• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 12:08
Je kent dat wel, je bent bezig met een ogenschijnlijk klein probleem, maar na een dag of 3 zie je door het bos de bomen niet meer. :+ Ik wil het volgende:
Ik host een aantal sites, idere site heeft zijn eigen directory, met een subdirectory genaamd "pagepics".
nu wil ik wanneer een request binnenkomt bijv. www.subsite.mijndomijn.nl/pagepics/*.*, of subsite.mijndomijn.nl/pagepics/*.*, of www.subsite.nl/pagepics/*.* of subsite.nl/pagepics/*.*
wordt doorverwezen naar /subsite/pagepics/*.*
dit is mijn meest recente poging:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/pagepics/(.*)
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^([www\.|dev\.]?)([A-Za-z0-9-]+)(.*)
RewriteRule (.*) /%2/$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/sites.php
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/fotos/(.*)
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/emoticons/(.*)
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/sitepics/(.*)
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/pagepics/(.*)
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/download/(.*)
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/phpmyadmin/(.*)
RewriteRule (.*) /sites.php

Alles gaat nu nog via sites.php, zag ik in de rewritelog, ondanks de [L]

[ Voor 41% gewijzigd door NielsNL op 31-03-2008 17:35 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NielsNL
Mijn excuses, op het moment van submitten crashte mijn browser, en ik kon mijn topic niet meer terugvinden in programming. In de veronderstelling dat er niet gepost was, een nieuw topic gebouwd.

• NielsNL
**KICK**
Wat ik dus wil is het eerste wat voor de [punt] staat, tenzij dit "www" of "dev" is in een variabele plaatsen.
nu gaat het bijna goed, hij haalt alleen de eerste letter na de [punt] eraf. :?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46
Sinds wanneer horen htaccess vragen in WSS, het heeft toch totaal niks met Windows server en Windows server software te maken? Apache kan toch net zo goed op een *n?x variant draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door robbert op 02-04-2008 12:53 ]

• NielsNL
robbert schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:50:
[...]

Sinds wanneer horen htaccess vragen in WSS, het heeft toch totaal niks met Windows server en Windows server software te maken?
Dat dacht ik ook, maar er staan wel meerdere Rewrite topics hier, IMHO hoort het in programming.
Het rewritelog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#59afa0/initial] (2) [per-dir C:/web/] rewrite pagepics/banner.png -> /nielsnl/pagepics/banner.png
[nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#59afa0/initial] (2) [per-dir C:/web/] trying to replace prefix C:/web/ with /
[nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#59afa0/initial] (1) [per-dir C:/web/] internal redirect with /nielsnl/pagepics/banner.png [INTERNAL REDIRECT]
[nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#59dea0/initial/redir#1] (2) [per-dir C:/web/nielsnl/] rewrite pagepics/banner.png -> /sites.php
[nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#59dea0/initial/redir#1] (2) [per-dir C:/web/nielsnl/] trying to replace prefix C:/web/nielsnl/ with /
[nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#59dea0/initial/redir#1] (1) [per-dir C:/web/nielsnl/] internal redirect with /sites.php [INTERNAL REDIRECT]
[nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#569b88/initial/redir#2] (1) [per-dir C:/web/] pass through C:/web/sites.php

[deeendracht.nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#5cc4d8/initial] (2) [per-dir C:/web/] rewrite pagepics/banner.jpg -> /eeendracht/pagepics/banner.jpg
[deeendracht.nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#5cc4d8/initial] (2) [per-dir C:/web/] trying to replace prefix C:/web/ with /
[deeendracht.nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#5cc4d8/initial] (1) [per-dir C:/web/] internal redirect with /eeendracht/pagepics/banner.jpg [INTERNAL REDIRECT]
[deeendracht.nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#59de48/initial/redir#1] (2) [per-dir C:/web/] rewrite eeendracht/pagepics/banner.jpg -> /sites.php
[deeendracht.nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#59de48/initial/redir#1] (2) [per-dir C:/web/] trying to replace prefix C:/web/ with /
[deeendracht.nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#59de48/initial/redir#1] (1) [per-dir C:/web/] internal redirect with /sites.php [INTERNAL REDIRECT]
[deeendracht.nielsnl.nl/sid#26bbf8][rid#5c28a0/initial/redir#2] (1) [per-dir C:/web/] pass through C:/web/sites.php
hier zie je 2 aanvragen de eerste gaat goed, totdat ie besluit van "c:/web/" "/" te maken...
bij de 2e zou hij naar deeendracht moeten gaan i.p.v. eeendracht. :?

