Toon posts:

VLC, WMP, MP-Classic. Hoe bekijk jij videofiles?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik ben nieuwsgierig hoe jij je videofiles bekijkt op je PC. Er zijn vele formaten/containers voor videofiles en elk progje heeft zijn eigen sterke en zwakke punten. Mijn vragen:
1) Ik gebruik VLC, WMP, MP classic en POWER-DVD. Welke progjes gebruik jij?
2) Tegenwoordig wordt .MKV (Matroska container-format) veel gebruikt. Het enige progje die ik ken die dit afspeelt is VLC. Maar ik krijg problemen wanneer er 'snelle camera-beelden' wordt gebruikt. Tis alsof de film/serie dan niet snel genoeg kan worden weergegeven. Welk progje gebruik jij voor mkv-files? Ken je het probleem wat ik beschrijf met VLC?
3) DVD-files speel ik af met PowerDVD en MP-classic. Welk progje gebruik jij?

Ik ben nieuwsgierig naar welke progjes je gebruikt. Misschien zijn er betere progjes dan die ik gebruikt. Alvast bedankt voor je reactie.

Gr. Hans Olo

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

scorpie

Supra Addict

Ik gebruik voor alles gewoon VLC, ik snap niet wat de meerwaarde van {Power, Win}-DVD is, ten opzichte van vlc. Het speelt allebei dvd's af, kan subs aan, dus waarom houd je het niet gewoon bij vlc? En waarom het beeld stottert bij snelle framerate komt door het feit dat er dan weinig gecomprimeerd kan worden, en neemt de datastream meer bandbreedte in gebruik, wat je cpu misschien dan net niet kan verwerken. Dan kun je kijken naar Gom Player oid in combinatie met de CoreAVC codec.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 22:17

krvabo

MATERIALISE!

Zoomplayer, MPC, GOMplayer, VLC

MKV speelt goed af in zoomplayer, mpc, gom en vlc..

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
winamp (aanrader met juiste codecs) voor hotkey support en snelheid
vlc voor fims (subtitles)
en af en toe WMP en flash :D

[ Voor 5% gewijzigd door sjongenelen op 31-03-2008 18:05 ]

you had me at EHLO

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:49:
2) Tegenwoordig wordt .MKV (Matroska container-format) veel gebruikt. Het enige progje die ik ken die dit afspeelt is VLC.
Dat is gek, want vrijwel elk programma moet die dingen aan kunnen. Ook MPC uit jouw lijstje.
dMaar ik krijg problemen wanneer er 'snelle camera-beelden' wordt gebruikt. Tis alsof de film/serie dan niet snel genoeg kan worden weergegeven.
Dat kan niks met MKV te maken hebben, want dat is maar een container. Wel kan je pc te traag zijn met bijvoorbeeld de h.264 (en consorten) files en bepaalde afspeel codecs.
Welk progje gebruik jij voor mkv-files?
3) DVD-files speel ik af met PowerDVD en MP-classic. Welk progje gebruik jij?
Waarom voor elk fileformaat andere programma's? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Media Player Classic - Home Cinema voor losse video bestanden (vooral voor de vele opties en de DXVA x264 decoder.

Haali Media Splitter om MKV's te kunnen lezen (werkt beter dan de ingebouwde in MPC-HD)

AC3Filter voor al het geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:04:Dat is gek, want vrijwel elk programma moet die dingen aan kunnen. Ook MPC uit jouw lijstje.
Schiet mij nu lek. Ok, ik heb wel wat met codex lopen spelen maar kep ff een film gedragd/gedropt naar MPC-player en het werkt perfect. Dit werkte nooit. Nou, thanx anyway. Want PMC werkt perfect.
Dat kan niks met MKV te maken hebben, want dat is maar een container. Wel kan je pc te traag zijn met bijvoorbeeld de h.264 (en consorten) files en bepaalde afspeel codecs.
Lijkt me sterk. Ik denk dat het misschien toch een instelling in VLC is. Ik kan nu in MPC wel alles fatsoenlijk bekijken. PC is splinternieuw. Niet dat ik veel verstand heb van videokaarten maar mijn oude pc kon ook alles goed afspelen. Wel met dit verschil dat het nu echt om 8GB mkv-files gaat.
Ik heb een Nvidia GeForce 8500 GT. Toch geen raar kaartje..toch? Ik speel geen spelletjes... ;)
Waarom voor elk fileformaat andere programma's? :P
Ehm...het ene bestand werkt wel in progje A en niet in B. En soms andersom. Kep ook liever 1 progje die alles afspeelt. Daarom ben ik ook nieuwsgierig wat anderen gebruiken.
Kep bijv. een mp4 bestand die ik niet krijg afgespeeld. Ook niet in VLC.. :?

