Toon posts:

Plexwriter 12/10/32 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ben in het bezit van de welbekende PLexwriter 12/10/32A (IDE) cd brander. Heeft het altijd prima gedaan op m'n oude systeem maar u raad het al, op m'n nieuwe systeem is het een complete ramp :(

K'heb een cd-rw proberen fikken in WinOnCD 3.7 en Nero5 maar bij beide kreeg ik spontane reboots of compleet vastgeslagen Windows98se :? Ook gewone recordables gaan finaal de mist in |:( Ik snap er geen hol meer van aangezien in geen problemen had op m'n oude PII'tje.

Dit is het syteem waar de plextor deel van uitmaakt: (Hij zit op Sec. Slave)

-> Antec SX830 EC 300Watt
-> AMD Athlon Thunderburd 1000Mhz
-> ABIT KT7A
-> 1 x Dimm 256Mb SDram PC133 Dane-Elec
-> IBM Deskstar 75GXP 30.7Gb, ATA-100
-> Matrox Millenium G450
-> Creative SoundBlaster Live Value
-> 3Com 3C905B-TX 10/100 Mbps
-> Teles ISDN 16.3 Bri (ISA)
-> Plextor 12/10/32A CD-Rewriter
-> Aopen 40x CD-ROM Drive
-> IIyama A901HT VM Vision Master Pro450
-> Logitech Cordless Desktop Itouch (+Logitech Cordless Mouseman Wheel)

Wie kan mij helpen ? Heeft iemand dit probleem ook of is mijn Plextor op weg naar de eeuwige jachtvelden :'(

Alvast bedankt,

Stefke

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

firmware (sal wel niet)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er ook nog iemand een antwoord waar ik iets aan heb :? Plz help,

Stefke

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

gewoon ff format c: eroverheen gooien dan

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met mijn A7V, maar daar was het opgelost met de VIA 4-in-1 (4.26) drivers en bios update vanaf 1005c. Misschien kun je iets soortgelijks proberen met een Abit board?!?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 februari 2001 14:45 schreef aftermath het volgende:
gewoon ff format c: eroverheen gooien dan
Jawoor, dat kan ik ook nog wel verzinnen :) Ik werk met Ghost images en wat er nu op staat is een clean installation.

Stefke

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 februari 2001 14:50 schreef MisterSmith het volgende:
ik had hetzelfde probleem met mijn A7V, maar daar was het opgelost met de VIA 4-in-1 (4.26) drivers en bios update vanaf 1005c. Misschien kun je iets soortgelijks proberen met een Abit board?!?
Hmz, ik heb de laatste biosversie er op staan en de laatste 4in1 drivers (4.28) dus dat moet geen probleem zijn. Ik heb nu wel DMA uitgezet voor m'n plextor en nu heb ik weer 1 cd goed gefikt op 8x maar m'n cd's zijn op dus kan ik het verder ff niet uitproberen. Ik heb MMore cd's gebruikt maar ik denk dat ik maar eens andere ga gebruiken...

Als'ie wel fikt lijkt'ie me niet kapot of wel (plextor) ?

Greetz,

Stefke

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15
De laaste versie van de via 4in1 driver kan wel degelijk het probleem zijn.
Heeft iemand al geprobeerd of Plextor-writers het wel blijven doen met die final 4.28 via ide busmasterdrivers...? Bij de beta krijg je een scsi/ide-error om de oren.
Zie ook: http://tweakers.net/meuktracker/502

Verwijderd

Zet DMA uit in de BIOS of doe een jumper op de pinnetjes "reserve" en hij is UDMA.

Verwijderd

Probeer hem eens op de master te zetten!! Ik heb ergens gelezen dat je een CD-rewriter beter niet op de slave kan zetten.
greetz
O-Dog ©

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels m'n PLextor op sec. master gezet en goeie (lees Sony/TDK) cd's gekocht. Ik krijg het niet voor elkaar om normaal een cd of cd-rw te branden in Nero5 op m'n nieuwe pc :(

Als ik de IDE kabel + plexwriter en aopen (40x) in m'n oude Highscreen bak hangt werkt alles als een zonnetje (zelfde os, zelfde instellingen). Ik vrees dus dat ik het probleem moet zoeken bij m'n Kt7A...

Iemand ?

