installeert.

Het enigste wat ik kan drukken is OKE. wat je ook ziet op de screen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cardo op 01-04-2008 10:54 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cardo schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:51:
Maar het probleem is dus dat hij dus gewoon NIET installeert wat ik ook doe.
[...]

Het enigste wat ik kan drukken is OKE. wat je ook ziet op de screen.
waarschijnlijk omdat de DriverSigning policy door een instelling niet anders in te stellen is voor die gebruiker.

Kun je via een administrator commandprompt > sysdm.cpl [enter] die instelling wel wijzigen (tab hardware)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cardo
alt-92 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:58:
[...]

waarschijnlijk omdat de DriverSigning policy door een instelling niet anders in te stellen is voor die gebruiker.

Kun je via een administrator commandprompt > sysdm.cpl [enter] die instelling wel wijzigen (tab hardware)?
Rechtermuisknop op deze computer en dan eigenschappen- tabje hardware brengt me naar hetzelfde lijkt me? Maar ik zal dalijk even testen of daar veranderingen in kunnen worden aangebracht . Lijkt me wel want ik had er wel al naar een account laten schakelen die gewoon alle rechten heeft.

• Cardo
Het is nogsteeds niet opgelost, mensen die iets weten mogen het altijd zeggen:) het bovenstaande is nog niet geprobeerd omdat ik er niet dagelijks spreek. maar het is handiger als ik gelijk meer opties voor handen heb _/-\o_ _/-\o_

Pagina: 1