[XP] SATA schijf wel herkend in BIOS, niet in Schijfbeheer*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-01 10:06
Veel goede topics, heb ze denk ik allemaal gelezen, maar mijn probleem nog niet kunnen oplossen helaas. Heb de FAQ gelezen en mijn hele werkdag (daar zal de baas blij mee zijn ;) ) gebruikt om ontelbare topics te lezen. Ben veel wijzer geworden, maar een antwoord heb ik niet kunnen vinden. Het probleem blijft:

Maar wat als de nieuwe SATA schijf in computerbeheer, schijfbeheer ook niet komt te staan ?!?

Ik heb een nieuwe SATA schijf gekocht: Samsung 750GB SATA300 32MB HD753LJ

Deze wil ik plaatsen in mijn huidige Systeem met Windows XP Home SP2
Dit systeem heeft reeds 2 160GB SATA harde schijven welke af fabriek waren geïnstalleerd
Moederbordje is een ASUS P5SD1-FM2/S

De huidige SATA harde schijven zijn aangesloten op de poorten SATA1 en SATA2 welke blauw gekleurd zijn op het moederbord. De toe te voegen HDD zet ik op SATA3, welke samen met de nog lege SATA4 zwart gekleurd zijn. Dit zijn gewoon 2 losse schijven, niet als RAID (weet niet eens of dit MoBo dat kan :? )

Nu maakt die SATA poorten overigens niets uit. Ik heb alles al een beetje proberen te ruilen maar het probleem blijft in elke layout bestaan.

De harde schijf wordt herkend in de BIOS. Daar ziet hij de Samsung 750GB erbij staan als fourth IDE master. De andere 2 schijven staan als third IDE master en third IDE slave.
(het zou dus een jumper probleempje kunnen zijn, maar daar heb ik ook al mee lopen hannessen. Geen jumpers zou de correcte setting als slave moeten zijn en dat heb ik nu ook. 1 jumper setting maakt geen verschil, andere jumper setting laat computer niet meer booten. Maar volgens de site van Samsung zijn die jumpertjes goed als de BIOS hem ziet...... (Overigens vandaag in andere post gelezen dat SATA helemaal geen jumpertjes nodig heeft; maar dat staat wel in de handleiding van Samsung).

Maar de Windows ziet de schijf niet. Niet bij Schijfbeheer, dus ik kan hem niet formateren. Windows ziet ook alleen maar de huidige schijven als ik XP opnieuw wil installeren (dat had ik ook niet erg gevonden om die schijf aan de gang te krijgen). Ook Partition Magic Pro 7 geprobeert en ook deze ziet alleen maar de huidige schijven maar niet de nieuwe SATA schijf. Aangezien mijn systeem al draaid ga ik ervan uit dat die beruchte SATA controlleren (F6) al geïnstalleerd is :?

Ik heb alle mogelijke manieren van aansluiten al gebrobeert. Andere SATA poorten op het MoBo (bijvoorbeeld nieuwe SATA op plaats van 2e SATA en die 2e dan op de plaats van de nieuwe, maar dan vind hij nog alleen de huidige schijven. 1 van de oude schijven eraf gelaten etc. Ook andere SATA stekker geprobeerd). In de BIOS heb ik ook wat rond zitten kijken, maar van die instellingen heb ik geen kaas gegeten, dus laat ze lekker staan. Zoals gezegd hij staat er in de BIOS bij. Instellingen staan overigens allemaal op Auto. En die controller op Native. By the way, staat op PIO4 door die auto instellingen, moet dat niet die andere UDMA zijn (heb ik weer in een andere topic gelezen)? Ga ik vanavond nog even checken of ik daar nog iets mee kan. EDIT: Staat op PIO4 én UDMA6=hoogste settings.

Ik heb ook de nieuwe SATA schijf in een huis gezet zodat deze als externe schijf te gebruiken is met USB. Ook daar wordt hij niet door Windows herkend, maar ik ben eerlijk gezegd daar vergeten in Schijfbeheer te kijken. De nieuwe, nog ongeformateerde schijf zal daardoor het niet gedaan hebben. Zal dat vanavond ook nog es schecken. EDIT: Via USB herkent hij hem wèl in schijfbeheer. Kan dan ook partitie maken en formatteren. Maar daarna weer terug op SATA werkt hij niet.

