Audio gaat standby?

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 06:56
Sinds ik Vista heb geupgrade naar SP1, óf sinds ik mijn Soundsticks II heb aangesloten wordt elk geluidje voorafgegaan door *plop* en een seconde pauze. Het lijkt me dat het probleem bij Vista ligt, als de speakers moeten "inschakelen" waren ze te laat geweest om het geluidje weer te geven.

Kan het zijn dat Vista mijn (interne) audio standby zet (energiebesparing?)? Of is er iets anders aan de hand?

Verwijderd

Gebruik je toevallig een digitale aansluiting?

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 06:56
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:41:
Gebruik je toevallig een digitale aansluiting?
De Soundsticks zijn met een analoge minijack aangesloten.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 21:31
Probeer anders even een ander speakersysteem/oordoppies, want dan kan je je soundsticks uitsluiten. Heb je de drivers van je geluidskaart al opnieuw geinstalleerd?

Verwijderd

Die H/K Soundsticks sluit je rechtstreeks op je (onboard) geluidskaart aan, dus daar kan 't niet aan liggen. Voor de audio-uitgang van je motherboard zal 't een zorg zijn of 'ie een setje oordopjes of een Soundstick aan moet sturen...

Maar sinds Vista hebben ze bij MS nogal wat omgegooid mbt drivers: de driver van je geluidskaart mag niet meer in kernel space draaien om veiligheidsredenen, en is 'verbannen' naar user space. Gevolg: een hogere latency, en veel geluidskaartenbouwers hebben hun drivers volledig opnieuw mogen bouwen. Misschien is de maker van jouw motherboard dat in eerste instantie gelukt maar struikelt 'ie nu over SP1?

/me werkt bij een Microsoft Gold Partner bedrijf, maar houdt 't prive nog bij XP...