Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OFFICE 2K] 2K als standaard houden, 2K7 wel ondersteunen

Pagina: 1
Acties:

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Nodige gegevens netwerk:

Windows server 2000
MS Office 2000

Wij willen op ons netwerk de mogelijkheid hebben om Office 2007 bestanden te kunnen openen (deze komen van externen via email binnen).
Dit is niet zo moeilijk, daarvoor heeft MS een compatibiliteitspack voor.

Het probleem zit hem echter in dat we het liefst geen Office 2007 bestanden op ons netwerk willen om verwarring en problemen te voorkomen.

Ik heb als oplossing iets in gedachte met een macro die het Office 2007 bestand automatisch opslaat als Office 2000 bestand.

Nu ben ik hier verder niet in thuis en heb ik op het www geen nuttige informatie kunnen vinden.

Iemand die me misschien de juiste richting in kan helpen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Het probleem zit hem echter in dat we het liefst geen Office 2000 op ons netwerk willen om verwarring en problemen te voorkomen.
Zou je nog eens naar aanleiding van deze zin je TS kunnen herlezen (en aanpassen) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap je niet helemaal, ben ik bang. Zoek je nu iets dat geen Office heet maar wel Docx => doc kan doen? Of een set scripts die, in Off2k7, een bestand opslaat als .doc?

Juiste richting:
1) maak een script die kijkt of er in een bepaalde directory (of mailbox of api of webservice of of of) een document binnenkomt. Check of het Off2k7 formaat is. Nee: error, ja: gooi naar een dedicated Off2k7 en genereer hierbij een uniek ID zodat het bestand kan worden teruggevonden.

2) de juiste Off2k7 app starten met de juiste How to use startup command line switches to start Word 2007, Word 2003, Word 2002, and Word 2000 icm het ID

3) macro die in een bepaalde dir opslaat onder o.a. een uniek ID

4) terugkoppelen obv ID aan aanvrager.

5) sla ergens de originele files ook op, plus enige errorlogs.

Het scripting zal je op deze manier wel zelf moeten doen. Overigens kan je er van uit gaan dat er tueen Off2000 en Off2007 een boel is vernanderd en dat bepaalde zaken gewoon niet gaan werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
lier schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:29:
[...]

Zou je nog eens naar aanleiding van deze zin je TS kunnen herlezen (en aanpassen) ?
@Lier: Excuus, TS aangepast.

@FJK: Inderdaad iets in die richting.
Ik ga er is verder onderzoek naar doen.

Edit: Bedankt voor je voorgestelde oplossing. Dit gaat echter te complex worden en niet haalbaar.

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom

[ Voor 35% gewijzigd door PnD op 01-04-2008 09:23 ]