Hoe zou ik deze schijf werkend kunnen krijgen in mijn systeempje? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer eens met een windows xp installatie te booten en dan ipv een nieuwe install te doen alleen je 750 te formatteren/partitioneren (heb ik ook met de mijne gedaan die nu werkt :))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 13:51
Zet de schijf eens van sata 300 naar sata 150 (sata3,0 naar sata1,5), geloof dat dit met bootable cd moet gebeuren op samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

jan99999 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:19:
Zet de schijf eens van sata 300 naar sata 150 (sata3,0 naar sata1,5), geloof dat dit met bootable cd moet gebeuren op samsung site.
jumpertje achterop de schijf kan ook bij sata :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
Wiethoofd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:28:
probeer eens met een windows xp installatie te booten en dan ipv een nieuwe install te doen alleen je 750 te formatteren/partitioneren (heb ik ook met de mijne gedaan die nu werkt :))
Hey dit lijkt nu te werken. Hij ziet hem via deze optie wel ?!? Nu bezig met formatteren... Hopen dat ie het doet. Kan ik na het werk pas weer checken, had namelijk per ongeluk toch een nieuwe install gedaan (maakt niet uit, want dat wou ik uiteindelijk toch, maar pas als die nieuwe schijf op mijn huidige systeem werkte). Bij de nieuwe install gaf hij die nieuwe schijf overigens nog steeds niet aan. Nu wel, maar ik moet na deze format de installatie op de C: nog eerst afronden. 8)7
Jan99999 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:19:
Wiethoofd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:20:
jumpertje achterop de schijf kan ook bij sata :P
In de handleiding staat dat ik hiervoor een progje bij Samsung vandaan moet halen; Echter alle support van Samsung gaat over IDE schijven ??? Maar dat progje wel gevonden. Alle hulpprogramma's moeten via diskette gestart worden. En die heb ik niet (ja, heb inmiddels een oude kast losgetrokken en er een FDD uitgetrokken. Die ligt er nu langs, maar wacht even tot de hierboven vermelde format gereed is). Via een jumpertje? Dat maakt helemaal geen verschil, dat had ik al getest. Eén jumpersetting maakt geen verschil, andere setting boot de computer niet meer (heb overigens maar 2 mogelijkheden in tegenstelling tot wat in handleiding staat). Overigens die snelheidsaanpassing is volgens de handleiding nodig als de BIOS hem niet herkend, maar dat is dus wel het geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
Okee. Het probleem wordt iets anders nu. Maar nu weet wel wat het probleem is. Niet meer die vage klachten. Maar een oplossing heb ik helaas niet. Ik heb wederom vele topics nagelopen maar dit probleem kom ik niet tegen:

SATA schijf verdwijnt bij het opnieuw opstarten (warme boot?) van de computer, dus ook in BIOS en ook in WINDOWS. Gaat de computer eerst uit en meteen weer aan, maar door tussenkomst van de aan-uit schakelaar, dan komt de schijf wel in BIOS en dankzij de hierboven vermeldde format (mijn dank @ Wiethoofd) ook in Windows.

Maar als het systeem opnieuw wordt opgestart is de schijf foetsie...... Hij draaid dan nog wel, dat kan ik voelen, maar ergens raakt hij de verbinding met het MoBo kwijt.

Ligt het aan mij of is deze nieuwe schijf gewoon kaduuk. Dat deze nieuwe schijf niet in orde is en ik dus een RMA'tje zal moeten maken is waar ik steeds meer voor ga vrezen....

Weet iemsnd nog iets? Of heeft iemand dit zelfde ooit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik zou eerst je schijf in een andere computer proberen.
Je zegt dat hij het wel heeft gedaan na een verse format. Als je nu de alreeds geformatteerde schijf in een andere computer zet met een ander mobo en hij vindt hem nog niet, RMA, wel... tsja, dan heb je een nukkige schijf.

Probeer vaker dan 1x te booten in een andere computer met die schijf en kijk of hij herkend blijft.

en wat dan als je op de F1 je windows install zet, hij is leeg zeg je, dus zou het geen kwaad kunnen en je weet meteen of hij gevonden wordt als je computer gewoon boot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Een kameraad van mij moet voor SATA eerst een driver via floppy laden, dan pas werkt het. (Nee echt sata, geen RAID.)