Verwijderd

Zet je plextor op secundary master, zonder je Cd-rom eraan en zet UDMA in de BIOS en in Windows uit. Of doe een jumper op de reserve pinnetjes van de plextor en hij wordt UDMA en je kan je Aopen erbij op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 14:25 schreef Wampie het volgende:
Zet je plextor op secundary master, zonder je Cd-rom eraan en zet UDMA in de BIOS en in Windows uit. Of doe een jumper op de reserve pinnetjes van de plextor en hij wordt UDMA en je kan je Aopen erbij op zetten.
Ik volg je verhaal over dat UDMA totaal niet, verklaar je nader. Geen DMA maar wel UDMA ? Pinnetjes ?

STefke

Verwijderd

je Cd-rom is UDMA en je plextor niet, die is nl PIO-4. als je die samen op een kabel doet, dan werkt het niet goed. Dit kan je dus oplossen door of je CD-rom eraf te halen of door de Plextor UDMA te maken. Hierover stond laatst een review op tweakers(dmv van die jumper dus).
PIO-4 en UDMA geven dus aan met welke snelheid de CD-rom en brander werken, twee verschillnde snelheden op een kabel werken dus niet.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Dit soort problemen kom ik heel vaak tegen op moederborden met buggy BIOSsen...

Zelf ook eens gehad na een update van een bios of een driver ineens een coaster al na 't bewegen van de muis... :?

Na of terug te gaan naar oudere bios, of een nieuwe te dl. waren probs opgelost...

Dus ik zou zeggen, zoek 't hier eens in...hoop dat je 't kan vinden

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 14:51 schreef Wampie het volgende:
je Cd-rom is UDMA en je plextor niet, die is nl PIO-4. als je die samen op een kabel doet, dan werkt het niet goed. Dit kan je dus oplossen door of je CD-rom eraf te halen of door de Plextor UDMA te maken. Hierover stond laatst een review op tweakers(dmv van die jumper dus).
PIO-4 en UDMA geven dus aan met welke snelheid de CD-rom en brander werken, twee verschillnde snelheden op een kabel werken dus niet.
Hey Wam, heb nu alles waar dma in voorkomt uitgezet (bios + in windows) en ik heb zowaar een cd-rw gefikt 8-) !

Nu nog eens een 12x data cd bakken, hopen dat dat werkt. aopen en plexwriter draaien allebei op PIO-4 nu, is dat eigenlijk veel langzamer/slechter dan dma ? What's the difference ?

Bedankt voor de tipz,

Stefke

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heej stefke, ik heb hetzelfde probleem, ik ga nu ook even doen wat hierboven sta...

Ik heb btw ook KT7A, en met mijn oude mobo nooit problemen gehad....

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
als ik het goed heb gebruikt DMA modus minder cpu kracht.....

• Christoph
  • Niet online
Ik heb net getest, op PIO4 mode krijg ik nog steeds reboots, op UDMA dus ook, ook als ik me cd-rom speler uitschakel , en me plextor op me sec. master zet loopt ie nogsteeds vrolijk vast.

Onder win2k had ik ook dit probleem opeens, heeft iemand nog een idee?

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 14:51 schreef Wampie het volgende:
Bij mij draait het prima op 1 kabel, terwijl mijn CD-Rom speler een PIO-mode 4 model is. Dacht ook eerst dat het daar aan lag, maar toen deze op ieder hun eigen IDE interface zaten (dus CD-RW op IDE1 Master en CD-Rom op IDE2 Master) bleef het zelfde probleem zich voordoen.

Bij installatie van nieuwe 4-in-1 drivers moet je aangeven of je de VIA ATAPI Vendor Support Driver wilt installeren. Doe je dit, dan wordt er ook gevraag of je DMA aan wilt zetten. Na installatie is er dan nog niets aan de hand, totdat je andere drivers (videokaart, geluidskaart, etc.) wilt installeren. Na installatie van die andere drivers heeft je CD-Rom speler opeens dezelfde drive-letter gekregen als je CD-RW!! Bovendien is de DMA van de CD-Rom dan opeens zelf uitgeschakeld. Als je nu de DMA van je CD-RW uitschakelt, dan krijgt je CR-ROM weer een eigen drive-letter, maar nu draaien beide eenheden zonder DMA!!

Wat je nu moet doen is de tab 'instellingen' van je 'VIA Busmaster PCI IDE controller' in je system properties aanpassen van 'standaard' naar 'Alleen primair IDE-kanaal ingeschakeld' als je beide drives op 1 kabel op IDE1 hebt. Redenering effe doortrekken als het anders geconfigureerd is. Nu is de DMA functie voor beide drives weer ingeschakeld en moet je nergens meer last van hebben.

