Webshop uit de UK > Belgie : Invoerrechten en taksen ?

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Shoppers,

ik heb wat zitten googlen en searchen maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden.
Wanneer ik in de UK electronica van pakweg 500 euro bestel en laat leveren in Belgie, is hier dan controle op ? Zal ik (mogelijks) invoerrechten en taksen moeten betalen ?

Ik las ergens (via google) dat de invoerrechten / taksen uit de UK niet meer van toepassing zijn, maar ik kan dit dus nergens terugvinden.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij niet. UK maakt deel uit van de EU.

• Dieter
Bulldog schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:38:
Volgens mij niet. UK maakt deel uit van de EU.
Dat dacht ik dus ook, maar qua handelsovereenkomsten : is dit wel gelijkgetrokken ? Ze hebben ook nog geen euro-munt...

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:03
*UK electronica van pakweg 500 euro*

Zie het Iphone topic? :p

• Dieter
BobbyD82 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:40:
*UK electronica van pakweg 500 euro*

Zie het Iphone topic? :p
hehehe, nee eigenlijk Pocket Wizards (Radio Flash triggers) ... kosten hier in belgie (bij konijn) 790 euro voor 4 ... daar 500 euro voor 4.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:12

paQ

binnen de EU vrij van BTW en douanerechten.
dat is nou net het voordeel (volgens mij ook een van de zeer weinige :P ) van de EU

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
paQ schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:22:
binnen de EU vrij van BTW en douanerechten.
dat is nou net het voordeel (volgens mij ook een van de zeer weinige :P ) van de EU
Met mate vriend... Ligt er nogal aan wat je invoerd en hoeveel... ;)

• Dieter
Raging_Trancer schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:27:
[...]

Dus ? Waar liggen deze grenzen en waar zijn ze vastgelegd ? :)

• paQ

paQ

Raging_Trancer schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:27:
[...]

vriend? :?

van de belastingdienst:
Sinds het afschaffen van de fiscale binnengrenzen in de EU in 1993 is er vrij goederenverkeer tussen alle EU-landen. De begrippen invoer en uitvoer zijn dan ook niet meer van toepassing op handel binnen de EU. Deze begrippen zijn vervangen door de begrippen intracommunautaire verwerving en intracommunautaire levering, samen intracommunautaire transacties (ICT).
de ICT leveringen zijn er dus voor een juiste belastbaarheid van BTW tarieven, die er niet toe doen bij prive aankopen.

wanneer je dus een pallet x inkoopt als particulier, betaal je gewoon de Engelse Vat
Wanneer je dat zakelijk wilt doen, krijg je een 0% VAT factuur en dien je een aparte ICT ICL aangifte te doen bij de BD. Als je veel inkoopt via die weg wordt dan op den duur vanzelf maandelijks gevraagd. (is mijn ervaring althans)

maar goed.
het gaat hier zo te zien om een (eenmalige) webshop aankoop uit de UK.
Volkomen eenvoudig 'dankzij' de EU regels

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 31-03-2008 13:53 ]

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08-2025
Er is nog wel een verschil tussen de Europese Unie en d Europese Muntunie. Het kan natuurlijk goed zijn dat het vrije handelsverkeer enkel geld in de Europese Muntunie.

Misschien kan je best eens onderhoren bij de Douane. Dan heb je ook een officiële bevestiging.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• paQ

paQ

Jegapia schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:50:
Er is nog wel een verschil tussen de Europese Unie en d Europese Muntunie. Het kan natuurlijk goed zijn dat het vrije handelsverkeer enkel geld in de Europese Muntunie.

Misschien kan je best eens onderhoren bij de Douane. Dan heb je ook een officiële bevestiging.
http://www.belastingdiens...b06/ob06-02.html#P39_4669

:)

Dat Denemarken niet met een EURO munt meedoet, maakt het nog geen niet-EU land

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
paQ schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:45:
[...]

van de belastingdienst:

[...]

de ICT leveringen zijn er dus voor een juiste belastbaarheid van BTW tarieven, die er niet toe doen bij prive aankopen.

wanneer je dus een pallet x inkoopt als particulier, betaal je gewoon de Engelse Vat
Wanneer je dat zakelijk wilt doen, krijg je een 0% VAT factuur en dien je een aparte ICT ICL aangifte te doen bij de BD. Als je veel inkoopt via die weg wordt dan op den duur vanzelf maandelijks gevraagd. (is mijn ervaring althans)

...
Dit gaat niet helemaal op, volgens mij moet een shop vanaf een bepaalde omzet gehaald door handel met andere EU-lidstaten de BTW gaan heffen van de betreffende andere lidstaat. Dus dan koop je b.v. in D bij een webshop naar NL, de webshop rekent NL BTW

Maar OT: jij moet gewoon betalen wat de shop rekent, verder komen geen kosten erbij mbt deze goederen.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 31-03-2008 14:08 ]

• paQ

paQ

Van die regel heb ik nog nooit gehoord iig (zegt niet dat ie er niet is)
maar het lijkt me sterk dat wij hier 21% gaan zitten berekenen omdat we zoveel aan Belgen verkopen.
Volgens mij nog nieteens legaal ook

• Raging_Trancer
paQ schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:45:
[...]

van de belastingdienst:

[...]

maar goed.
het gaat hier zo te zien om een (eenmalige) webshop aankoop uit de UK.
Volkomen eenvoudig 'dankzij' de EU regels
Bedoelde het vriendelijk dude... ;)

I stand corrected; je hebt gelijk wbt de aanschaf van TS zover ik dat lees :P

• paQ

paQ

Ik ben ook niet onaardig, maar ik ging me bijna afvragen of ik je kende :)

• Raging_Trancer
paQ schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:15:
Ik ben ook niet onaardig, maar ik ging me bijna afvragen of ik je kende :)
Check :D Denk het niet, zover ik weet ken ik geen mensen in Spijkenisse (hoewel er net een kennis vertrokken is van daar uit....)

[ Voor 43% gewijzigd door Raging_Trancer op 31-03-2008 14:21 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
paQ schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:06:
Van die regel heb ik nog nooit gehoord iig (zegt niet dat ie er niet is)
maar het lijkt me sterk dat wij hier 21% gaan zitten berekenen omdat we zoveel aan Belgen verkopen.
Volgens mij nog nieteens legaal ook
Het heeft even geduurd maar ik ben toch nog een redelijk begrijpelijk stukje over die regelgeving tegengekomen op de website van de belastingdienst. Ik weet natuurlijk niets van paQs omzet en ook niets van het drempelbedrag dat België heeft vastgesteld. (is naar het schijnt €35000)

Dieter, is het uiteindelijk allemaal goedgekomen?

• Dieter
begintmeta : ik heb eigenlijk het zekere voor het onzekere genomen en heb het niet gedaan. Ben nu aan het rondkijken in Belgie (goedkoper model dan de pocketwizard).
Pagina: 1