Als je doet alsof je windows wilt installeren vanaf CD. Ziet hij dan wel de SATA schijf erbij?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, dan maar even de Windows versie erbij vermeld zoals dat hier gebruikelijk is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
MsG schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:07:
Een kameraad van mij moet voor SATA eerst een driver via floppy laden, dan pas werkt het. (Nee echt sata, geen RAID.)

Als je doet alsof je windows wilt installeren vanaf CD. Ziet hij dan wel de SATA schijf erbij?
Is hier niet van toepassing systeem draait al. En zoals gezegd: hij doet het na de format.
Wiethoofd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:58:
ik zou eerst je schijf in een andere computer proberen.
Je zegt dat hij het wel heeft gedaan na een verse format. Als je nu de alreeds geformatteerde schijf in een andere computer zet met een ander mobo en hij vindt hem nog niet, RMA, wel... tsja, dan heb je een nukkige schijf.
Lijkt verder goed en stabiel te werken, loopt niet vast, SATA is gewoon benaderbaar en beschrijfbaar, geen onverwachte reboot's. Nieuwe SATA schijf doet het goed dus. Tenminste na een koude boot. Als de computer opnieuw gaat opstarten (bijvoorbeeld na een Windows update) dan is de schijf weg in BIOS en dan natuurlijk ook in Windows. Laat je de computer afsluiten, en je zet hem dan via de schakelaar weer aan, dan zit hij wel in de BIOS en dus ook in Windows. Harde schijf moet dus echt even stoppen.
Dit fenomeen doet zich overigens ook voor na een bezoekje van de BIOS. Als ik in de BIOS kijk of de schijf erbij staat en ik verlaat BIOS zonder wijzigingen op te slaan, gaat hij gewoon door met opstarten en blijft de computer de SATA schijf gewoon zien. Verlaat ik echter BIOS door "Save Changes & Exit" te kiezen, dan start hij eigenlijk ook opnieuw op en is de schijf wederom verdwenen.
Ik heb de schijf al gecheckt met verschillende testprog's en de Ultimate Boot CD gebruikt, maar als de schijf gezien wordt is alles goed en als hij niet gezien wordt valt er niets te testen. Verschillende SATA kabels geprobeerd en gewisseld met de andere SATA schijven die al op mijn PC zaten. Maar deze schijf is de enige die problemen heeft. Met iedere kabeltje en op iedere SATA poort |:( .
Maar ik zal het proberen op een andere computer/MoBo... :O
Wiethoofd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:58:
en wat dan als je op de F1 je windows install zet, hij is leeg zeg je, dus zou het geen kwaad kunnen en je weet meteen of hij gevonden wordt als je computer gewoon boot ;)
Het kan, maar daar zie ik het nut niet van in: Hij wordt na een warme re-boot (opnieuw opstarten), niet meer in de BIOS herkend. En van een schijf die er (volgens de computer) niet is, kan hij niet booten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook op google gezocht naar de chipset die je hebt in combinatie met de sata schijf? Misschien dat het gewoon niet samen werkt. Dat was eerst ook zo met nForce 4 sata en Maxtor schijven geloof ik. Die deden het ook niet.

ps. het is niet de BIOS, maar het BIOS. Afkorting van Basic Input/Output System, en je zegt tenslotte het systeem. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
Hero Of Time schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:23:
Heb je ook op google gezocht naar de chipset die je hebt in combinatie met de sata schijf? Misschien dat het gewoon niet samen werkt. Dat was eerst ook zo met nForce 4 sata en Maxtor schijven geloof ik. Die deden het ook niet.

ps. het is niet de BIOS, maar het BIOS. Afkorting van Basic Input/Output System, en je zegt tenslotte het systeem. ;)
En dat hij hem bij een koude boot wel vind in HET ( ;) ) BIOS??? Dan zou 'het' hem toch helemaal niet moeten zien? Niet bij een gewone start wel en bij opnieuw opstarten niet. Lijkt mij tenminste, maar ik zal eens een kwartje in die google machine gooien en zien wat 't oplevert :P Dank voor de reactie in ieder geval. _/-\o_

EDIT: Kan er niets over vinden. Maar ik probeer het wel even in een ander systeem, dan weten we het ook. Doet hij het dat wel, dan ligt het aan mijn MoBo.