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:54:
Ik gebruik voor alles gewoon VLC, ik snap niet wat de meerwaarde van {Power, Win}-DVD is, ten opzichte van vlc. Het speelt allebei dvd's af, kan subs aan, dus waarom houd je het niet gewoon bij vlc? En waarom het beeld stottert bij snelle framerate komt door het feit dat er dan weinig gecomprimeerd kan worden, en neemt de datastream meer bandbreedte in gebruik, wat je cpu misschien dan net niet kan verwerken.
Het probleem is alleen in VLC. Kep een 'splinternieuwe' pc: proc=Q6600 vid=Nvidia GeForce 8500 GT. Mag toch geen probleem zijn?
Dan kun je kijken naar Gom Player oid in combinatie met de CoreAVC codec.
Thanx. Ga ik absoluut proberen!

BTW: love your nick. Farscape, right? d:)b

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Ik gebruik voor alle filmpjes mpc. Het enige programma dat gewoon alles afspeelt wat ik erin gooi.
Misschien dat je een codec nodig hebt, maar ik heb nu alles redelijk goed ingesteld.
Het programma is snel, simpele lay-out en crasht eigenlijk nooit.
De enige codecs die ik naast de standaard windows codecs erop zet zijn zijn: coreavc (met haali matroska splitter voor mkv), xvid, quicktime en ac3filter.
Daarmee kan ik alles wat ik wil zien bekijken: mpeg, divx, xvid, x264, h264, vob, ts en overige rare avi codecs.

Grote nadeel van vlc is dat mijn muis er van gaat flippen, zodra ik vlc opstart veranderd de dpi gevoeligheid van mijn logitech G5 (conflict tussen setpoint en vlc).

[ Voor 15% gewijzigd door job op 31-03-2008 18:46 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:34:
Lijkt me sterk. Ik denk dat het misschien toch een instelling in VLC is. Ik kan nu in MPC wel alles fatsoenlijk bekijken.
Die gebruiken beide een andere codec voor het afspelen van h.264 spul (wat je volgens mij aan het doen bent, toch?), dus het kan best dat die van MPC efficïenter is en het wel helemaal trekt.
Niet dat ik veel verstand heb van videokaarten maar mijn oude pc kon ook alles goed afspelen. Wel met dit verschil dat het nu echt om 8GB mkv-files gaat.
Het is nogal verschil als je eerst normale xvidjes afspeelde en nu 720p of 1080p materiaal. Hou je daar rekening mee? :P
Ehm...het ene bestand werkt wel in progje A en niet in B. En soms andersom.
Dat komt omdat je geen codecs geïnstalleerd hebt staan die alle programma's kunnen gebruiken. Je players spreken nu allemaal hun eigen (soms beperkte) codecs/filters aan, die wellicht niet alle formaten ondersteunen.

Maar MPC en VLC ondersteunen echt wel standaard dvd-tjes, dus om daar nou een apart programma voor te gebruiken? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:43:
Ik gebruik voor alle filmpjes mpc. Het enige programma dat gewoon alles afspeelt wat ik erin gooi.
Misschien dat je een codec nodig hebt, maar ik heb nu alles redelijk goed ingesteld.
Het programma is snel, simpele lay-out en crasht eigenlijk nooit.
De enige codecs die ik naast de standaard windows codecs erop zet zijn zijn: coreavc, xvid, quicktime en ac3filter.

