Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een DVD HDD recorder van Philips gekocht, en daarna een LCD tv van LG..

Nu wou ik die DVD speler toch op een afstand van 2 á 3 meter zetten, dus kocht ik 5m scart, die gaf geen mooi beeld, maar mijn geleverde scart van 1,5m van philips had wel mooi beeld.. maar die was dus te kort.

Dus ik besloot om een iets duurdere kabel te kopen.. een Profigold 3m SCART kabel.. perfect doet hij het.. Alleen? Kan ik deze wel gebruiken op mijn LG LCD?

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 23:29
euh..

scart = scart. kwaliteit verschil is mogelijk, maar waarom zou je de kabel niet 'mogen' gebruiken bij je LCD. Los van het feit dat je het al gedaan hebt :P

Scart is gewoon scart, zolang als dat jij hem in de scart aansluitingen steekt en niet door het LCD scherm heen drukt, kan er weinig misgaan. Tenzij je de andere kant natuurlijk in een stopcontact duwt ofzo.

Edit:
En welkom op GoT. Voordat je een nieuw topic post, probeer eerst zelf even te zoeken. Had je even 'ge-googled' dan had je zo gevonden dat "scart gewoon scart" is ;) Los van het feit dat het ook in de handleiding van de LCD tv staat dat er gewoon een Scart kabel in mag.

[ Voor 27% gewijzigd door Tasma op 31-03-2008 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankje :p

Maar een vriend verwees mij naar onduidelijke topics dat goude stekkers niet in een LCD konden, die geen goude aansluiting had..

Dus ik begon te twijfelen..

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 23:29
grootste onzin ooit.

Een "gouden stekker" of hij nu goudgekleurd, of daadwerkelijk een gouden laagje heeft, zou beter moeten geleiden. Maar of de LCD zelf een gouden stekker heeft doet er niet echt toe. In ieder geval kan je het altijd gewoon aansluiten.

succes er mee.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Gouden aansluiting of niet maakt niet zeer veel uit. Het enige verschil is dat na verloop van tijd (jaren) de niet-gouden aansluitingen soms een beetje beginnen te roesten waardoor het beeld wat minder wordt.
Wat je beeldproblemen betreft is het mogelijk dat je te veel kabels rond je SCART kabel hebt lopen. Hierdoor kan je interferentie krijgen en is de kwaliteit van het beeld minder.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt

Anders hadden ze in de winkel wel meer informatie gegeven, ik kan hem dus gewoona aansluiten.
Pagina: 1