Als je zowel je CD-Rom als je CD-RW op dezelfde interface aansluit, dus bijv. IDE1, zorg dan wel dat je CD-RW als MASTER is ingesteld. Dit staat ook zo aangegeven in de handleiding van Plextor.

Veel succes!

Verwijderd

stefke... weet je zeker dat jouw biosversie al een volledig geteste versie is?

probeer anders een terug te gaan naar versie .26 ipv .28 daarop deed ie het bij eenklant van ons nl. wel ineens weer...

GrTz. J

Verwijderd

Try Linux

Of Win2K

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 09:39 schreef SurfToServ het volgende:
Try Linux

Of Win2K
als die brander het eerder ook al deed in win98se moet ie het nu dus ook gewoon kunnen doen. Het is dus onzin om voor zo'n klein dingetje meteen je hele pc opnieuw in te richten...

Een echte tweaker gaat door tot ie de oplossing gevonden heeft !

GrTz. J

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 09:43 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

Een echte tweaker gaat door tot ie de oplossing gevonden heeft !

GrTz. J
Precies!... Lees daarom eens wat ik er over heb ondervonden... *D

• Christoph
  • Niet online
UPDATE

ik heb net op de boards van abit gelezen dat een sb live ook wel eens het probleem kan zijn, nu heb ik die, en op het moment ben ik dit aan het testen..

Verwijderd

Topicstarter
Guyz,

Ben blij dat er nu wat mensen komen met reacties, met onze combined "Tweakpower" moeten we dit toch kunnen oplossen :P

Ben nog steeds aan het testen, ik kan weer wel cd's branden nu maar ik heb het idee dat het in m'n oude bak (highscreen P2,128mb) nog altijd beter gaat dan in m'n nieuwe vlaggeschip :( In m'n oude bak staat dma gewoon overal aan (auto in de bios) en werkt het als een tierelier, vandaar dat het zo maf is dat het op de kt7a niet naar behoren werkt |:(

Over die SB Live, dat zou best wel eens kunnen, die heb ik nml ook (SB Live Value). Heb ergens gelezen dat deze op pci slot 4 zou moeten zitten om problemen te voorkomen :? Anywee, heb ik nu dus gedaan, eens kijken of met een totaal schone installatie en oudere via drivers er verbetering in zit.

De babbels en ik hou jullie op de hoogte....

Stefke

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Heren ik wordt compleet gestoord van dit probleem. Heb ook een SB Live en heb deze nu in een ander pci slot gestoken, m'n irq conflict met m'n isdn kaart was er mee opgelost maar voor de rest nogo :(

Hou jullie op de hoogte...

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:37

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Sorry als ik hier iets zeg wat al gezegd is, maar gebruik je versie 4.28 van de VIA drivers? Bij die versie werden bij mij nl al m'n ide devices als scsi gezien, waardoor branden onmogelijk werd. Dit was opgelost met versie 4.29, dus als je dat nog niet geprobeerd hebt...

Succes!

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Christoph
  • Niet online
UPDATE 2!!!

Gisteravond sb live eruit, alles werkt!!!

raar dat het eerst met kaart wel ging, maar iedergeval, ik kan weer fikken!

Verwijderd

Topicstarter
Aaaaaaargh |:( |:(

Ik krijg hier een sik van (8> Dit moet gewoon aan het moederbord liggen. Als ik m'n 3com of SB live in m'n bak hang is branden onmogelijk ! :( Haal ik ze eruit werkt alles goed.

ALs er iemand hier nog een oplossing voor weet ? Ik geef het op...

Stefke

Verwijderd

Topicstarter
Kloteding,

Ik volg het echt niet meer hoor :( Ben vette trial and error campagne begonnen maar het is dan weer wel, dan weer niet. De nieuwe firmware van Plextor leek veel verbetering te geven maar nu heb ik toch weer wel een paar missers gehad dus schiet mij maar in de feestverlichting hoor |:(

Greetz,

Stefke

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Mja, ik heb een Soundblaster Live 5.1 DE, 3Com 905C-TX, PX1210TA en Nero5 en dat gaat toch prima hier, maar ik gebruik wel Windows 2000.. misschien toch maar eens proberen?

Laat maar.. .

Verwijderd

Ik heb een Plextor 16x10x40x op m'n KT7A-RAID zonder enig probleem ...
Wél problemen met m'n Live 5.1 en RAID controller die niet goed overeen komen :(

DD
Pagina: 1