Grote nadeel van vlc is dat mijn muis er van gaat flippen, zodra ik vlc opstart veranderd de dpi gevoeligheid van mijn logitech G5 (conflict tussen setpoint en vlc).
Ik gebruik ook het liefst MPC. Kep K-Lite Codec Pack geinstalleerd.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:28
De beste mediaplayer die ik tot nu toe heb gevonden is toch echt The KMPlayer. Het is een snel en veelzijdig programma met onder andere de volgende functies:
  • Opent een heleboel videoformaten (ook H.264, dus ook MKV's)
  • Opent subtitles (eventueel met handmatige correcties) in bijna alle formaten
  • Opent een heleboel audioformaten (evt met playlist)
  • Opent WDM en BDA apparaten (videoapparaten, zoals tuners en webcams)
  • Heeft standaard filters aan boord die desgewenst aan en afgezet kunnen worden
  • Skinsupport
  • Een hoop, maar dan ook echt heel veel instellingen!
  • Niet al te slurpend IMHO.
Ga het eens uitproberen :) zou ik zeggen. Ik gebruik het alleen nog maar voor media.

• job
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Codec packs ben ik niet zo voor, doet meer kwaad dan goed.
Zeker met windows vista (wat ik draai) help je snel de thumbnail functie omzeep wat resulteert in tig foutmeldingen.

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:45:
Die gebruiken beide een andere codec voor het afspelen van h.264 spul (wat je volgens mij aan het doen bent, toch?), dus het kan best dat die van MPC efficïenter is en het wel helemaal trekt.
h.264=mp4, right? Het gaat me voornamelijk om avi en mkv's met HD-materiaal.
Het is nogal verschil als je eerst normale xvidjes afspeelde en nu 720p of 1080p materiaal. Hou je daar rekening mee? :P
Ja....ja...hehehe..ehm...ja, ik heb wel eens HD-content op mijn ouwe machine afgespeeld. 1080p kon die absoluut niet aan maar 720p was geen probleem.
Maar MPC en VLC ondersteunen echt wel standaard dvd-tjes, dus om daar nou een apart programma voor te gebruiken? :)
Helemaal mee eens. MPC is mijn absolute favo. Heb je misschien nog een codec-advies? Ik gebruik nu K-lite Codec pack...

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:47:
Zeker met windows vista (wat ik draai) help je snel de thumbnail functie omzeep wat resulteert in tig foutmeldingen.
Ik kreeg Vista geleverd bij deze PC maar ik ben blij dat ik helemaal onder XP aan de praat heb gekregen.

Ontopic: coreavc, xvid, Dit zijn losse codecs? Met deze twee extra codecs kun je alles afspelen?
Xvid? is dat een codec? Waar kan je die los downloaden?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:51:
[...]

h.264=mp4, right? Het gaat me voornamelijk om avi en mkv's met HD-materiaal.

[...]

Ja....ja...hehehe..ehm...ja, ik heb wel eens HD-content op mijn ouwe machine afgespeeld. 1080p kon die absoluut niet aan maar 720p was geen probleem.

[...]

Helemaal mee eens. MPC is mijn absolute favo. Heb je misschien nog een codec-advies? Ik gebruik nu K-lite Codec pack...
Voor HD-content CoreAVC en/of Nvidia purevideo (als je videokaart dat ondesteund).

Ik gebruik voor 720p gewoon VLC maar voor 1080(i,p) MPC omdat deze wel ondersteuning voor Purevideo heeft.

Verwijderd

Combined Community Codec Pack is een superb pakket waarin ook Media Player Classic meegeleverd wordt.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:47:
De beste mediaplayer die ik tot nu toe heb gevonden is toch echt The KMPlayer. Het is een snel en veelzijdig programma met onder andere de volgende functies:
  • Opent een heleboel videoformaten (ook H.264, dus ook MKV's)
  • Opent subtitles (eventueel met handmatige correcties) in bijna alle formaten
  • Opent een heleboel audioformaten (evt met playlist)
  • Opent WDM en BDA apparaten (videoapparaten, zoals tuners en webcams)
  • Heeft standaard filters aan boord die desgewenst aan en afgezet kunnen worden
  • Skinsupport
  • Een hoop, maar dan ook echt heel veel instellingen!
  • Niet al te slurpend IMHO.
Ga het eens uitproberen :) zou ik zeggen. Ik gebruik het alleen nog maar voor media.
Ga ik doen! Thanx... staat op het lijstje! :w

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:42:
[...]

