Toon posts:

Wifi alleen op laptop, UTP alleen op Virtual PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Laptop heb ik een Wifi en een UTP verbinding.

Nu gebruik ik Wifi voor algemeen internet en UTP om verbinding te maken naar een VPN. De reden hiervoor is dat ik op locatie zit bij een klant en een UMTS wifi router heb voor internet omdat de UTP alleen verbinding toelaat naar de VPN. Via deze VPN kan ik alleen maar naar een aantal servers en niet op internet.

Nu gebruik ik een Virtual PC waar de VPN op draait. Zo heb ik gewoon internet op mijn laptop, en kan ik via VPN werken via de Virtual PC. Alleen nu gaat alles over wifi. VPN werkt dus niet alleen via de UTP, maar ook via de wifi.

Zodra ik de UTP kabel in mijn laptop steek dan lijkt het wel alsof deze 'de hoogste prioriteit' krijgt. Via mijn laptop kan ik dan niet meer op internet.

Nu wil ik het volgende:

Wifi alleen op laptop
UTP alleen op Virtual PC.

In Virtual PC kan de netwerkkaart configureren dat deze alleen de UTP van de laptop gebruikt. Alleen nu wil ik dus dat de UTP niet door mijn laptop gebruikt wordt, maar alleen van wifi gebruik maakt.

Laptop --> Alleen Wifi.
Virtual PC --> Alleen UTP verbinding.

Kan dit? Zo ja, hoe?

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Als je op je 'gewone' os je utp netwerkkaart een vast IP geeft in een onzinnige reeks en zonder gateway zal je laptop in ieder geval deze kaart niet gebruiken. Je kunt dan in virtual pc de kaart een wel correct IP geven en zo toch internetten.

Volgens mij zou dat moeten kunnen werken.

wwweet ik veel...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Wat ik gedaan heb is bij TCP/IP het vinkje uitgezet op het 'host OS' (mijn laptop). Deze krijgt dan geen IP en heb er geen last van. In mijn Virtual PC werkt gewoon nog wel!