[ Voor 9% gewijzigd door robvanwalbeek op 02-04-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Welk mobo heb je? Ik heb namelijk dezelfde issues na een warm boot. Ben dan al mijn S-ATA schijven kwijt... Koude boot lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
Raging_Trancer schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:20:
Welk mobo heb je? Ik heb namelijk dezelfde issues na een warm boot. Ben dan al mijn S-ATA schijven kwijt... Koude boot lost het probleem op.
JA! Dat is het probleem: En wat voor een Merk en grootte schijven heb jij? Maar bij mij is het alleen de nieuwe SATA schijf, de andere SATA schijven die ik al had en in het originele systeem zaten die blijven wel zichtbaar in het BIOS.
robvanwalbeek schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:23:
Moederbordje is een ASUS P5SD1-FM2/S
Als het aan de schijf ligt stuur ik hem terug, maar wil eerst absoluut 100% zeker weten dat het niet aan mij(n systeem) ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
robvanwalbeek schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:26:
[...]

JA! Dat is het probleem: En wat voor een Merk en grootte schijven heb jij? Maar bij mij is het alleen de nieuwe SATA schijf, de andere SATA schijven die ik al had en in het originele systeem zaten die blijven wel zichtbaar in het BIOS.
Come to think of it... Kan wel eens aan de spinpoint liggen, heb ook dezelfde Samsung schijf... Ik vind het geen ontzettend groot issue though... Ik boot nog steeds vanaf mijn P-ATA... Gezien ik een ander mobo heb, is mijn conclusie dat het eigenlijk alleen aan de schijf kan liggen... Zal Samsung es mailen, want verders is het een fijne hdd... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
Zo: mailtje naar Samsung weg. Hoop op een spoedige reactie vanuit die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik verplaats trouwens je topic maar naar Opslagmedia & I/O Controllers want het lijkt erop dat hier óf het moederbord BIOS, óf de firmware op de disk in de fout gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
alt-92 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:16:
Ik verplaats trouwens je topic maar naar Opslagmedia & I/O Controllers want het lijkt erop dat hier óf het moederbord BIOS, óf de firmware op de disk in de fout gaat.
Ja dat bleek inderdaad later. Maar toen was de topic al gestart.

Nu andere PC geprobeerd... Tada: Hij doet het daar gewoon goed

Dus toch mijn MoBo dan? Wat kan er dan dwars zitten. Het MoBo dat ik nu geprobeert heb is ook een ASUS, maar dan een PERD1-VM. In die computer gaat het gewoon goed allemaal.

Is hier iets tegen te ondernemen? Of is het gewoon een conflict met mijn MoBo en de Samsung schijf en moet ik er maar mee leren leven? Of terugsturen die handel en een andere kopen (als dan kan?!? deze is inmmers niet kapot) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

robvanwalbeek schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:53:
[...]
Dus toch mijn MoBo dan? Wat kan er dan dwars zitten. Het MoBo dat ik nu geprobeert heb is ook een ASUS, maar dan een PERD1-VM. In die computer gaat het gewoon goed allemaal.

Is hier iets tegen te ondernemen? Of is het gewoon een conflict met mijn MoBo en de Samsung schijf en moet ik er maar mee leren leven? Of terugsturen die handel en een andere kopen (als dan kan?!? deze is inmmers niet kapot) :(
Het ligt hem dan idd (zoals al eerder gesuggereerd) aan je chipset.
Je zou er mee kunnen leren leven, maar het is maar net of je daar zin in hebt.
Ik zou hem terugsturen, en hem omruilen voor een WD/Seagate 750GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
Nou allemaal hardstikke bedankt voor de hulp!!! Ik ga proberen of ik hem terug mag sturen en dan op advies van Wiethoofd een Seagate 750GB bestellen. Kan ik VANTEVOREN checken of die wel werkt of is het net zoals nu bij deze Samsung dat ik het niet had kunnen weten? 8)7
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

robvanwalbeek schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:03:
Nou allemaal hardstikke bedankt voor de hulp!!! Ik ga proberen of ik hem terug mag sturen en dan op advies van Wiethoofd een Seagate 750GB bestellen. Kan ik VANTEVOREN checken of die wel werkt of is het net zoals nu bij deze Samsung dat ik het niet had kunnen weten? 8)7
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Testen door even een schijf van iemand anders te lenen ;)
of je koopt een seagate en gebruikt die F1 in een andere computer :P