Het probleem is alleen in VLC. Kep een 'splinternieuwe' pc: proc=Q6600 vid=Nvidia GeForce 8500 GT. Mag toch geen probleem zijn?

[...]

Thanx. Ga ik absoluut proberen!

BTW: love your nick. Farscape, right? d:)b
Farscape? Geen flauw idee wat het is ;p
Anyway, om er toch even over door te gaan. Enige wat ik installeer aan codecs is ffdshow + ac3 filter + haali media splitter + vlc.
Op mijn oude p4 3.4Ghz (socket 478 nog ja :p) draaide 720P media bijna vloeiend, dus lijkt mij dat je met zo'n beest van een nieuwe(re) cpu toch echt wel makkelijk 1080P moet kunnen weergeven.

Op m'n (net nieuwe, dat wel) macbook pro kan ik ook alles gewoon vloeiend afspelen, en hier zit dan ook 'maar' een 2.4Ghz core 2 duo in.

Wat je denk ik dan het beste kunt doen is alles wat met codecs te maken heeft deinstalleren en alleen die dingen installeren die ik hierboven heb genoemd. Denk erom dat veel andere programma's ook codecs met hun zooi meeinstalleren. Zo installeert Nero bijvoorbeeld ook al een hele sloot aan codecs als je niet wat vinkjes uitvinkt bij het installeren. Zelfde geld voor Winamp trouwens. Zo zullen er nog wel veel meer zijn.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:56:
Wat je denk ik dan het beste kunt doen is alles wat met codecs te maken heeft deinstalleren en alleen die dingen installeren die ik hierboven heb genoemd. Denk erom dat veel andere programma's ook codecs met hun zooi meeinstalleren. Zo installeert Nero bijvoorbeeld ook al een hele sloot aan codecs als je niet wat vinkjes uitvinkt bij het installeren. Zelfde geld voor Winamp trouwens. Zo zullen er nog wel veel meer zijn.
Thanx voor je advies. Ga ik doen. Moet hier ff tijd voor vrijmaken, though. Ben absoluut voorstander om rommel die ik niet nodig heb ook niet te installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:55:
Combined Community Codec Pack
- Primair dus WMP11 (die daardoor goed werkt)
- Secundair MPC voor het beeld te scalen naar mijn TV of DVD menu's werkend te krijgen.
- Alternatief Zoom Player (zit net als MPC in CCCP).
Dus alles in een codec-pack. Duly noted! Thanx...

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:38
job schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:47:
Normaal ben ik ook niet zo van de packs maar ik draai nu al een paar maanden zonder problemen CCCP met MPC (zit erbij). Voor H.264 heb ik nog wel CoreAVC erbij. Maar ik draai dan ook geen Vista.

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:13

Thapous

Nee toch niet.

Ik gebruik zelf Jetaudio, die is praktisch overal goed voor. Muziek, Films, Rippen van Cd's, opnemen, branden van CD's, ingebouwd een radiostation, waarmee je zelf radio kan uitzenden. voor Lyrics opent die een bepaald scherm waarin je de lyrics kunt lezen, als deze zijn toegevoegd. Is van cowon audio trouwens...

//Thapous

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Over het algemeen gebruik ik VLC, maar dat trekt mijn klapdoos niet altijd en dan gebruik ik MPC. Zou eigenlijk MPC altijd willen gebruiken, maar daar krijg ik geen subs in afgespeeld

Verwijderd

Als perfecte subtitels niet zonder selectie vertonen dan staan Codecs zeker nog niet correct genoeg afgesteld.

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Waar heb je het nu over, over het haperen van VLC of de subs in MPC?

Verwijderd

VLC zou ook kunnen maar daar werkt een subselectie net iets anders omdat de Codecs ingebakken erinzitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 15:12 ]

Pagina: 1