[ Voor 73% gewijzigd door NielsNL op 02-04-2008 12:58 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Sinds wanneer horen htaccess vragen in WSS, het heeft toch totaal niks met Windows server en Windows server software te maken? Apache kan toch net zo goed op een *n?x variant draaien.
Het is "Windows Servers" & "Server Software". Aangezien .htaccess onderdeel is van Apache, welk een Server Software pakket is, hoort het dus in Server Software, Staat prima op z'n plek dus.

Ey!! Macarena \o/

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

RaZ schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:56:
[...]

Het is "Windows Servers" & "Server Software". Aangezien .htaccess onderdeel is van Apache, welk een Server Software pakket is, hoort het dus in Server Software, Staat prima op z'n plek dus.
Ik vind het meer op zn plek in NOS imho

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]

Waar hoort mijn topic?
[q=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1111158]
Windows Servers en Software
<snip>
• Je rewriterules voor Apache doen niet wat jij wilt.

Daarom :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46
RaZ schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:56:
[...]

Ow, ik moet op een andere manier haakjes zetten, dus niet: (Windows (Servers en Server-software))
Maar: (Windows Servers) en (Server-software)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CrankyGamerOG schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:59:
[...]

Ik vind het meer op zn plek in NOS imho
offtopic:
Daar wilden ze dit soort topics ook niet meer, dus hebben ze het maar bij de Windowskneusjes gedropt.
Die slikken toch alles :+ **

**Disclaimer: héééle grote korrel zout nemen bij deze opmerking. ;)

Mocht je toch willen discussiëren over mod_rewrite topics, dan is er het Feedback forum waar je terecht kan.
Tot zover deze dienstmededeling.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• NielsNL
Wel leuk deze discussie over waar dit topic hoort, maar ik raak er niet veel verder mee. ;)
Iemand met een gouden tip?

• NielsNL
Ik heb net m'n log nog even doorgekeken, maar het lijkt erop dat ik net zo lang "[INTERNAL REDIRECT]" krijg totdat géén van m'n rules meer matched, en dan pas krijg ik "pass through". :? Met [L] zou je toch in 1 keer pass through moeten krijgen? Nu stopt ie wel bij [L], maar gaat dan opnieuw de .htaccess doorlopen...
Nog even nagedacht, en van
"RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/pagepics/(.*)"
"RewriteCond %{REQUEST_URI} !(.*)/pagepics/(.*)"
gemaakt.
Nu nog een probleempje:
code:
1
2
RewriteCond: input='deeendracht.nielsnl.nl' pattern='^([www\.|dev\.]?)([^.]+)(.*)' => matched
rewrite pagepics/banner.jpg -> /eeendracht/pagepics/banner.jpg
oftwel, er zit nog iets mis in '^([www\.|dev\.]?)([^.]+)(.*)'
Op deze site staat onder ander dit:
Require no subdomain
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} \.([a-z-]+\.[a-z]{2,6})$ [NC]
RewriteRule ^/(.*)$ http://%1/$1 [R=301,L]

Require no subdomain
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} \.([^\.]+\.[^\.0-9]+)$
RewriteRule ^(.*)$ http://%1/$1 [R=301,L]

eens even puzzelen of daar iets moois mee is te maken.
Ik heb nu: '^([www\.|dev\.]?)([A-Za-z0-9-]*)(.*)'
bij een gewoon domein gaat dit goed... (ik gebruik %2)
alleen van "subdomein" maakt hij "ubdomein"
en van www.subdomein.domein.ext maakt hij "ww"

[ Voor 70% gewijzigd door NielsNL op 03-04-2008 19:58 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je weet dat [www\.|dev\.] maar één willekeurige letter die tussen die nietjes staan matcht? [wdev\.] zou precies hetzelfde doen. ;) Wat jij wil is dit, waarschijnlijk:
^((www|dev)\.)?([A-Za-z0-9-]*)(.*)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• NielsNL
-NMe- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:41:
Je weet dat [www\.|dev\.] maar één willekeurige letter die tussen die nietjes staan matcht? [wdev\.] zou precies hetzelfde doen. ;) Wat jij wil is dit, waarschijnlijk:
^((www|dev)\.)?([A-Za-z0-9-]*)(.*)
Bíjna, ^(www\.|dev\.)?([A-Za-z0-9-]*)(.*) did the trick.
Dankjewel!

Pagina: 1