En als je hem bij een internetwinkel koopt kan je moeilijk vantevoren laten checken of hij op jou moederbord werkt, dan zou je naar een indebuurtzittende computerboer moeten en je comp meeslepen en daar even aansluiten om te testen. (kost iets meer dan via internet, maar je hebt de garantie dat hij werkt als hij werkt en de eventuele extra service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 13:51
robvanwalbeek schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:37:
Okee. Het probleem wordt iets anders nu. Maar nu weet wel wat het probleem is. Niet meer die vage klachten. Maar een oplossing heb ik helaas niet. Ik heb wederom vele topics nagelopen maar dit probleem kom ik niet tegen:

SATA schijf verdwijnt bij het opnieuw opstarten (warme boot?) van de computer, dus ook in BIOS en ook in WINDOWS. Gaat de computer eerst uit en meteen weer aan, maar door tussenkomst van de aan-uit schakelaar, dan komt de schijf wel in BIOS en dankzij de hierboven vermeldde format (mijn dank @ Wiethoofd) ook in Windows.

Maar als het systeem opnieuw wordt opgestart is de schijf foetsie...... Hij draaid dan nog wel, dat kan ik voelen, maar ergens raakt hij de verbinding met het MoBo kwijt.

Ligt het aan mij of is deze nieuwe schijf gewoon kaduuk. Dat deze nieuwe schijf niet in orde is en ik dus een RMA'tje zal moeten maken is waar ik steeds meer voor ga vrezen....

Weet iemsnd nog iets? Of heeft iemand dit zelfde ooit gezien?
Ja dat heb ik bij iemand gezien, toen heeft hij van de samsung site de cd(bootable) gedownload, en de schijf van sata 300 naar sata 150 gezet, en de hd werkt nu nog steeds.
Is misschien een combinatie moederbord(en hoe oud) en de sata300 techniek.
Hem zijn moederbord was sata150.
Bij je harde schijf zit een beschrijving hoe je dit moet doen. volgens mij is dit dmv cd.

[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 03-04-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
Reactie van Samsung is ook weinig hoopgevend:
Samsung schreef in een antwoord e-mail:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Harddisk Drive.

Helaas bieden wij geen ondersteuning op HDD's. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om voor productinformatie contact op te nemen met de dealer waar u het product heeft aangeschaft.
Nou, das helder! Geen ondersteuning ?!? Lekker spulleke! Contact opnemen met de leverancier? Dat heb ik inmiddels ook gedaan. Samsung gaat terug en Seagate komt in de plaats ervan. Zullen zien of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
jan99999 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:01:
[...]

Ja dat heb ik bij iemand gezien, toen heeft hij van de samsung site de cd(bootable) gedownload, en de schijf van sata 300 naar sata 150 gezet, en de hd werkt nu nog steeds.
Is misschien een combinatie moederbord(en hoe oud) en de sata300 techniek.
Hem zijn moederbord was sata150.
Bij je harde schijf zit een beschrijving hoe je dit moet doen. volgens mij is dit dmv cd.
Op de beschrijving staat dat ik daarvoor een progje kan downloaden op samsunghdd.com, dat klopt. Vervolgens moet je dat bestand op een bootable floppy zetten. Maar volgens de handeleiding hoeft dat alleen als het BIOS de schijf niet herkend. Hij herkend de schijf wel, maar niet meer bij een warme boot......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153419

Met interesse dit topic gelezen, er zijn wel vaker problemen met de Samsung F1 schijven en het lijkt te maken te hebben met de chipset.
De ondersteuning van Seagate is vele malen beter en dat is voor mij een belangrijke reden om niet voor de goedkoopste snelste te gaan maar voor betrouwbaarheid en een degelijke garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwalbeek
Na een wat lange levertijd (ivm backorder van de 32MB cache versie) mijn Seagate gekregen. Zit nu bijna een week in het systeem en draait GOED! Lag dus aan de Samsung F1 Spinpoint. Heb overigens slechts dagwaarde terug gekregen?!? Niet wat ik ervoor betaald heb. Samsung is inmiddels (in die korte tussenliggende tijd) 10 euro goedkoper geworden, dus krijg 10 euro minder terug. Maar ja, ga nu niet meer lopen zeiken, want ik ben blij dat alles het doet nu.

