Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!,

Het lukt me maar niet op een RDP sessie te starten van een Windows XP sp2 systeem naar een Windows Vista business (SP1) systeem.

De volgende melding verschijnt er na het invullen van je credentials:

This computer can't connect to the remote computer.
Try again. If the problem continues, contact the owner of the remote compter or your network administrator

De twee systemen staan aangemeld op het zelfde domein en kunnen elkaar pingen.
AUC staat ook uit voor de duidelijkheid

Wat heb ik al gedaan op de Windows Vista Business machine:

- System properties --> Remote --> daar alles ge-allowed
- Firewall --> exeptions --> daar alles wat ge-allowed
- Compter management -->Local users and groups --> Remote Desktop Users Properties --> daar de Domain users ge-add

nog geen resultaat!

Iemand nog suggesties voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel gekozen voor de optie dat "oudere" machines kunnen connecten via RDP?

Offtopic: Leuke les Paul Standard in je sig :)
Heb zelf een LP Studio en ga een Slash Signature kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Volgens mij is dit niet mogelijk, de remote desktop server op de Vista business wil enkel een verbinding accepteren van gelijksoortige software, dus van andere Vista machines. Je zou kunnen kijken of je de remote desktop client software op de XP machine op het niveau van Vista kunt krijgen (distributie vanuit de vista server misschien?) maar ik ben bang dat dit niet zal werken. Er zijn wel andere tools beschikbaar waarmee je vrijwel hetzelfde kunt als met remote desktop.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nitroglycerine schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:30:
Volgens mij is dit niet mogelijk, de remote desktop server op de Vista business wil enkel een verbinding accepteren van gelijksoortige software, dus van andere Vista machines.
By default ja. Maar je kan de authenticatie aan de RDP Service-zijde instellen zodat niet enkel de Network Level Authentication gebruikt kan worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:04:
[...]

By default ja. Maar je kan de authenticatie aan de RDP Service-zijde instellen zodat niet enkel de Network Level Authentication gebruikt kan worden.
ja dat klopt,
dit heb ik dus al gedaan bij Remote settings --> Remote (dat is wat je bedoeld toch?)
Plus ik heb net getest een Vista business naar Vista Business, beide kanten gaat niet goed.

Van Vista business naar XP lukt echter wel! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:25:

Offtopic: Leuke les Paul Standard in je sig :)
Heb zelf een LP Studio en ga een Slash Signature kopen :)
Ja de Les Paul series zijn,in mijn opine, in alle opzichten uniek en geweldig!, maar goed hehe dat hoort volgens mij thuis op een compleet ander forum! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het werkend gekregen!

Oplossing:

De stappen die ik al heb uitgevoerd (boven aan dit topic)

toen dit nog eraan toegevoegd:

Computer management --> Remote Desktop Users --> add --> en daar je User naam vanuit het domein kiezen.
Je kan het ook statisch doen door een Computer Nummer in te vullen.

iig bedankt voor de posts! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het 1 maal gedaan, maar nu blijft hij komen met dezelfde foutmelding!

This computer can't connect to the remote computer.
Try again. If the problem continues, contact the owner of the remote compter or your network administrator

Wat het gekke is, dat je wel een RDP sessie van Vista naar XP kan maken, maar niet van XP naar Vista en van Vista naar Vista. Veel gezocht op internet, maar alle oplossingen die voor die personen werkte, hebben bij mij geen succes.

Beide compters staan in het zelfde domain.

alle reacties zijn welkom!
Pagina: 1