Iededereen bedankt voor de reacties, ondersteuning en adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

robvanwalbeek schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:50:
Na een wat lange levertijd (ivm backorder van de 32MB cache versie) mijn Seagate gekregen. Zit nu bijna een week in het systeem en draait GOED! Lag dus aan de Samsung F1 Spinpoint. Heb overigens slechts dagwaarde terug gekregen?!? Niet wat ik ervoor betaald heb. Samsung is inmiddels (in die korte tussenliggende tijd) 10 euro goedkoper geworden, dus krijg 10 euro minder terug. Maar ja, ga nu niet meer lopen zeiken, want ik ben blij dat alles het doet nu.

Iededereen bedankt voor de reacties, ondersteuning en adviezen!
Let de volgende keer even op met deze dagwaarden, een winkel mag geen dagwaarden rekening voor defecte produkten wanneer deze nog binnen het eerste jaar garantie valt. Men dient jouw een vergelijkbaar vervangend produkt aan te bieden of kostenloos een reparatie uit te voeren, kunnen ze geen vanbeide waarmaken, dan gewoon het aankoop bedrag retouneren. Aangezien de F1 serie nauwelijks een half jaar oud is had deze winkel geen recht jouw de dagwaarde terug te geven.

edit: Ik lees nu je topic echt goed, het kan dus ook een compatibiliteits probleem zijn da nwordt het wat moeilijk, want dan is de hardeschijf niet echt defect.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 23-04-2008 14:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296652

Ja ik weet, mijn reactie komt vreselijk laat. Ik wilde jullie dit echter niet onthouden omdat er anderen misschien ook baat bij hebben. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad (ook samsung schijven trouwens).
De volgende omstandigheden:

Bios herkent schijf wel, schijfbeheer niet.
Probeer de volgende stappen in de aangegeven volgorde:

1 verwijder via hardware de drivers van de harde schijven.
2 doe een herstart, windows is nu verplicht nieuwe drivers te installeren.
3 ga naar schijfbeheer, als het goed is staan ze er nu wel in.
4 als het klopt kan je de schijven niet formateren, enkel de eigenschappen bekijken. Andere opties zijn grijs als je met rechts klikt.
5 links van de schijven zul je waarschijnlijk iets van een stopteken zien, gecombineerd met een icoontje van een harde schijf. Klik hierop en geef opdracht om de handtekening toe te voegen aan de schijf.
6 vervolgens zou het mogelijk moeten zijn om te formateren en in te delen.

Graag reacties of het bij jullie werkt en wel of niet werkt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApacheHunter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb ook het probleem dat hier beschreven staat. Ook ik maak gebruik van een Samsung HDD, welke normaal werkt, maar niet in schijfbeheer vermeld staat. Ook ik kan niet direct opnieuw opstarten, maar moet altijd eerst de pc volledig uitschakelen, want anders wordt mijn HDD niet herkend en boot de pc dus ook niet. Als ik mijn Q6600 CPU terugklok naar 2,4 GHz (hij draait nu op 3,0 GHz) dan kan ik wel zonder problemen opnieuw opstarten. Ik gebruik echter wel Windows Vista.
Heeft iemand enig idee hoe ik de schijf weer tevoorschijn kan toveren in schijfbeheer? Ik wil namelijk een nieuw partitie aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
ApacheHunter schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:05:
Heeft iemand enig idee hoe ik de schijf weer tevoorschijn kan toveren in schijfbeheer? Ik wil namelijk een nieuw partitie aanmaken.
Wordt de schijf zelf wel gevonden in je apparaatbeheer als je zoekt naar nieuwe aangesloten hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApacheHunter
In apparaatbeheer wordt hij wel gevonden. In feite is het zo dat wanneer je nooit in schijfbeheer zou kijken, je niets vreemds aan deze pc kan ontdekken.
Wel is het zo dat als ik in apparaatbeheer op eigenschappen klik, vervolgens op volumes en daarna op invullen, ik de volgende melding krijg: 'Voor deze schijf zijn geen volumegegevens gevonden.'

Ik wil wel nog even erbij vermelden dat Windows op deze schijf geïnstalleerd is en er een recovery-partitie op zit, dus ik ben een beetje huiverig om rigoureuze maatregelen te nemen. Normaal had ik al wel eens geprobeerd om in apparaatbeheer de installatie ongedaan te maken. Maar dat lijkt me niet zo slim bij een schijf waar m'n OS op staat.

[ Voor 34% gewijzigd door ApacheHunter op 03-11-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApacheHunter
Niemand?! :'(
Pagina: 1